• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
چهار شنبه 25 مهر 1397
کد مطلب : 34388
+
-

شنود یا تخریب؟

ماجرای شنود در شهرداری تهران روز گذشته محور سؤالات و اظهارنظر‌ها و پرسش‌های گسترده بود. موضوعی که از معاون پیشین برنامه‌ریزی شهرداری تهران شروع شد و نقل‌قولی منتسب به او که در آخرین روزهای فعالیتش منتشر شد. هفته گذشته هم نقل‌قولی از شهردار تهران منتشر شد که بعدتر معلوم شد کذب است.
فشار گسترده‌ای این روزها به مدیریت شهری وارد می‌شود. از تیتر برخی رسانه‌ها که هر کدامشان با رویکرد تخریب و القای ناکارآمدی گرفته تا محمل نقد و نظر بودن برخی چهره‌های رسانه‌ای.
روز گذشته جلوه‌ای تازه از تخریب نمودار شد؛ شنود. برخی اظهارنظرهای غیرموثق، حکایت از شنود سخنان معاون پیشین برنامه‌ریزی شهرداری تهران داشتند. اما حجت میرزایی، معاون سابق شهردار تهران در این مورد اعلام کرد: می‌خواهند در اردوگاه اصلاح‌طلبان شکاف ایجاد کنند. تمام اطلاعات راجع‌به شنود به میرزایی منتسب شده بود. اما او به صراحت اعلام کرد: هیچ اظهارنظری نفیاً یا اثباتاً در مورد ادعای شنود معاونان شهرداری از سوی شهردار تهران نکردم و اساساً پرداختن به این موضوع از طرف هر کسی که باشد به‌معنای تضعیف جدی مدیریت شهری اصلاح‌طلبان است. این شایعه ترفند جدیدی است از سوی افرادی که از روز اول گفتند شهرداری برای اصلاح‌طلبان به یک باتلاق تبدیل خواهد شد و گذشته و آینده شهر را فروختند و به گروگان گرفتند.
به گفته میرزایی انتشار چنین شایعاتی برای ایجاد شکاف در اردوگاه اصلاح‌طلبان و نشان‌دادن ناتوانی و حاشیه‌های غیرمتعارف در مدیریت شهری است. افرادی که از گزارش تحویل و تحول همچنان نگرانند و دوست نداشتند برنامه سوم شهر تهران توسط اصلاح‌طلبان با رویکرد بهبود حکمروایی و بهبود سرمایه سازمانی تدوین و تصویب شود، اقدام به انتشار چنین شایعاتی می‌کنند.
او که طی یک سال گذشته در سمت معاونت برنامه‌ریزی مشغول به فعالیت بود، گفت: همه معاونان شهردار در فضای گفت‌وگو دیدگاه‌ها را به‌طور شفاف بیان می‌کردند؛ به همین دلیل هیچ‌کس هیچ نگرانی نسبت به گفته‌های خود و گفته‌ها و رفتار همکاران ندارد. آنها تلاش می‌کنند فضایی را ایجاد کنند که هیچ کدام از مدیران و کارشناسان به هم اعتماد نداشته باشند و در فضای بی‌اعتمادی هم هیچ اقدام جدی برای بهبود حال شهر نمی‌توان انجام داد.
ماجرای شنود به رئیس شورای شهر تهران هم رسید. روز گذشته در پایان جلسه شورای شهر تهران، خبرنگاران از محسن هاشمی رفسنجانی در مورد این شایعه پرسیدند. او گفت: این موضوع یک سوءتفاهم است که با صحبت‌های برخی از افراد اتفاق افتاده است. البته من هنوز به این مسئله رسیدگی نکردم. اما قطعا با کسانی که چنین ادعایی را دارند صحبت خواهم کرد و به حقیقت موضوع پی خواهم برد و رسیدگی خواهم کرد. رئیس شورای شهر تهران در ادامه گفت که «این موضوع یک شایعه است.»
هفته گذشته یکی از شبکه‌های مجازی که نام شهردار تهران سیدمحمدعلی افشانی را بر خود دارد، شایعات دیگری را مطرح کرد. البته افشانی بارها اعلام کرده‌بود که در شبکه مجازی پیام‌رسان تلگرام هیچ کانالی ندارد. اما این کانال علاوه بر شایعه‌پراکنی در هفته گذشته، روز گذشته نیز ماجرای شنود را مطرح کرد. مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران پس از طرح چنین شایعاتی روز گذشته اطلاعیه‌ای صادر کرد. در این اطلاعیه آمده‌است: «‌در پی فضاسازی‌های رسانه‌ای غیراخلاقی اخیر، به اطلاع عموم می‌رساند اتهام واهی اعمال شنود از طرف شهردار و عوامل شهرداری تهران قویا تکذیب می‌شود. در این راستا حوزه حقوقی شهرداری تهران به‌منظور صیانت از منافع و مصالح جامعه و برخورد با چنین رفتارهای غیرقانونی و خلاف اخلاق! نشر اکاذیب، توهین و افترای وارده را از طریق طرح شکایت در مراجع قانونی اقدام و تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد.»
شاید در این روزها باید بیش از پیش منتظر شایعات دیگری باشیم. شایعاتی که به تعبیر میرزایی، با هدف ایجاد شکاف در میان اصلاح‌طلبان طرح می‌شود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید