• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
سه شنبه 24 مهر 1397
کد مطلب : 34232
+
-

اختلاف در رینگ بوکس

اختلاف در رینگ بوکس

دی‌‌ماه سال گذشته حسین ثوری به 3دهه ریاست احمد ناطق‌نوری در فدراسیون بوکس پایان داد و با 23رای توانست برای 4سال ریاست فدراسیون بوکس را در دست گیرد. در ادامه تغییرات مدیریتی فدراسیون بوکس ناصر طالبی در مسند نایب‌رئیسی قرار گرفت و دبیری فدراسیون به علیرضا کلانتری سپرده شد. پس از 6‌ماه فعالیت، طالبی از ادامه کار در فدراسیون بوکس منصرف شد و استعفا کرد. از آن پس تقریبا هر روز یک گزینه برای نایب‌رئیسی فدراسیون در رسانه‌ها مطرح می‌شود که ثوری در گفت‌وگو با همشهری ورزشی به این پارادوکس‌ها پاسخ داده است.

  ثوری: اختلافی با کلانتری ندارم
در چند روز گذشته در برخی رسانه‌ها اعلام شد حسین عنقابی با توصیه اکبر احدی (سرمربی تیم ملی بزرگسالان) برای پست نایب‌رئیسی معرفی شده است و معارفه رسمی او در چند روز آینده اتفاق خواهد افتاد. حسین ثوری درباره انتخاب نایب‌رئیس فدراسیون و اینکه عنقابی در روزهای آینده رسما معارفه خواهد شد به همشهری ورزشی گفت: «آقای عنقابی جزو گزینه‌هاست ولی اینکه ایشان انتخاب شده باشند اصلا درست نیست. 3گزینه برای پست نایب‌رئیسی مطرح است و داریم شرایط را بررسی می‌کنیم تا بهترین گزینه را انتخاب کنیم. طی چند روز اخیر دیدم که برخی‌ها مطرح کردند که بین من و کلانتری (دبیر فدراسیون) بر سر انتخاب نایب‌رئیس اختلاف به‌وجود آمده که اصلا صحت ندارد. نمی‌دانم یکسری افراد از مطرح کردن این صحبت‌ها چه چیزی عایدشان می‌شود. همین جا قاطعانه می‌گویم هیچ اختلافی بین ما وجود ندارد. اینکه می‌گویند اختلاف نظر داریم خنده‌دار است؛ چراکه حرف ما یکی است. ایشان هم صحبت کرده‌اند و گفته‌اند در حال بررسی گزینه‌ها هستیم و پس از تصمیم‌گیری اعلام خواهیم کرد.» ثوری در پاسخ به اینکه گزینه‌های نهایی پست نایب‌رئیسی چه کسانی هستند؟ گفت: «آقایان سیامک صالحی، عنقابی و ستارپور جزو نفراتی هستند که داریم بررسی می‌کنیم ولی اینکه بگویم کدام شانس بیشتری دارند امکان‌پذیر نیست. اجازه دهید تمام بررسی‌ها انجام شود تا ان‌شاءالله بهترین گزینه‌‌ای که می‌تواند به بوکس ایران کمک کند معرفی شود».

  مربی جوانان از کوبا می‌آید
عبدالرضا انصاری، سرمربی تیم ملی جوانان که نتوانسته بود با نتایجش رضایت فدراسیون بوکس را کسب کند پس از حدود 5 ماه فعالیت برکنار شد و از مدتی پیش در شورای فنی برای جایگزینی این مربی بحث و گفت‌وگو صورت گرفته است. تقریبا آمدن یک مربی خارجی به‌عنوان سرمربی تیم ملی جوانان قطعی شده است ولی اینکه این مربی اهل کجاست سؤالی بوده که طی ماه‌های اخیر مطرح بوده است. بارها اسامی مربیان ازبکستانی و روسی مطرح شد و حالا رئیس فدراسیون بوکس درباره سرانجام انتخاب سرمربی تیم ملی جوانان به همشهری ورزشی گفت: «روال کار ما در شورای فنی این است که موافقان و مخالفان صحبت می‌کنند و در نهایت رای‌گیری می‌شود. در جلسه شورای فنی روی گزینه‌های مختلفی بحث و تبادل‌نظر شد و در نهایت روی یک مربی کوبایی به نام «پترو سالگادو» به جمع‌بندی رسیدیم. نگاه ما به مقطع جوانان و پایه یک نگاه طولانی مدت و ویژه است. تمام تلاشمان را خواهیم کرد که یک نسل پرقدرت به تیم ملی بزرگسالان تزریق شود. البته در آینده نزدیک فدراسیون قصد دارد برای بالا بردن دانش روز مربیان داخلی کارگاه‌هایی را برگزار کند تا بوکسمان به بوکس روز دنیا نزدیک شود». ثوری درباره دستمزد این مربی کوبایی گفت: «از نظر مالی مشکل خاصی نداریم و بیشتر به بحث کیفی مربی توجه کردیم که امیدوارم بتواند در جهت رشد بوکس ایران مثمرثمر باشد».

این خبر را به اشتراک بگذارید