• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 23 مهر 1397
کد مطلب : 34188
+
-

با مردم

با مردم

فراموشی طرح مسکن اجتماعی
با سلام. درحالی‌که مسئولان در وزارت راه و شهرسازی قول داده بودند با حذف مسکن مهر، طرح مسکن اجتماعی را جایگزین آن کنند، اما طی این سال‌ها مشخص شد که این وزارتخانه موضوع خانه‌دار شدن مردم را به فراموشی سپرده است. از روزنامه همشهری انتظار داریم این موضوع را در گزارشی مورد بررسی قرار دهد.
3675...0919

  قیمت کالاهای اساسی کاهشی نداشته است
با سلام. چند شب قبل تلویزیون گزارشی از فروشگاه‌های سطح شهر پخش می‌کرد که نشان می‌داد اجناس مورد نیاز مردم به وفور در فروشگاه‌ها موجود است. اما نکته اصلی که درد مردم بود را نشان نمی‌داد که این فراوانی به‌خاطر قیمت‌های بالایی است که روی کالاها درج شده و مردم توان خرید آنها را ندارند. مردم انتظار دارند صداوسیما این سؤال را از مسئولان بپرسد که چرا به‌رغم کنترل و کاهش قیمت ارز، قیمت کالاهای اساسی مردم همچنان در همان سیر صعودی باقی مانده است؟ 
2542...0912

درخواست از مدیرعامل بازنشستگی کشوری
سلام. هرچند اقدام سازمان بازنشستگی کشوری برای پرداخت وام 5میلیون تومانی بسیار خوب بود، اما از مدیرعامل سازمان درخواست می‌کنیم اگر امکان دارد مهلت دوباره به آن دسته از بازنشستگانی که به هر دلیلی موفق به دریافت این وام نشده‌اند بدهد تا نسبت به نام‌نویسی جدید اقدام کنند.
تعدادی از بازنشستگان کشوری 

گلایه از وزیر راه و شهرسازی
با سلام. پیش از این سیستمی در نظام مهندسی در جریان بود که همه مهندسانی که عضو نظام مهندسی بوده و پروانه اشتغال داشتند با روال عادلانه برای انجام نظارت در پروژه‌ها حضور پیدا می‌کردند. اما متأسفانه لغو سیستم ارجاع به نظارت توسط وزیر راه و شهرسازی باعث شده مهندسان باتعهد و متخصص از حرفه مهندسی به انزوا رانده شوند و کیفیت ساخت هم بسیار بی‌کیفیت شده و بهره‌بردار نهایی ساختمان نیز بسیار متضرر شود. از طرفی با داشتن بیش از 15سال سابقه خدمت هم‌اکنون به‌دلیل این اجحاف بسیاری از همکاران مهندس مانند من مدت‌هاست بیکار شده‌ایم. لطفا این موضوع را در روزنامه پیگیری کنید.
موسویان، مهندس عمران از اصفهان

  با جمع‌آوری دستفروشان مخالفم
سلام. در روزنامه توصیه شهروندان برای جمع‌آوری دستفروشان مترو را منتشر و به مسئولان مترو توصیه می‌کنید دستفروشان را از ایستگاه‌های مترو جمع‌آوری کنند. اما بنده به‌عنوان یک شهروند معتقدم کسانی که از سر ناچاری در مترو دستفروشی می‌کنند انسان‌های شریف و پاکدستی هستند که دنبال دزدی و کارهای خلاف نیستند و برای امرار معاش کاسبی می‌کنند که باید به اینها احترام بگذاریم. برای همین با جمع‌آوری دستفروشان در واگن‌های مترو مخالفم. لطفا این نظر را هم منتشر کنید.
دارابی از تهران

درخواست از شهرداری منطقه۴
با سلام. اخیرا برخی خودروهای عبوری در اتوبان امام‌علی برای فرار از ترافیک اتوبان زین‌الدین از داخل پارک جنگلی شیان در مبارک‌آباد در منطقه۴ عبور می‌کنند. متأسفانه چون عجله دارند با سرعت زیاد در مسیرهایی که حداکثر سرعت باید ۲۰کیلومتر در ساعت باشد عبور می‌کنند. این اقدام خلاف باعث خطرساز شدن برای خانواده‌ها و به‌خصوص ورزشکارانی که ورزش می‌کنند شده است. از شهرداری منطقه۴ درخواست می‌کنیم به این مشکل شهروندان در این پارک رسیدگی کنند تا خانواده‌ها مانند گذشته از طبیعت پارک جنگلی لذت ببرند.
سبزعلی از ساکنان محل

 کسورات بازنشستگی و بیمه
سلام. با اینکه وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی هر ماه قبل از پرداخت حقوق میلیون‌ها حقوق‌بگیر شاغل و بازنشسته در کشور، کسوراتی را تحت عنوان بازنشستگی و بیمه از دریافتی‌شان کسر می‌کنند، ولی با کمال تأسف شاهد گلایه مداوم بازنشستگانی هستیم که می‌گویند وقتی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند بیمه‌ها عنوان می‌کنند که دستگاه‌های مربوطه طلب آنها را به‌موقع پرداخت نکرده‌اند. این کار باعث شده حتی بیمارستان‌هایی که عبارت خیریه روی تابلوی آنها حک شده است، برای خدمات سرپایی هم دفترچه بیمه‌ها را قبول نکنند. از شما اصحاب رسانه درخواست می‌کنیم با واکاوی این مشکل فراگیر مشخص کنید که این بی‌انضباطی بودجه‌ای مربوط به چه بخشی است. در واقع این سؤال مطرح است که چرا وقتی هر‌ماه کسورات از حقوق افراد کسر می‌شود، به‌موقع نسبت به واریز آن اقدام نمی‌کنند؟
محسنی، دبیر بازنشسته از تهران

 اشتغال با حداقل دریافتی 
با سلام. درحالی‌که بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته با افزایش دستمزد نیروی کار خود، موجبات رشد اقتصادی و رونق تولید را فراهم کرده‌ و بالا بردن دستمزد کارگران را به سود تولید و صنعت خود می‌دانند، در کشور ما شرایط به‌گونه‌ای پیش می‌رود که کارگران مجبورند با حداقل دریافتی در سخت‌ترین شرایط مشغول به‌کار باشند. این در حالی است که براساس ماده۴۱ قانون کار، حداقل دستمزد باید براساس نرخ تورم به‌گونه‌ای تعیین شود که معیشت و زندگی برای کارگران، قابل تأمین باشد؛ اما برخلاف نص قانون آنچه در عمل اتفاق می‌افتد بی‌توجهی به شاخص تأمین مخارج زندگی برای کارگران است و حداقل حقوق هر سال، در غالب موارد معیار دوم یعنی «معیشت» تعیین می‌شود. مسئولان باید بدانند امروزه امنیت شغلی به یک دغدغه اساسی برای جامعه کارگری تبدیل شده است. دولت و مجلس باید از بنگاه‌های اقتصادی حمایت و اشتغال موجود را حفظ کنند تا بیش از این شاهد تعطیلی بنگاه‌ها و از دست دادن کارگران نباشیم.
یک فعال کارگری

این ستون پل ارتباطی خوانندگان با تحریریه روزنامه همشهری است. لطفا با نظرات خود که بیشتر جنبه عمومی داشته باشد با ما در ارتباط باشید.

این خبر را به اشتراک بگذارید