• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 23 مهر 1397
کد مطلب : 34129
+
-

انتخابی قابل تحسین

چهره روز
انتخابی قابل تحسین

علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در حکمی خانم تالین منصوریان را به‌عنوان سرپرست مدیریت سرمایه‌گذاری و کسب و کار این شرکت منصوب کرد که این انتخاب برخاسته از نگاه متفاوت در وزارت نفت برای جوان‌گرایی و شایسته‌سالاری بدون تبعیض جنسیتی است و قابل تحسین.

حالا این کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش حقوق تجارت بین‌الملل مأموریت دارد تا نه‌تنها در حوزه جذب سرمایه‎گذاری خارجی و داخلی تلاش کند که مهم‌تر اعتمادی است که به او شده و می‌تواند نشانه‌ای باشد برای سایر وزرا و مدیران ارشد دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی که دست از خویشاوندسالاری و انتصاب‌های سفارشی بردارند و با انتخاب چهره‌های جوان، تحصیلکرده و البته دارای تجربه لازم، انگیزه کافی را در بدنه خسته سازمان‌های متبوع خود ایجاد کنند؛ به‌ویژه اینکه وزارت نفت در انتصاب نیروهای جوان در سطوح مختلف مدیریتی و حتی فرصت دادن به زنان تحصیلکرده پیشگام شده و پیشتاز هم است. سپردن مسئولیت یکی از کلیدی‌ترین و حساس‌ترین پست‌های مدیریتی در شرکت مهمی نظیر شرکت ملی نفت ایران البته بدون ریسک نیست؛ ولیکن ریسک کردن هم یک هنر و استراتژی می‌تواند باشد.

خانم تالین منصوریان نمونه‌ای است از چهره‌های ناشناخته تا امروز در صنعت نفت که سال‌ها ایستادگی کرده و تجربه و علم آموخته تا فرصت نصیب او شود. چه بسیارند چهره‌های تحصیلکرده و دارای تخصص و تعهد حرفه‌ای که سال‌ها پشت چهره‌های تکراری و خسته و بازنشسته فرسوده می‌شوند و کسی سراغ‌شان را نمی‌گیرد. انتظار می‌رود روزی انتصاب‌ها براساس شایسته‌سالاری صورت گیرد و پرهیز از دادن مسئولیت به افراد سفارشی پایان یابد و برترین نخبگان و فارغ‌التحصیلان ممتاز دانشگاه‌ها به انتخاب نخست در انتصاب‌ها تبدیل شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید