• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 23 مهر 1397
کد مطلب : 34051
+
-

محسن هاشمی، رئیس شورای شهرتهران در حاشیه جلسه علنی شورای شهر تهران:

افشانی اعلام کرد اجازه تضعیف شهرداری را نمی دهد

در جلسه امروز هم‌اندیشی اعضای شورای شهر با شهردار تهران، تمامی اعضای شورا صحبت کردند و در خصوص انتصابات و تغییر و تحولات نیز صحبت شد. شهردار هم اعلام کرد تا آخرین لحظه قاطعانه در شهرداری مدیریت خواهد کرد.

ما امشب با نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای داریم و به همین دلیل جلسه هم‌اندیشی امروز مقداری طولانی شد و اعضای شورا صحبت‌هایی با افشانی شهردار تهران در خصوص موارد مختلف داشتند.

موضوع دیگری که در جلسه هم‌اندیشی مطرح شد بحث انتصابات جدید بود که برای بعضی از اعضا مورد سؤال شده بود.

در ادامه جلسه هم‌اندیشی نیز مواردی که باید امشب با نمایندگان مجلس مطرح شود تدوین شد و در خصوص اینکه قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان مشمول شهردار تهران نیز می‌شود یا نه و اینکه چگونه استفساریه از مجلس دریافت کنیم، بحث شد.

هر دو ماه یک‌بار اعضای شورا با نمایندگان تهران در مجلس جلسه دارند و در جلسه امشب درباره تثبیت مدیریت در شهرداری تهران مواردی مطرح می‌شود و این جلسه نیز در شورا برگزار خواهد شد.

دیروز همراه با الویری رئیس شورای عالی استان‌ها با لاهوتی رئیس فراکسیون شهری در مجلس جلسه‌ای برگزار شد و با معاون جدید عمرانی وزیر کشور نیز جلسه‌ای داشتیم که اعلام کردند از دیوان محاسبات نامه آمده که شهردار جزو لیست بازنشستگان خواهد بود ولی از اداره حقوقی دولت هنوز نامه‌ای در این خصوص به وزیر کشور ارسال نشده است و ما منتظر نظر خانم جنیدی در این خصوص هستیم.

در صورتی که معاونت حقوقی ریاست جمهوری نظر خود را اعلام کند، با وزیر کشور صحبت خواهیم کرد که هرچه سریع‌تر نظر نهایی در مورد ماندن یا رفتن افشانی را اعلام کند تا از مجلس نیز استفساریه بگیریم.

افشانی بارها تأکید کرده است که یک ساعت هم نمی‌خواهد غیرقانونی در این پست حضور داشته باشد و در صورتی که رسماً اعلام شود، وضعیت شهردار تهران نیز تعیین تکلیف خواهد شد.

شهردار تهران اعلام کرد در برخی از موضوعات، اختلاف‌نظراتی با آقای میرزایی داشتند که ممکن است در روند بررسی برنامه پنج ساله نیز کار به درستی انجام نشود. در این جلسه افشانی تأکید کرد اجازه تضعیف شهرداری را نمی‌دهد و نمی‌گذارد به دلیل حاشیه‌های ایجاد شده، شهرداری دچار بلبشو شود، تا لحظه آخر قاطعانه عمل خواهد کرد، بر پای تصمیم‌گیری‌های خود خواهد ایستاد و اگر صلاح بداند بر اساس اختیارات خود، تغییرات را انجام می‌دهد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید