• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 22 مهر 1397
کد مطلب : 34011
+
-

فیلم مردم، سریال مردم

کوتاه با منوچهر هادی که نامش این روزها با «رحمان1400» و «دلدادگی» در سینما و تلویزیون مطرح است

مسعود میر/روزنامه‌نگار



سال94 رو به پایان بود که «من سالوادور نیستم» را اکران کرد تا یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی سال95 به نامش ثبت شود. جالب اینکه در زمستان سال95 هم در اقدامی مشابه با اکران «آینه‌بغل» در حساب و کتاب‌های مالی سال سینمایی96 برای خودش و تیم تهیه‌کننده‌اش جایگاه ویژه‌ای باز کرد. این اما همه ماجرا نیست. او در سال95 سریال «عاشقانه» را برای شبکه نمایش خانگی ساخت که انتشارش تا سال96 ادامه داشت و در سال96 هم کار ساخت یک سریال تلویزیونی را شروع کرد که این روزها واپسین قسمت‌های فصل سومش روی آنتن شبکه سوم است. جالب اینکه همزمان با آغاز پخش تلویزیونی سریال «دلدادگان» او درگیر ساخت یک فیلم سینمایی به سیاق 2کار اخیرش بود به نام «رحمان1400».  محمدرضا گلزار و مهران مدیری و سعید آقاخانی در کنار ساره بیات و یکتا ناصر بازیگران این فیلم هستند که فعلا در حال سپری‌کردن امور فنی است. این مرد پرکار و خوش‌اقبال از سوی مخاطبان چه در سینما و چه در تلویزیون کسی نیست جز منوچهر هادی که در گفت‌وگویی کوتاه با همشهری از «رحمان1400» و استقبال از سریال «دلدادگان» گفت که مهم‌ترین کاراکترش مالک است.

بعضی‌ها می‌گویند به‌خاطر احتمال فروش بالا ممکن است «رحمان1400» بی‌خیال جشنواره فجر شود و روی پرده بیاید. این موضوع درست است؟

اصلا این حرف صحت ندارد. بنده و آقای سرتیپی می‌خواهیم حتما این فیلم در جشنواره سی‌و‌هفتم فجر حضور داشته باشد؛ مگر اینکه به هر دلیلی برای شرکت در بخش مسابقه جشنواره پذیرفته نشود.

 شاید چون تجربه مشابهی برای «آینه‌بغل» داشتید و بی‌توجه به جشنواره فجر، فیلم را در زمستان اکران کردید.

راستش آینه‌بغل فیلمی برای مردم بود اما در مورد «رحمان1400» ماجرا متفاوت است. نمی‌خواهم بگویم فیلم جدیدم فیلم فستیوال است اما گمان می‌کنم منجر به اتفاقات خوبی در جشنواره خواهد شد. به‌نظرم فیلم عجیبی شده است.

 عجیب یعنی چه؟

این روزها همه می‌گویند فیلم‌شان متفاوت است و بعد که فیلم را می‌بینی مشخص می‌شود آن فیلم هم مثل بقیه فیلم‌ها بود و هیچ نکته جدیدی نداشت. بهتر است اینطور بگویم که «رحمان1400» فیلم قابل اعتنایی خواهد بود.

 دوره سریال‌های خیابان خلوت‌کن سرآمده، اما ظاهرا سریال دلدادگان مخاطبان پرتعدادی برای خودش دست‌وپا کرده‌است.

من هم این واکنش‌ها را دریافت می‌کنم. این واکنش‌ها از زمان پخش سریال شبکه نمایش خانگی «عاشقانه» هم بیشتر است.

 البته تلویزیون با چالش مخاطب مواجه است و این موضوع قابل کتمان نیست.

می‌توان در سطح کلان موضوع کاهش مخاطب را مورد توجه قرار داد اما سریال‌ها هنوز در بالاترین رده جذب مخاطب قرار دارند.

 یعنی خیلی‌ها دلدادگان را می‌بینند؟

راستش گویی بعضی‌ها برای ادا و اطوار مدام می‌گویند ما تلویزیون نگاه نمی‌کنیم اما کاملا مشخص است که این سریال مخاطبان زیادی دارد و حتی من بازتاب‌های زیادی درباره دلدادگان از مخاطبان خارج از کشور گرفته‌ام. خب این ثابت می‌کند که بالاخره اگر مجموعه‌ای در مسیر درست حرکت کند و درست ساخته شود نمی‌توان استقبال را از شناسنامه‌اش پاک کرد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید