• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 22 مهر 1397
کد مطلب : 33996
+
-

خاموشی صدای فیلم «تو دوست من هستی»

جیمز امس ویلر، صدابردار و برنده جایزه امی سر صحنه فیلمبرداری از بالکن سقوط کرد و درگذشت

خاموشی صدای فیلم «تو دوست من هستی»

آرش نهاوندی/مترجم

مرگ عجیب صدابردار فیلم جدید تام هنکس خبری بود که در صدر اخبار رسانه‌های فرهنگی قرار گرفت. جیمز امس ویلر، صدابردار فیلم جدیدی که تام هنکس در آن به ایفای نقش می‌پردازد بر اثر سقوط از بالکن لوکیشن محل فیلمبرداری (مونت لبانون در ایالت پنسیلوانیا) جان خود را از دست داد. این فیلم که ویلر صدابردار آن بود «تو دوست من هستی» نام دارد. امس ویلر، صدابردار مشهوری بود. او پیش از این در رشته صدابرداری برنده جایزه امی شده بود. شاهدان عینی در مورد این حادثه گفته‌اند که جیمز امس ویلر در لحظه استراحت خود به‌منظور کشیدن سیگار روی بالکن رفته بود که این حادثه برای وی اتفاق افتاد. وی پس از سقوط از بالکن زنده بود و به مرکز پزشکی دانشگاه پیتزبورگ انتقال داده شد، اما تلاش‌ها برای زنده ماندن وی نتیجه نداد و امس ویلر درگذشت. پلیس اعلام کرده است که در بررسی‌های اولیه نشانه‌هایی از عمدی بودن حادثه و اینکه فردی در سقوط امس ویلر از بالکن دخالت داشته، یافت نشده است. پلیس همچنین اعلام کرده است که شاید مشکلی جسمانی باعث سقوط این صدابردار 61ساله از بالکن محل فیلمبرداری شده باشد.
تام هنکس در فیلم «تو دوست من هستی» در نقش «فرد راجرز» ظاهر شده است. این فیلم به زندگی فرد راجرز، مجری برنامه کودک «محله آقای راجرز» می‌پردازد. این برنامه از سال 1968به بعد از طریق شبکه «سی‌بی‌اس» آمریکا بخش می‌شد. این برنامه آنچنان در میان کودکان محبوب بود که پخش آن تا زمان بازنشستگی فرد راجرز در سال ۲۰۰۱ ادامه داشت. راجرز پس از بیش از 3 دهه اجرای این برنامه، به‌عنوان نمادی از برنامه‌های کودکان تبدیل شد. 

درگذشت بازیگران فیلم‌ها و سریال‌ها بر سر صحنه فیلمبرداری

درگذشت جیمز امس ویلر سر صحنه فیلم «تو دوست من هستی» تنها مورد درگذشت یک فرد مشهور سینمایی در صحنه فیلمبرداری نبوده است. در این قسمت نگاهی انداخته‌ایم به برخی از چهره‌های مشهوری که سر صحنه فیلمبرداری درگذشته‌اند. 

اریک هگزوم

در سال 1984جان اریک هگزوم قبل از فیلمبرداری صحنه‌ای در سریال کاور آپ که قرار بود 44 فشنگ مشقی را در یک تفنگ پر کند، همه فشنگ‌های مشقی به‌جز یکی را از درون هفت‌تیر خارج کرد. بعد هم با حالتی طنزآمیز گفت که می‌خواهد رولت روسی بازی کند. او لوله تفنگ را روی شقیقه ‌سمت راستش چسباند و ماشه را کشید. شدت ضربه به حدی بود که او را به سرعت به بیمارستان بردند و مورد جراحی قرار دادند اما 6 روز بعد اعلام کردند که هگزوم دچار مرگ مغزی شده است. بعد از مرگ اعضای بدن او به بیماران دیگر اهدا شد. 

مارتا منزفیلد


مارتا منزفیلد یکی از بازیگران زن فیلم‌های صامت بود که در سال 1923 سر صحنه فیلمی به‌دلیل روشن کردن کبریت دامنش آتش گرفت و با وجود اینکه به بیمارستان انتقال یافت بر اثر جراحات ناشی از سوختگی و آلودگی خون درگذشت. 

تایرون پاور

تایرون پاور از بازیگران مشهور سینما در دهه‌های 1940و 1950میلادی بود که در سال 1958سر صحنه فیلمبرداری «سلیمان و سبا» در اسپانیا و درحالی‌که تیم کارگردانی در حال فیلمبرداری از صحنه شمشیربازی وی بودند، سکته قلبی کرد و درگذشت. پس از این حادثه، «یول براینر» دیگر بازیگر مشهور سینمای آن زمان که اصالت روسی نیز داشت جایگزین تایرون پاور شد. 

بروس و برندون لی

برندون لی پسر بروس لی که او نیز مانند پدرش به ورزش‌های رزمی و حضور در فیلم‌های سینمایی روی آورده بود، سرنوشتی بهتر از پدرش پیدا نکرد و او نیز در جوانی درگذشت؛ با این تفاوت که بروس لی دچار مسمومیت دارویی شد و درگذشت، اما برندون لی سر صحنه فیلمبرداری فیلم«کلاغ» گلوله خورد و کشته شد. آن زمان گفته شده بود که گروه تدارکات به‌طور اشتباهی تفنگ را با گلوله واقعی پر کرده بود و برندون لی به‌دلیل شلیک این گلوله بر زمین افتاد و درگذشت. مرگ بروس و برندون هر دو در اوج جوانی، بسیار مشکوک بود. شایعات مختلفی در مورد مرگ آنها وجود دارد.

منبع: اسکای نیوز 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید