• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 22 مهر 1397
کد مطلب : 33973
+
-

جزئیات بازی مرگبار پسر نوجوان در حیاط مدرسه

پرش به سوی مرگ

پرش به سوی مرگ

سقوط پایه فرسوده بسکتبال در مدرسه‌ای در استان هرمزگان، مرگ دردناک دانش‌آموز نوجوان را رقم زد.

به گزارش همشهری، حادثه مرگباری که برای دنیا، دختربچه 7ساله اهل روستای گماش سنندج در حیاط مدرسه رخ داد و جان او را گرفت باعث شد حادثه‌ دیگری که قبل‌ از آن برای پسری نوجوان در مدرسه‌ای در هرمزگان رخ داده و تا حالا خبری از آن منتشر نشده بود، رسانه‌ای شود.

این حادثه بعدازظهر پنجشنبه 12مهر رخ داد. آن روز تعدادی از دانش‌آموزان در حیاط مدرسه شبانه‌روزی جلال آل احمد در شهرستان سیریک سرگرم بازی بودند که یکی از آنها به‌نام عمر قلندری، درحالی‌که توپی در دست داشت به سمت حلقه بسکتبال رفت. حلقه، به پایه‌ای قدیمی و فرسوده متصل بود که سال‌های زیادی از قدمت آن می‌گذشت. پسر نوجوان همزمان با پریدن به سمت حلقه و رها کردن توپ، با گرفتن حلقه از آن آویزان و همین باعث سقوط پایه فلزی و فرسوده آن شد. پایه فلزی به سر پسر نوجوان اصابت کرد و شدت ضربه به حدی بود که او قبل از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

به گفته داماد خانواده قلندری، عمر پسری درسخوان و نخبه بود که تا همین سال گذشته در دبیرستان روستایشان و در رشته ریاضی مشغول تحصیل بود اما مدت‌ها بود که می‌خواست رشته‌اش را به تجربی تغییر دهد. او ادامه می‌دهد: با پیگیری‌های عمر و اقوام او و نامه‌نگاری با آموزش و پرورش در نهایت با درخواست او موافقت شد و از مهر امسال پسر نوجوان راهی مدرسه شبانه‌روزی جلال آل احمد در شهرستان سیریک شد. او در طول هفته در مدرسه و خوابگاه اقامت داشت و قرار بود روزهای آخر هفته را به خانه برگردد اما روز پنجشنبه با خانواده‌اش تماس گرفت و گفت که در مدرسه می‌ماند.

 بعدازظهر پنجشنبه نیز به همراه تعدادی از دوستانش برای بازی به حیاط مدرسه رفته بود که آن حادثه رخ داد و بر اثر سقوط پایه قدیمی بسکتبال روی سرش، جان خود را از دست داد. داماد خانواده قلندری ادامه می‌دهد: عمر 3برادر دیگر دارد که با یکی از آنها دوقلو است. او آنقدر باهوش و درسخوان بود که همه امید خانواده‌اش به شمار می‌رفت اما این حادثه او را برای همیشه از خانواده‌اش گرفت.

به‌دنبال این اتفاق، جسد دانش‌آموز نوجوان به محل زندگی‌اش در روستای بمانی استان هرمزگان منتقل و در آنجا به خاک سپرده شد. براساس این گزارش، به‌‌رغم گذشت مدت کوتاهی از شروع سال تحصیلی جدید، حوادث هولناکی که برای دانش‌آموزان در نقاط مختلف کشور رخ داده، افکار عمومی را جریحه‌دار کرده است.

مرگ دختربچه‌ 7ساله در روستای گماش سنندج بر اثر ریزش دیوار مدرسه و پس از آنها حادثه‌ای که برای اتوبوس دانش‌آموزان در تبریز رخ داد و جان 3نفر را گرفت و حالا هم انتشار خبر مرگ دانش‌آموز نخبه هرمزگانی در حیاط مدرسه، تنها گوشه‌ای از خطراتی است که در کمین دانش‌آموزان است و متأسفانه هر سال و در نقاط مختلف کشور قربانی می‌گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :