• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 22 مهر 1397
کد مطلب : 33910
+
-

در حاشیه دستگیری قاچاقچیان ارز

سرهنگ ابراهیم قربان‌زاده| سرپرست فرماندهی انتظامی خراسان رضوی:


یکی از مولفه‌های مهم اجتماعی امروز امنیت است که تامین و حفظ آن را نیروی انتظامی برعهده دارد. 
امنیت محصولی اجتماعی است که با همکاری یکایک شهروندان و با احساس مسئولیت همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها حاصل می‌شود. اصناف نمایندگان محبوب مردم هستند. 
یکی از ماموریت‌های ناجا که سبب تعامل سازنده اصناف با پلیس شده است، نظارت بر اماکن عمومی است. از سویی، نظارت به شیوه‌های مختلف از وظایف مهم پلیس است که همکاری مستمر و نزدیک با اتحادیه‌های صنفی و رؤسای اصناف دارد. مجموعه اتاق اصناف همواره یار و یاور پلیس بوده است و با این هم‌افزایی امروز شاهد امنیت پایدار در استان هستیم. 

خراسان‌رضوی با کشورهای افغانستان و ترکمنستان 900 کیلومتر مرز مشترک دارد و مرزبانان ما در بعضی از مناطق مرزی افغانستان به دلیل بی‌ثباتی در آن کشور دوسویه مرزبانی می‌کنند. امروز با آن‌که امریکا، اسرائیل و عربستان با یکدیگر متحدند تا با برجسته ‌کردن نارسایی‌ها و کمبودها به اختلافات جزئی داخلی دامن زنند، با همدلی و هماهنگی امنیت در جامعه ایجاد شده است و با وجود فراخوان‌های شبکه‌های مجازی برای کشاندن مردم به خیابان‌ها در اعتراض به کمبودها، با دوراندیشی مردم و مجامع صنفی به این فراخوان‌ها در استان پاسخی داده نمی‌شود. 

با توجه به گستردگی حوزه استحفاظی خراسان رضوی به لحاظ وسعت و جمعیت شاهد امنیت پایدار در استان هستیم و نظرسنجی‌ها نشان از رضایت 87 درصدی مردم از امنیت داخلی و عمومی دارد. این امنیت حاصل فداکاری 1070 شهید نیروی انتظامی استان در مرزها بوده است. در خصوص قاچاق سوخت از مرزهای استان کشف‌های خوبی صورت گرفته است و نسبت به استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان این مقادیر قاچاق سوخت بسیار ناچیز است. در برخی انبارها کالاهایی وجود دارد که با توجه به تناسب مصرف جمعیت 5/6 میلیون نفری استان و 30 میلیون زائر و مجاور و توانایی تامین مایحتاج عمومی، نگاه ما باید به این موضوع با سایر استان‌ها متفاوت باشد. 

به هر حال با همکاری مجموعه اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت و مقامات قضایی سامانه‌هایی برای ثبت اطلاعات انبارها راه‌اندازی شده است تا با دادوستدهایی که به شکلی غیر از مجاری قانونی انجام می‌گیرد، به عنوان متخلف برخورد شود. در خصوص قاچاق ارز در روزهای اخیر 23 نفر از متخلفان دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند و تعدادی واحد صنفی نیز که به صورت غیرمجاز ارز قاچاق را به مشتریان عرضه کرده بودند پلمب شدند و برخورد قانونی با مالکان آنها صورت گرفت. 

این خبر را به اشتراک بگذارید