• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 22 مهر 1397
کد مطلب : 33908
+
-

نقش تویسرکان در رویداد 2018

وحید الوندی| تویسرکان- خبرنگار:


رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور درباره وضعیت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تویسرکان گفت: تویسرکان به لحاظ تعداد آثار پس از همدان و ملایر در رتبه سوم قرار گرفته و از نظر اهمیت و ظرفیت قابل توجه آثار پس از همدان قرار دارد، به گونه‌ای که قدیمی‌ترین بازار تاریخی استان با دوره تاریخی صفوی در این شهرستان قرار گرفته است.

«علی‌اصغر مونسان» ادامه داد: صنایع دستی تویسرکان در رشته‌های منبت، سفال، گلیم، چرم و تکه دوزی. در مجموع 5700 کارگاه صنایع‌دستی در تویسرکان وجود دارد که از این تعداد 4750 کارگاه مختص صنعت منبت است. مسجد جامع سرابی، امامزاده اسماعیل و ابراهیم، قلعه اردلان، خانه مسعودی، خانه اقتداری، حمام قلعه و حمام و امامزاده اسماعیل زرهان، مدرسه شیخ علیخان زنگنه، کاروانسرای شاه عباسی و پل‌های تاریخی از جمله جاذبه‌های این شهرستان است.

وی افزود: بازار سرپوشیده دوران صفویه، مناطق نمونه گردشگری، منطقه محافظت شده خانگرمز، و روستا‌های هدف گردشگری شامل کشانی، اشتران و کهنوش پارک توریستی کمربسته، دره گزندر سرابی، دره باغ‌های سرکان، محله قدیمی جولستان از دیگر جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و گردشگری تویسرکان است.مونسان توضیح داد: 116 طرح در حوزه اشتغال روستایی و اشتغال پایدار با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از جمله برنامه‌های است که موجب رونق اشتغال در تویسرکان شده است. در حوزه کسب و کار مشاغل خرد و خانگی نیز ۳۷ طرح با مبلغ ۲۶۵ میلیون تومان اجرا و باعث اشتغال بانوان شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: در صنعت گردشگری نیز با اختصاص اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان جهت ساخت و توسعه مجتمع رفاهی، خدماتی و گردشگری تپه ریواسیجان باعث افزایش زیرساخت‌های گردشگری در سرکان شده است.مونسان به جشنواره‌ گردو ، مبل و منبت و فرش دستباف اشاره کرد و گفت: تویسرکان در چند روز گذشته شاهد برگزاری جشنواره ملی گردو و جشنواره صنایع مبل و منبت در روستای اشترمل بود که با استقبال خوب مردم و گردشگران روبه رو شد. هدف از برگزاری این جشنواره‌ها معرفی شهرستان، جاذبه‌های گردشگری، صنایع فعال و همچنین معرفی تولیدات باغی و کشاورزی این شهرستان بود. محصول چندمنظوره گردو و صنایع مبل و منبت از مهم‌ترین ظرفیت‌های تویسرکان برای جذب گردشگران به شمار می‌روند که پویایی اقتصاد تویسرکان را به دنبال دارد.

وی تأکید کرد: این شهرستان با برخورداری از بیش از 4700 کارگاه صنایع مبل و منبت و حدود 8 هزار شاغل در این بخش از قطب‌های مطرح و مهم تولید صنایع مبل و منبت در کشور به شمار می‌رود.رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت:. شهرستان تویسرکان با اجرای این برنامه‌ها و سایر برنامه‌های تدوین شده تأثیر بسزایی در معرفی شهرستان در رویداد «همدان 2018» خواهد داشت.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :