• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 21 مهر 1397
کد مطلب : 33771
+
-

40‌ماه مقاومت

رامین را برنمی‌گردانید؟ طارمی نمی‌آید؟ مسلمان چطور؟

خبرنگار می‌پرسد: «راست است که رامین رضاییان به پرسپولیس بر می‌گردد؟» و برانکو جواب می‌دهد: «برای دفاع راست، مهدی شیری را خریده‌ایم عزیزم!» این روند در طول 40‌ماه گذشته مدام تکرار شده و فقط اسم سوژه‌ها تغییر کرده است. از فروردین 94که برانکو تیم نیمه‌جان حمید درخشان را تحویل گرفت و اصولش را بر آن دیکته کرد، هر بار ستاره‌هایی بوده‌اند که مربی کروات به آنها پشت کرده و عجیب اینکه در تمام این موارد اصحاب رسانه پیگیر تغییر نظر او بوده‌اند؛ تلاشی که البته هرگز هم به نتیجه نرسید و معلوم نیست تا چه زمان دیگری ادامه خواهد داشت.

اولین ستاره بزرگی که توسط برانکو غربال شد، پیام صادقیان بود؛ بازیکنی که مرد کروات تا ماه‌ها ناچار بود در موردش به خبرنگاران توضیح دهد و بگوید پیام جایی در برنامه‌های او ندارد. محمد عباس‌زاده هم کم‌وبیش همین شرایط را داشت. بعدتر اما سوژه‌های داغ‌تر از راه رسیدند؛ کسانی که هر کدام برای مدت‌ها خوراک سؤال از برانکو بودند. آیا رامین رضاییان به پرسپولیس برمی‌گردد؟ آیا دوباره مهدی طارمی را بر می‌گردانید؟ چرا محسن مسلمان را بازی نمی‌دهید؟ برانکو در مجموع شاید هزار بار به این سؤالات پاسخ داده باشد؛ جواب‌هایی که همه تکراری بودند و البته هیچ‌کدام تأثیری روی نظر سرمربی پرسپولیس نمی‌گذاشت. برانکو هر وقت تصمیمی گرفته، بی‌کم‌وکاست آن را اجرا کرده. در این میان تنها یک‌بار قوانین او به‌طور موقت نقض شد که آن هم مربوط به بازگشت رامین رضاییان در لیگ شانزدهم می‌شد. آن زمان هم برانکو راغب نبود چنین تصمیمی بگیرد، اما مداخله پیگیر و پررنگ مدیرعامل سابق و وساطت بزرگانی مثل علی پروین در کنار ابراز ندامت‌های اشک‌آلود رامین باعث شد برانکو کوتاه بیاید. با وجود این در همان مورد هم دیدیم که رضاییان بعد از نخستین بهانه‌ای که دست برانکو داد دوباره از تیم اخراج شد؛ اتفاقی که شب یکی از بازی‌های گروهی لیگ قهرمانان آسیا رخ داد و به وضوح از قاطعیت سرمربی سرخپوشان حکایت داشت.

یک بار در دورانی که رامین رضاییان نیمکت‌نشین بود، خبرنگاران طبق معمول در نشست رسانه‌ای بعد از بازی در این مورد از برانکو سؤال کردند که او با کلافگی گفت: «می‌بریم رامین، مساوی می‌کنیم رامین، می‌بازیم رامین؛ تا کی باید به این سؤال پاسخ بدهم؟ خودتان خسته نشدید؟» و این ملالت حالا برای افکار عمومی هم پیش آمده؛ کسانی که هر روز باید شایعات مربوط به بازگشت ستاره‌ها را بخوانند و بعد تکذیبش را از زبان خود برانکو بشنوند. این مقاومت 40ماهه شده، اما روشن نیست تا کی ادامه خواهد داشت؟ در تیم برانکو اما یک قانون، قطعی و بدون تغییر وجود دارد: کسانی که از چشم پروفسور افتادند، دیگر راه بازگشتی به شرایط سابق ندارند. حالا هی بپرسید!

این خبر را به اشتراک بگذارید