• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 19 مهر 1397
کد مطلب : 33716
+
-

بازی‌های رایانه‌ای درمجلس

صبح چهارشنبه سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پاسخ به سؤال نصرالله پژمان‌فر درباره بازی‌های رایانه‌ای و سامانه نظارت بر ویدئوهای آنلاین در صحن علنی مجلس حاضر شد تا به پرسش نماینده مردم مشهد پاسخ دهد.
صالحی در پاسخ به پرسش پژمان‌فر درباره بازی‌های رایانه‌ای گفت: «بازی‌های رایانه‌ای حتما نیاز به صدور پروانه انتشار دارند، رده‌بندی سنی صورت می‌گیرد و با مجوز این اقدام انجام می‌شود. بازی‌های رایانه‌ای موبایلی هم نظارت‌های پسینی دارد که تا 7روز پس از عرضه اتفاق می‌افتد. در حوزه بازی‌های ایرانی بررسی‌های محتوایی این بازی‌ها قبل از انتشار صورت می‌گیرد و بازی‌ها براساس گروه‌های سنی رده‌بندی می‌شود.» 
او با اشاره به اینکه همین نظارت درباره بازی‌های موبایلی ایرانی نیز اتفاق می‌افتد، گفت: «در بازی‌های موبایلی ایرانی از حدود 10هزار و 500بازی بررسی شده 245بازی ممنوع اعلام شده و بقیه بازی‌ها مجاز است. فضای نظارتی ما بر بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی چه خارجی و چه داخلی اتفاق می‌افتد. بخش دوم از نظارتی که در این دوره توسط بنیاد بازی‌های رایانه‌ای اتفاق افتاده نظام رده‌بندی سنی است که بتوانند خانواده‌ها در این فضا اعمال نظارت بر بازی‌کنندگان و مصرف داشته باشند. تاکنون 3400بازی کنسولی و بیش از 18هزار بازی موبایلی رده‌بندی شده است. بخش دیگری از نظارت بنیاد بازی‌های رایانه‌ای در مراکز توزیع فیزیکی و فروشگاه‌هاست. در سال گذشته 35هزار فروشگاه و بیش از 4500گیم‌نت مورد بازرسی و بررسی قرار گرفت و 440واحد متخلف به مراکز انتظامی معرفی شد.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید