• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 16 دی 1396
کد مطلب : 3366
+
-

دوران سخت پساتلگرام

در پرونده پیام‌رسان‌ها در ایران، تلگرام وضعیت متفاوتی دارد. 40 میلیون کاربر ایرانی این اپلیکیشن که بخش‌هایی از زندگی و کارشان به تلگرام وابسته شده، حالا دوران عجیب و پیچیده‌ای را پشت سر می‌گذارند

تلگرام
دوران سخت پساتلگرام

فیلترشدن تلگرام از همان آغاز عده زیادی را به دردسر انداخت. هرچند پسوند «موقتی» را از همان آغاز کنارش گذاشتند که بگویند همه‌چیز به‌زودی درست شده و فیلترش برداشته می‌شود، اما از همان آغاز دلشوره در دل خیلی‌ها نشست. کسب‌وکارهای کوچک خانگی یکی از نخستین گروه‌هایی بودند که با این محدودیت دچار مشکل شدند. اینطور که آمارها می‌گوید، دست‌کم 30هزار کسب‌وکار تلگرامی در کشور وجود دارد که بخش عمده آنها خانگی و گردانندگان‌شان عموما تازه‌کار هستند. محمدجواد آذری‌جهرمی در همان روزهای اول از تمام کسانی که کسب‌وکارشان در این روزها دچار مشکل شده بود، ‌عذرخواهی کرد.

مدتی بعد هم گفت، ایجاد این محدودیت کار شورای امنیت ملی بوده که وزارت ارتباطات در آن عضو نیست، با وجود این در حال رایزنی با آنهاست تا فیلتر برداشته شود. با همه اینها، رفتار کاربران ایرانی این‌بار با دفعات قبل تفاوت‌هایی داشت. برخلاف دفعات گذشته که بعد از فیلترشدن یک شبکه اجتماعی کاربران سراغ اپلیکشن دیگری می‌رفتند، این‌بار بسیاری از کاربران ترجیح دادند با نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی از همان تلگرام استفاده کنند اما سراغ اپلیکیشن‌های دیگر، چه ایرانی یا خارجی نروند. دغدغه کاربران چیست و چرا ترجیح می‌دهند از همان شبکه قبلی استفاده کنند؟

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :