• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 18 مهر 1397
کد مطلب : 33542
+
-

رئیس دفتر رئیس‌جمهور خبر داد

روحانی 2 نامه اقتصاد‌دانان و اساتید دانشگاه درباره مسائل کشور را بررسی کرد

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در دیدار مدیران رسانه‌ها گفت: 2 نامه‌ای که گروهی از اساتید دانشگاه و اقتصاددانان در مورد مسائل جاری کشور نوشته‌اند، به سمع و نظر رئیس‌جمهوری رسید و ایشان تأکید کردند در جلساتی مشترک، این نظرات کارشناسی شود.

نامه 292نفر از دانشگاهیان، محققان و اندیشمندان در شماره 7490روزنامه همشهری با عنوان «‌7بحران؛ 12راهکار» منتشر شد‌ که مورد تقدیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز قرار گرفت. در همین زمینه یادآور می‌شود: روزنامه همشهری به‌عنوان یکی از پرتیراژترین روزنامه‌های کشور در طول 3 دهه فعالیت مطبوعاتی در جهت تحکیم مبانی اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی کوشیده و این مسئله را جزو مهم‌ترین و بنیادی‌ترین رسالت‌های رسانه‌ای و فرهنگی خود دانسته است. همشهری در طول فعالیت خود برایندی از دیدگاه‌های جامعه را به سمع و نظر مسئولان کشور، مخاطبان خود و آحاد جامعه رسانده و در این مسیر اصل بر تضارب آرا و تبادل نظر بوده است.

در برهه کنونی با توجه به تلاش رسانه‌های دشمن و معاند نظام در سیاه‌نمایی و القای بن‌بست در نظام، جمعی از فرهیختگان و اساتید و صاحب‌نظران دانشگاهی که غالب آنها در مقاطع گوناگون مسئولیت‌های اجرایی و سیاسی داشته‌اند، پیرامون مسائل جاری کشور بیانیه‌ای صادر کرده و به ارائه راهکارهای مشخصی برای حل مشکلات پرداخته‌اند. طبیعی است برخی نکاتی که در این نامه مبسوط از سوی دانشگاهیان ذکر شده بود، مورد تأیید همشهری نبود و این روزنامه نسخه خلاصه‌ای از نامه را منتشر کرد. البته تیتر بحران برای مسائل جاری کشور لفظ درستی نیست و بیشتر تأکید بر راه‌حل بود. لازم است یادآور‌ شود همشهری همواره تلاش داشته از گروه‌بندی، حزب‌گرایی و وابستگی به تشکل خاصی پرهیز کند و با تنویر افکار عمومی و انعکاس مشکلات و ارائه راهکار در جهت رسالت مطبوعاتی خود گام بردارد. در این مسیر رعایت مصالح نظام و تلاش در جهت تحکیم ارکان آن جزو اصول اساسی و خدشه‌ناپذیر روزنامه همشهری است.

این خبر را به اشتراک بگذارید