• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 16 دی 1396
کد مطلب : 3342
+
-

محمد علی نجفی درخواست کرد

همکاری شهرداری و اقلیت‌های مذهبی در اداره شهر

شهردار
همکاری شهرداری و اقلیت‌های مذهبی در اداره شهر

شهردار تهران در جمع چهره‌های برجسته اقلیت‌های دینی گفت: زندگی توأم با مسالمت، صلح، دوستی، محبت و عشق در تهران چیزی است که همه به آن علاقه داریم.

به گزارش شهرنوشت، محمدعلی نجفی، طی سخنانی در نشست با رهبران ادیان توحیدی و جمعی از چهره‌های برجسته اقلیت‌های دینی ضمن تبریک ایام ولادت حضرت عیسی(ع) و آغاز سال نوی میلادی، گفت: میلاد پیامبر صلح و دوستی حضرت عیسی مسیح(ع) ایام شادی‌آفرینی است؛ پیامبری که کلامش و پیامش سلام بود و به تعبیر حضرت امام (ره) مردگان را احیا و خفتگان را بیدار کرد.

وی در ادامه به بیان وجوه اشتراک پرداخت و گفت: همه ما ایرانی هستیم، ایرانی بودن مایه افتخار ماست و به‌خاطر فرهنگ غنی ایرانی و تاریخ درخشان ایران است که به آن می‌بالیم. وی به بیان نقل قولی از لوئیس چکناواریان پرداخت و گفت: در جایی پرسیده بودند شما به‌عنوان اقلیت...

اما ایشان در پاسخ  گفته بودند: «اقلیت خودتی! من ایرانی هستم»؛ بنابراین همه ما ایرانی هستیم و به آن افتخار می‌کنیم. وی وجه دوم اشتراک را تبعیت از دین آسمانی و الهی دانست و تصریح کرد: همه ما به یک خدای احد و واحد اعتقاد داشته و در بسیاری از اصول دین اشتراک داریم. نجفی یادآور شد: وجه سوم اشتراک ما این است که شهروندان تهران هستیم، تهران را دوست داریم و آرزوی ما پیشرفت تهران است. 

وی با بیان اینکه «زندگی توأم با مسالمت، صلح، دوستی، محبت و عشق در تهران چیزی است که همه به آن علاقه داریم» ابراز کرد: تهران در گذشته تاریخی خودش هم نشان داده که همیشه همانند تابلویی برای قرار گرفتن اجزای مختلف ملت ایران، صرف‌نظر از دین و ملیت آنها بوده است، همچنان که در خیابان 30تیر مسجد، کلیسا و کنیسه همه در یک خیابان واقع شده و ادیان الهی همه با هم بدون اینکه تعارضی بین آنها وجود داشته باشد، برای عبادت می‌رفتند.

نجفی تأکید کرد: شهرداری تهران اگر بتواند در فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی، هنری و اقتصادی پشتیبان اقلیت‌های دینی باشد، از هیچ کمک و حمایتی دریغ نمی‌کند؛ در مقابل در مدیریت شهری امیدوار هستیم تا همشهریان مسیحی نیز این دست گشاده ما را برای همکاری به گرمی بفشارند و ما را درباره توسعه تهران به‌خصوص درباره مسائل اخلاقی، ارزشی کمک کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید