• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 17 مهر 1397
کد مطلب : 33416
+
-

دستمزد پزشکان تغییر نمی‌کند

خبرها
دستمزد پزشکان تغییر نمی‌کند


سخنگوی وزارت بهداشت گفت: امسال تغییر در تعرفه دستمزد پزشکان ممکن نیست.

به‌گزارش ایسنا، ایرج حریرچی در نشست خبری وزارت بهداشت در پاسخ به سؤالی درباره پیشنهادات بودجه‌ای وزارت بهداشت گفت: هم‌اکنون همه دستگاه‌ها پیشنهادات‌شان را به سازمان برنامه و بودجه ارائه داده‌اند و این سازمان بررسی‌هایش را انجام داده و زمانی که تصویب شود، به صحن دولت می‌آید که امیدواریم قبل از ۱۵ آذر‌ماه لایحه بودجه تقدیم مجلس شود.

وی تأکید کرد: باید توجه کرد که در سال آینده به هیچ وجه بسته‌های فعلی وزارت بهداشت و طرح تحول که در گذشته اعلام شده‌اند، کوچک‌تر نخواهند شد اما اصلاحات لازم برای برخی از آنها انجام می‌شود. در عین حال حمایت از بیماران در بیمارستان‌های دولتی ادامه می‌یابد و در بخش‌هایی که مازاد هزینه و تقاضای القایی وجود دارد اقداماتی در حال انجام است. همچنین با توجه به منابع جدید حاصله می‌توانیم خدمات جدیدتری را هم به مردم ارائه دهیم.

به‌عنوان مثال حدود ۸۰ تا ۸۲درصد پرداخت از جیب مردم مربوط به خدمات سرپایی است و در این زمینه اقداماتی در دست انجام داریم. بر این اساس حدود ۲۵۰کلینیک ویژه قرار بود ایجاد شود که بخش عمده‌ای از آنها راه‌اندازی شده است و مابقی هم تا پایان سال راه‌اندازی می‌شوند. این اتفاق منجر به گسترش قابل توجه در حوزه ارائه خدمات سرپایی به مردم و با تعرفه دولتی است. وی گفت: از طرفی گسترش نظام ثبت الکترونیک و پرونده الکترونیک سلامت در حال انجام است و نظام ارجاع هم به‌تدریج با تدبیر و با سرعت مناسب محقق می‌شود. حریرچی در پاسخ به سؤالی درباره تعرفه‌های پزشکی سال۹۸ اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده و با توجه به شرایط اقتصادی کشور نظام‌ پزشکی و انجمن‌های پزشکی و اکثر دست‌اندرکاران معتقد هستند که امسال احتمال تغییر در تعرفه دستمزد ممکن نیست البته باید درباره هزینه‌های پشتیبانی و ضمنی مانند حمل‌ونقل، تعمیرات تاسیساتی و ...

تجدیدنظر کرد چرا که این خدمات گران شده‌اند و در بخش فنی تعرفه‌‌ای مانند هتلینگ تأثیر دارد. این تأثیر ممکن است امسال یا سال بعد دیده شود، البته ممکن است این درخواست با افزایش هزینه ارائه‌کنندگان خدمت تعرفه دستمزد هم بالا رود و بحق باشد اما این افزایش باید متناسب با دستمزد همه اقشار باشد بنابراین باید از ایجاد انتظارات تورمی اجتناب کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید