• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 16 مهر 1397
کد مطلب : 33322
+
-

توسعه شهر، نیازمند توسعه‌یافتگی سازمان شهرداری است

معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با بیان اینکه نیمی از فرایند توسعه شهر باید از طریق توسعه سازمان شهرداری پیموده شود، تأکید کرد: یکی از اهداف برنامه سوم توسعه این است که شهرداری به یک سازمان بین‌المللی، توسعه‌یافته و شفاف بدل شود.
به گزارش همشهری، حجت‌الله میرزایی در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران تدوین برنامه سوم توسعه شهر تهران که در سالن ایران‌زمین برگزار شد، با اشاره به فرایند مشارکت‌محور در تدوین برنامه اظهار کرد: نگارش متن برنامه در حالی 6‌ماه پیش و پس از تعطیلات نوروز آغاز شد که در آن زمان بسیاری نگران تغییر و تحولات در شهرداری و انتخاب شهردار بودند اما عهد مشترک همه ما این بود که بدون توجه به حواشی، برنامه‌ای تدوین کنیم که شهر را بر مدار توسعه قرار دهد. وی اضافه کرد: تغییرات در شهرداری، هیچ خللی در کار ما ایجاد نکرد و امروز برنامه‌ای با بهترین ویژگی‌ها و وفادار به تمامی شعارها و هدف‌ها تدوین و تقدیم اعضای شورای اسلامی شهر تهران شده است.
میرزایی، با اشاره به اهداف از پیش برنامه‌ریزی‌شده برای تدوین برنامه سوم گفت: همه اعضای کارگروه‌ها، کمیته‌ها و کمیسیون‌‌های تدوین برنامه، بر این هدف مشترک تأکید داشتند که برنامه‌ای بنویسند که در آن برای مشارکت فراگیر شهروندان، دستیابی به عدالت شهری بیشتر، توجه به رضایتمندی شهروندان، کاهش فساد، هوشمندسازی و شفافیت، راهکارهای عملی اندیشیده شده باشد.
میرزایی  اظهار کرد: مردم تهران در پیمایش انجام‌شده، آلودگی‌هوا، ترافیک، ناامنی در برابر مخاطرات طبیعی و غیرطبیعی، نابرابری امکانات، بی‌عدالتی در سطح شهر و پایین بودن انسجام اجتماعی را به‌عنوان اولویت‌های شهر مطرح کردند. کارشناسان هم عقب‌ماندگی از فناوری‌های روز، مالیه ناکارآمد و ناپایدار و حکمروایی شهری را 3 مسئله اصلی خود در شهر بیان کردند.
او با تأکید بر مشارکتی بودن تدوین برنامه، اضافه کرد: اگرچه تدوین و نگارش برنامه یک کار نخبگانی است اما تلاش شد تا دیدگاه‌ها و منویات مردم، کارشناسان و ذینفعان در برنامه‌ تدوین‌شده لحاظ شود و از این منظر، بخش زیادی از مردم، در تدوین برنامه مشارکت داشته‌اند. میرزایی تصریح کرد: علاوه بر این، در تمامی جلسات کارگروه‌ها، کمیته‌ها، کمیسیون‌ها و حتی ستاد عالی برنامه، نخبگان، خبرگان و استادان دانشگاهی حضور داشتند و نظرات آنها در روند تدوین برنامه مورد استفاده قرار گرفته است.
در پایان این برنامه، از 210نفر از کارشناسان، نخبگان و استادانی که در تدوین برنامه سوم توسعه شهر تهران نقش داشتند، تقدیر شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید