• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
دو شنبه 16 مهر 1397
کد مطلب : 33246
+
-

برنامه‌ای برای جذب سرمایه‌گذاران

محمدیاسین دهقان| یزد- خبرنگار :


بافت تاریخی یزد بیش از هر چیز به احیا نیازمند است. بخشی از این عمران با بودجه‌های دولتی امکان‌پذیر است، اما بخش قابل توجهی از آن باید با ورود سرمایه‌گذاران تامین شود. با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی، بخش خصوصی بهترین ظرفیت برای شکوفایی اقتصادی بافت تاریخی قلمداد می‌شود. از این رو باید از جهانی شدن بافت تاریخی یزد حداکثر بهره‌برداری برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی صورت گیرد.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد، درباره اقدامات انجام‌شده برای جذب سرمایه‌گذاران در بافت تاریخی می‌گوید: برنامه‌هایی را به صورت منظم و سالانه در قالب جشنواره‌ها، همایش‌ها و کنفرانس‌های بین‌المللی در نظر گرفتیم تا بتوانیم تبادلاتی با کشورهای دیگر داشته باشیم.

 «محسن صادقیان» می‌افزاید: این برنامه‌های بین‌المللی فرصت را برای معرفی زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی فراهم خواهد کرد که در نتیجه آن شاهد سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در بافت تاریخی خواهیم بود. 
وی با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری این برنامه‌ها در کنار جذب گردشگران داخی و خارجی، جذب سرمایه‌گذاران است ادامه می‌دهد:  کمیته سرمایه‌گذاری در استان شکل می‌گیرد تا ظرفیت‌های استان به‌ویژه در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی در قالب بسته‌های سرمایه‌گذاری در این برنامه‌ها ارائه شود. 
به گفته صادقیان در صنعت گردشگری نیازمند زیرساخت‌هایی هستیم که باید در قالب سرمایه‌گذاری شکل بگیرد و این سرمایه‌گذاری‌ها باید در کنار برنامه‌های داخلی، در برنامه‌های بین‌المللی دیده شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید