• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
یکشنبه 15 مهر 1397
کد مطلب : 33075
+
-

کارمندان خیانتکار پشت‌پرده گروگانگیری تاجر چای

آدم‌ربایان برای آزادی گروگان خود 40هزار دلار خواسته بودند

داخلی
کارمندان خیانتکار پشت‌پرده گروگانگیری تاجر چای


«5ساعت فرصت دارید 40هزار دلار تهیه و پای درختی در کنار باغی متروکه دفن کنید؛ پس از آن ما گروگان را همانجا رها می‌کنیم.» این پیام تهدیدآمیز از سوی آدم‌ربایانی بود که یک تاجر چای را پس از خروج از فرودگاه ربودند تا دست به اخاذی بزنند اما در نقشه خود ناکام ماندند.

به گزارش همشهری، ساعت 4بامداد چهارشنبه گذشته، وقتی پرواز دهلی - تهران در فرودگاه امام خمینی(ره) به زمین نشست، تاجر 70ساله چای از آن پیاده شد و چمدانش را تحویل گرفت و از فرودگاه خارج شد تا راننده‌اش برسد و او را به تهران ببرد. اما درست همان لحظه 2‌نفر نزد وی آمدند و درحالی‌که بی‌سیم به‌دست داشتند خودشان را مأمور امنیت معرفی کردند. آنها تمام مشخصات مرد تاجر را می‌دانستند و خبر داشتند او مدیر شرکتی در شمال تهران است. 2مرد جوان عنوان کردند که پرونده‌ای درخصوص تخلف اقتصادی شرکت وی در پلیس امنیت تشکیل شده و از مرد تاجر خواستند تا همراه آنها برای ارائه توضیحات به پلیس امنیت برود. آنها حتی مدعی شدند که چند نفر از کارکنان شرکت نیز بازداشت شده و در پلیس امنیت هستند.
همین کافی بود تا مرد تاجر به آنها اعتماد کند و چمدان به‌دست همراهشان برود. مقابل در فرودگاه راننده پژویی منتظر آنها بود و مرد تاجر به همراه 2مردی که ادعا می‌کردند مأمور هستند سوار خودروی پژو شد. آنها علاوه بر تجهیزات نظامی مانند شوکر، بی‌سیم و دستبند، اسلحه نیز همراهشان بود تا جای هیچ شکی برای طعمه‌شان باقی نماند.


شکایت آدم‌ربایی
چند ساعت بعد بود که پسرجوانی به همراه یک وکیل سراسیمه به دادسرای امور جنایی تهران رفتند و خبر از ربودن تاجر چای دادند. پسر جوان به قاضی سهرابی، بازپرس جنایی تهران چنین گفت: پدرم تاجر چای و مدیر شرکتی بازرگانی در شمال تهران است. او چند روزی به هند سفر کرده بود و بامداد امروز (چهارشنبه هفته گذشته) قرار بود به تهران برگردد اما گویا مقابل فرودگاه امام خمینی(ره) او را ربوده و گروگان گرفته‌اند. چراکه ساعتی قبل یکی از آدم‌ربایان با من تماس گرفت و گفت پدرم را گروگان گرفته‌اند و اگر ظرف مدت 5ساعت 40هزار دلار پرداخت نکنم، او را به قتل می‌رسانند. آنها گفتند که دلارها را باید پای درختی در حاشیه تهران، حوالی باغی متروکه دفن کنم تا پدرم را رها کنند. آنها حتی تهدید کردند که اگر پای پلیس به این ماجرا باز شود، او را کشته و جسدش را پای همان درخت دفن می‌کنند.

او ادامه داد: پس از این تماس قصد داشتم به درخواست‌شان عمل کنم تا پدرم آزاد شود اما قبل از آن با وکیل شرکت تماس گرفتم و او مرا از پرداخت پول منصرف کرد و گفت بهتر است ماجرا را به پلیس و دادسرا اطلاع دهیم.


کارمندان خیانتکار
شاید هیچ‌کس تصور نمی‌کرد که پشت پرده ماجرا 2نفر از کارکنان شرکت گروگان باشند که نقشه ربودن رئیس خود را کشیده بودند. این راز زمانی برای پلیس فاش شد که آنها برای تحقیقات اولیه سراغ کارمندان شرکت رفتند. چرا که حدس می‌زدند گروگانگیری از سوی افرادی آشنا صورت گرفته که اطلاعات کافی درباره زمان بازگشت تاجر چای به تهران را داشته‌اند. در ادامه 2نفر از کارمندان شرکت به اداره پلیس احضار شدند و درست زمانی که آنها تحت بازجویی قرار گرفتند، خبر رسید که گروگانگیران، گروگان‌شان را در یکی از مناطق تهران رها کرده‌اند.

در این شرایط ظن مأموران به 2کارمند شرکت بیشتر شد و بازجویی از آنها ادامه یافت تا اینکه متهمان اقرار کردند که برای پر کردن جیب‌های خود نقشه گروگانگیری صاحب شرکت را طراحی کرده بودند. یکی از آنها گفت: من و همکارم سال‌هاست در شرکت مرد تاجر کار می‌کنیم و خبر داشتیم که وضع مالی خیلی خوبی دارد. از سوی دیگر من وام گرفته بودم که خانه بخرم اما ناگهان قیمت خانه خیلی گران شد و پولم دیگر به آن خانه‌ای که دوست داشتم بخرم نمی‌رسید. همکارم نیز بدهی بالا آورده بود و همه اینها دست به‌دست هم داد تا نقشه بکشیم که با ربودن رئیس شرکت دست به اخاذی از او بزنیم. می‌دانستیم اوخیلی پولدار است و 40هزار دلار برایش خیلی ناچیز است. شرکت ما بازرگانی بود و به‌خاطر معاملاتی که انجام می‌دادیم حساب ارزی داشتیم. به همین دلیل 3آدم‌ربا با دستمزد 3هزار دلاری (هرکدام هزار دلار) اجیر کردیم تا با ربودن مرد تاجر به پول برسیم. ما فکرش را هم نمی‌کردیم که پسرش و وکیل شرکت ماجرا را به پلیس خبر دهند. اما احتمالات ما اشتباه از آب درآمد و لو رفتیم. وقتی هم به اداره پلیس احضار شدیم، همدستان‌مان باخبر شدند و از ترس‌شان پس از گذشت 5ساعت مرد تاجر را رها کردند. در این 5ساعت هم مرد تاجر داخل ماشین بود و قصدمان این بود پس از رسیدن به پول رهایش کنیم که نقشه ما نافرجام ماند. پس از اعترافات طراح نقشه آدم‌ربایی، 3آدم‌ربای اجیر شده دستگیر شدند و هر 5متهم با قرار قانونی در اختیارکارآگاهان پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید