• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 15 مهر 1397
کد مطلب : 33055
+
-

شماره هفتِ ذوب، شماره یکِ لیگ

شماره هفتِ ذوب، شماره یکِ لیگ

تنها بازی عقب‌افتاده لیگ‌برتر بین دو تیم استقلال و نفت مسجدسلیمان دیروز برگزار شد تا 8هفته ابتدایی این رقابت‌ها رسما به پایان برسد. در جدول رده‌بندی، پدیده شگفتی‌ساز همچنان در صدر است و سپاهان و پرسپولیس این تیم را تعقیب می‌کنند. اما رده‌بندی انفرادی این رقابت‌ها تا پایان هفته هشتم، حاکی از صدرنشینی محمدرضا حسینی هافبک خوش‌تکنیک ذوب‌آهن است که هم بالاترین امتیازات را گرفته و هم بیشتر از هر بازیکن دیگری در تیم‌های هفته حضور داشته است. حسینی طی 8هفته 4بار در تیم منتخب قرار گرفته و میانگین امتیازات او نیز 7.70 از 10 بوده است.

  پایان حکومت خلعتبری
تا پایان هفته هفتم لیگ‌برتر و پیش از برگزاری هفته هشتم، محمدرضا خلعتبری با کسب بالاترین امتیازات به‌عنوان بهترین بازیکن شناخته می‌شد. علاوه بر این، خلعتبری تنها بازیکنی بود که موفق شده بود در جریان یک یازی امتیاز کامل 10 از 10 را از سایت مرجع متریکا دریافت کند. اما در هفته هشتم هر دو رکورد او از دست رفت. آنتونی استوکس برای تراکتورسازی پوکر کرد و امتیاز کاملِ 10 را گرفت، محمدرضا حسینی هم در بازی ذوب‌آهن و نفت آبادان درخشید و از خلعتبری سبقت گرفت. حسینی در هفته هشتم به امتیاز7.83 رسید اما خلعتبری فقط 7.46امتیاز گرفت. همین اختلاف باعث شد در میانگین کلی حسینی 0.08امتیاز از خلعتبری پیش بیفتد و صدرنشین شود.

  حضور پررنگ سپاهانی‌ها
تیم سپاهان صاحب 3بازیکن در جمع 5بازیکن برتر لیگ‌ است و از این جهت رکورد جالبی را در اختیار دارد. کی‌روش استنلی، محمد کریمی و محمد ایرانپوریان به ترتیب در رتبه‌های سوم تا پنجم قرار دارند تا سپاهان از این حیث خودش را برتر از سایر تیم‌ها نشان دهد. نفر بعدی سپاهان مهدی کیانی است که با میانگین 7.33امتیاز در رتبه هشتم قرار گرفته است. رده‌بندی 10بازیکن برتر لیگ تا این لحظه از نگاه سایت مرجع متریکا به این ترتیب است:
   محمدرضا حسینی- ذوب‌آهن (7.70)
   محمدرضا خلعتبری- پدیده (7.62)
  کی‌روش استنلی- سپاهان (7.50)
  محمد کریمی- سپاهان (7.50)
  محمد ایرانپوریان- سپاهان (7.41)
  امین قاسمی‌نژاد- پدیده (7.40)
  رضا اسدی- سایپا (7.36)
  مهدی کیانی- سپاهان (7.33)
  ماریون فرناندز- ذوب‌آهن (7.32)
  جورج گولسیانی- نساجی (7.28)
 
عبور حسینی از سیدجلال
درخشش محمدرضا حسینی در هفته هشتم و چهارمین حضور او در ترکیب 11نفره تیم منتخب، باعث شد او یک رکورد دیگر را هم به تنهایی در اختیار بگیرد و از سیدجلال حسینی عبور کند. این دو بازیکن تا پایان هفته هفتم هر کدام 3بار در ترکیب تیم منتخب قرار گرفته و مشترکا رکورددار بودند. اما در هفته هشتم حسینیِ ذوب‌آهن از حسینیِ پرسپولیس سبقت گرفت و به تنهایی در صدر نشست. تا این لحظه محمدرضا حسینی (4بار)، سیدجلال حسینی، مهرداد محمدی، وحید شیخ‌ویسی (3بار)، عزت پورقاز، آرش رضاوند، دانیال اسماعیلی‌فر، محمدرضا خلعتبری، امین قاسمی‌نژاد، محسن یوسفی، محمد ایرانپوریان، جورج ولسیانی و کی‌روش استنلی (2بار) بیشترین حضور را در تیم‌های منتخب داشته‌اند.

  رکوردشکنی تراکتور و استوکس
آنتونی استوکس در هفته هشتم با درخشش در مقابل استقلال خوزستان و ثبت 4گل، امتیاز کاملِ 10 را از متریکا گرفت و دومین بازیکنی شد که به این موفقیت در یک بازی می‌رسد. علاوه بر استوکس، 4تراکتوری دیگر هم در ترکیب تیم منتخب هفته قرار گرفتند تا تیم 11نفره هفته هشتم با 5بازیکن ار تراکتورسازی بسته شود. پیش از این سایپا در ترکیب تیم منتخب هفته اول 4بازیکن داشت و از این لحاظ رکورددار بود. اما تراکتورسازی علاوه بر اینکه رکورد قاطع‌ترین پیروزی را با برد 6 بر صفر از آن خود کرد 5بازیکنش را هم به تیم منتخب فرستاد و رکورد سایپا را شکست. جالب اینکه تراکتوری‌ها طی هفته‌های گذشته جمعا 4بار به تیم منتخب رسیده بودند و این بار طی یک هفته بیشتر از تمام هفته‌های گذشته به جمع برترین‌ها رسیدند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید