• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
شنبه 14 مهر 1397
کد مطلب : 33049
+
-

هشدار پلیس به رانندگان خطر ساز

در اجرای طرح گشت محسوس و نامحسوس پلیس، تعدادی از خودروهایی که اقدام به حرکات نمایشی و مخاطره‌آمیز می‌کردند توقیف شدند

گزارش
هشدار پلیس به رانندگان خطر ساز

بارها شاهد حرکات نمایشی برخی از رانندگان در معابر عمومی بوده‌ایم که این مسئله به اذعان پلیس حرکات نمایشی و استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی از عوامل تخلفات حادثه‌ساز رانندگی است.
به گزارش فارس، در سال‌های اخیر با گسترش تلفن‌های همراه هوشمند و شبکه‌های مجازی برخی از رانندگان اقدام به حرکات نمایشی مخاطره‌آمیز در خیابان می‌کنند و از این اقدام ویدئو تهیه می‌کنند و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند که می‌تواند جان خود و سایر شهروندان را به خطر بیندازد.


برخورد با متخلفان

رئیس پلیس راهور چهارمحال و بختیاری در مورد حرکات مخاطره‌آمیز رانندگان در حین رانندگی می‌گوید: در اجرای طرح گشت محسوس و نامحسوس پلیس، تعدادی از خودروهایی که اقدام به حرکات نمایشی و مخاطره‌آمیز می‌کردند توقیف شدند.

«حمزه رفیعی» ادامه می‌دهد: در 3 سال گذشته شاهد گزارش‌هایی در خصوص حرکات مخاطره‌آمیز برخی از رانندگان در خیابان کاشانی، میدان دفاع مقدس و خیابان ورزش شهرکرد بودیم که چندین طرح برای مقابله با این رانندگان اجرا شد.
وی می‌افزاید: در ابتدا از خودروهای نیروی انتظامی برای گشت‌زنی در این خیابان‌ها و مناطق که بیش‌ترین گزارش تخلف بود، استفاده می‌شد اما مشاهده می‌شد رانندگان با دیدن خودرو حرکات نمایشی را متوقف و یا متواری می‌شدند که گشت نامحسوس در دستور کار قرار گرفت.
رفیعی با بیان این‌که در اجرای طرح گشت محسوس و نامحسوس پلیس تعدادی از خودروهایی که اقدام به حرکات نمایشی و مخاطره‌آمیز می‌کردند توقیف شدند عنوان می‌کند: با هماهنگی مقام قضایی این خودروها با نصب بنر در ملاعام در میدان انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته شدند که مردم بدانند این خودروها مرتکب تخلفات حادثه‌ساز و حرکات غیرمجاز شده‌اند.


یک ماه توقیف در انتظار رانندگان متخلف

رئیس پلیس راهور چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که در اواخر سال گذشته و نزدیک ایام نوروز و 6 ماه اول امسال مجددا تعداد خودروهایی که حرکات غیرمجاز و نمایشی انجام می‌دادند در شهرکرد افزایش پیدا کرد می‌گوید: شاهد حرکات نمایشی و دوردور برخی از خودروها در خیابان کاشانی شرقی و میدان دفاع مقدس بودیم و رانندگان این خودروها اقدام به حرکات نمایشی و فیلم‌برداری از این حرکات می‌کردند و این ویدئوها را در فضای مجازی منتشر می‌کردند.
رفیعی اضافه می‌کند: این موضوع در جلسه هم‌اندیشی با مقامات قضایی مطرح شد و دستور‌های لازم برای برخورد با این رانندگان از مقامات قضایی دریافت شد که رانندگانی که برای بار اول مرتکب این حرکات شوند 10 روز تا یک ماه خودرو آنها توقیف و روانه پارکینگ می‌شود و اگر مجددا اگر تکرار شود، به‌ عنوان اخلالگر در نظم عمومی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی آلودگی صوتی، کشف حجاب، تخلفات حادثه‌ساز، سگ‌گردانی و دوردور را از تخلفات رانندگان عنوان و بیان می‌کند: اگر این تخلف از رانندگان توسط نیروهای پلیس مشاهده و یا گزارشی در این خصوص از مردم دریافت شود، بلافاصله برای راننده خودرو از سوی پلیس امنیت اخلاقی پیامک ارسال می‌شود و راننده موظف است خودرو را به پارکینگ منتقل کند و اگر از این کار سرپیچی کند، خودرو با دستور قضایی توقیف می‌شود.


تشدید تدابیر برای مقابله با رانندگان متخلف

رئیس پلیس راهور چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که تشدید تدابیر برای مقابله با رانندگان متخلف در خیابان کاشانی، ورزش و میدان قدس و دفاع مقدس در ماه‌های اخیر موجب کاهش حرکات نمایشی در این خیابان‌ها شده است می‌گوید: گزارشی از حضور برخی از این رانندگان در برخی از خیابان‌های شهرکرد به دست پلیس رسیده است که شهروندان در صورت مشاهده به پلیس 110 گزارش دهند تا مأموران به‌صورت محسوس و نامحسوس با رانندگان مقابله کنند.
«حمزه رفیعی» با اشاره به این‌که در 6 ماه گذشته 100 خودرو متخلف روانه پارکینگ شده است، بیان می‌کند: برخی از خودروها به‌علت عدم پیگیری و خلافی سنگین تا چند ماه در پارکینگ متوقف بودند.
وی با تأکید بر این‌که استفاده از تلفن در حین رانندگی خط قرمز پلیس است ادامه می‌‌دهد: این کار جزو تخلفات حادثه‌ساز به‌ شمار می‌آید و بی‌توجهی به جلو عامل 10 تا 15 درصد تصادفات رانندگی است و استفاده از تلفن همراه نیز یکی از این عوامل وقوع تصادف در معابر است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید