• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 14 مهر 1397
کد مطلب : 33027
+
-

رونالدو به دایی نمی‌رسد

رونالدو به دایی نمی‌رسد

کریستیانو رونالدو ابرستاره تیم ملی پرتغال، فعلا به تیم ملی کشورش دعوت نمی‌شود و به‌همین دلیل نمی‌تواند رکورد گلزنی‌هایش در تیم ملی را بهبود ببخشد.
رونالدوی 33ساله در 154بازی برای پرتغال، 85گل زده و پس از علی دایی با 109گل، بهترین گلزن ملی تاریخ فوتبال جهان است. تیم ملی پرتغال تا پایان سال‌جاری میلادی، یک بازی دوستانه و همچنین 3بازی در رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا دارد و به‌نظر می‌رسد که کریس با این وضعیت در تمامی آنها غایب باشد، چراکه با تصمیم فدراسیون فوتبال پرتغال، کریستیانو رونالدو تا تمام شدن تحقیقات مربوط به اتهام آزار جنسی، به تیم ملی دعوت نخواهد شد. پرتغال تا پایان سال2018باید به مصاف لهستان، اسکاتلند (دوستانه)، ایتالیا و بار دیگر لهستان برود. برخی رسانه‌های پرتغالی و همچنین خبرگزاری آسوشیتدپرس این خبر را تأیید کرده‌اند.

چند روز پیش، پرونده‌ای در آمریکا علیه CR7باز شد که در آن، رونالدو به آزار جنسی خانم کاترین مایورگا در سال2009متهم شده است. کریس البته با انتشار بیانیه‌ای تمام اتهاماتی که به او وارد شده را رد کرده است. رونالدو ظاهرا با فدراسیون فوتبال پرتغال به توافق رسیده است که تا روشن شدن وضعیت این پرونده به تیم ملی دعوت نشود. دقیقا مشخص نیست که او چه زمانی به تیم ملی بازخواهد گشت. برخی مسئولان فدراسیون فوتبال پرتغال ضمن حمایت از کریستیانو رونالدو، گفته‌اند که باور دارند این بازیکن در این پرونده بی‌گناه است.

   حمایت عجیب
باشگاه یوونتوس نیز پس از حمایت توییتری از ستاره‌اش، در سایت رسمی خود به حمایت از کریستیانو رونالدو پرداخت. آنها در وبسایت رسمی باشگاه نوشتند: «کریستیانو رونالدو در ماه‌های اخیر، رویکرد حرفه‌ای خود و تعهدش نسبت به فوتبال را نشان داده که مورد تحسین همه اعضای باشگاه قرار گرفته است. اتفاقی که مربوط به 10سال قبل می‌شود، هرگز نظر آنها را نسبت به او تغییر نمی‌دهد.» البته در بیانیه باشگاه یوونتوس قضاوتی درخصوص او نشده و شکل بیانیه‌ به‌گونه‌ای است که گویا یوونتوسی‌ها، پذیرفته‌اند که بازیکن‌شان واقعا گناهکار است! 

 هشدار حامیان مالی
کاترین مایورگا، ادعا کرده که در سال2009 از سوی کریستیانو رونالدو مورد تعرض و آزار قرار گرفته و ابرستاره پرتغالی هم به او برای حق‌السکوت، 375هزار دلار پرداخت کرده است. درحالی‌که پلیس شهر لاس‌وگاس درحال انجام تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده است، شرکت EA Sports تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای و نایکی، تولیدکننده لوازم و پوشاک ورزشی، به‌عنوان دو حامی مالی اصلی کریستیانو رونالدو، اعلام کرده‌اند که درصورت اثبات جرم این بازیکن، قراردادشان با او را فسخ خواهند کرد.

   پایانی بر یک دوران
اگر ادعای مطرح شده علیه رونالدو درست باشد، آن وقت است که می‌توان گفت دوران شکوه کریستیانو رونالدو هم به پایان خواهد رسید. البته بوده‌اند ستارگانی که با انواع و اقسام اتهامات روبه‌رو شده‌اند و به کارشان ادامه داده‌اند، اما با این حال می‌توان گفت شخصیت آنها نزد فوتبال‌دوستان سقوط کرده است. نمونه‌اش کریم بنزما، مهاجم فرانسوی رئال‌مادرید بود که دیگر هرگز به اردوی خروس‌های آبی دعوت نشد و نتوانست قهرمانی در جام‌جهانی2018را در کنار سایر ستارگان تیم ملی فرانسه جشن بگیرد. رونالدو که با حضور مستمر در تیم ملی پرتغال، به‌دنبال رکوردشکنی و گرفتن جای علی دایی بود، حالا تقریبا شانس خود را برای به‌دست آوردن عنوان آقای گلی جهان از دست داده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید