• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 14 مهر 1397
کد مطلب : 32958
+
-

گزارش خبری

معتادان، میدان آزادی و بوستان‌ها را ناامن کرده‌اند

زهرا کریمی|خبرنگار:

منطقه 9

افزایش حضور معتادان در محوطه فضای سبز میدان آزادی و بوستان‌های بزرگ منطقه 9 آرامش را از شهروندان و گردشگران سلب کرده است. این اماکن مأمنی برای تجمع مصرف‌کنندگان مواد مخدر شده و همین نارضایتی اهالی را به همراه دارد. «احمدرضا شهابی» یکی از اهالی محله استادمعین با گلایه از حضور معتادان و مصرف مواد در تپه‌های میدان آزادی می‌گوید: «معتادان به راحتی مواد مصرفی‌شان را از اطراف میدان آزادی و خیابان‌های مجاور تهیه می‌کنند و در کنار درختان مشغول مصرف مواد می‌شوند. حضور آنها نمای زشتی به میدان آزادی داده و باعث دلهره و نگرانی است چراکه گاهی با تهدید از مسافران پایانه آزادی و بازدیدکنندگان برج درخواست پول نقد می کنند.» «اعلا خداداد» یکی دیگر از اهالی محله استادمعین در این‌باره می‌گوید: «خرید و فروش و مصرف مواد در بوستان‌های معلم، آزادی و المهدی(عج) زیاد شده است و حضور معتادان در اطراف برج آزادی  معضل بزرگی برای خانواده‌ها بود و امکان تفریح را از آنها می‌گرفت. ما هم امسال از رفتن به پارک‌های محلی صرف‌نظر کردیم و ترجیح دادیم به پارک‌های مرکزی شهر مانند پارک ملت و لاله برویم. این درد بزرگی است که در نزدیکی منزلمان فضای سبز داشته باشیم اما نتوانیم از آن استفاده کنیم.» «سهیلا رحیمی» از ساکنان خیابان آزادی هم درباره حضور معتادان در فضای سبز پارک‌المهدی(عج) در کنار برج می‌گوید: «اول صبح و حوالی ظهر لابه‌لای درختان معتادان در گروه‌های دو و سه نفره مشغول مصرف مواد هستند و گاهی دیده شده که فروشندگان در انظار موادمخدر خرید و فروش می‌کنند. گشت های موتورسوار نیروی انتظامی در طی روز در پارک گشت می‌زنند اما مصرف‌کنندگان و فروشندگان هیچ ترسی از حضور مأموران ندارند و به کار خودشان ادامه می‌دهند.» همچنین «مسلم صمدی» از اهالی محله مهرآباد درباره سرنگ‌های آلوده در فضای سبز پارک کوکب می‌گوید: «چندین مرتبه که بچه‌هایم را برای بازی به این پارک آورده‌ام، سرنگ‌های آلوده پای درختان و کنار وسایل بازی کودکان بود و اگر کنار آنها نبودم شاید به دلیل کنجکاوی به آنها دست می‌زدند و در این صورت چه کسی جوابگو بود؟»
سرهنگ «حسن نورآبادی» رئیس کلانتری 119 مهرآبادجنوبی درباره حضور فروشندگان و مصرف‌کنندگان موادمخدر در فضای سبز میدان آزادی و بوستان‌های بزرگ منطقه می‌گوید: «همه خیابان‌ها، بوستان‌ها و میدان‌های بزرگ 24 ساعته در کنترل کلانتری است و روزانه 10 تا 20 نفر از معتادان و فروشندگان موادمخدر جمع می‌شوند و اکنون تمرکز گشت‌ها در میدان فتح است چون اخیراً اهالی محله‌های اطراف این میدان از حضور معتادان نارضایتی و گلایه داشته‌اند. پارک کوکب کاملاً تحت کنترل است چون کانکس پلیس در آنجا مستقر است و اگر خرید و فروش و مصرف مواد در آن دیده شود، خاطیان بدون اتلاف وقت دستگیر می‌شوند. فروشندگان مواد هم به دادسرا و مراجع قضایی تحویل داده می‌شوند و مصرف‌کنندگان را به پایگاه مبارزه با موادمخدر تحویل می‌دهیم. البته نگهداری از این افراد مقطعی است و بعد از 6ماه که غربالگری می‌شوند، مجدد به اجتماع باز می‌گردند.» نور‌آبادی در ادامه می‌افزاید: «کنترل امنیت میدان آزادی با کلانتری 135 آزادی است. در هر صورت برای افزایش ایمنی گردشگران و اهالی نظارت بیشتر در پارک المهدی(عج) را در دستور کار قرار خواهیم داد.» «شمس بیراموند» رئیس کلانتری 135 میدان آزادی در این باره می‌گوید: «هر روز این میدان توسط گروه ضربت و سایر همکاران بازدید و پاکسازی می‌شود. عمده مشکل میدان آزادی تردد جمعیت شناور است که مسافر هستند و برای جلوگیری از حضور معتادان، بازدید و پاکسازی به صورت مستمر در حال انجام است. خوشبختانه همکاری شهروندان و رانندگان تاکسی اطراف با کلانتری خوب است و همین موجب شده تا با اطلاع شهروندان در اسرع زمان اقدام کنیم و این موضوع نیاز به مشارکت بیشتر دارد.»
«سیدعلی مفاخریان» شهردار منطقه 9 هم در این‌باره می‌گوید: «اگر در فضایی مانند میدان آزادی آسیب اجتماعی مشاهده می‌شود به دلیل نبود مراجعه‌کننده است و افراد متجاهر فرصت را غنیمت می‌شمارند تا آنجا مستقر شوند. برای کمرنگ شدن حضور آنها در میدان آزادی و بوستان‌های منطقه باید فعالیت فرهنگی را رونق بدهیم و این میدان پاتوق گردشگران و شهروندان پایتخت‌نشین شود. به همین منظور راه‌اندازی پیاده‌راه، اجرای طرح حیات شبانه و احیای گردشگری از جمله برنامه‌های ما برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در این میدان مهم شهر است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید