• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 14 مهر 1397
کد مطلب : 32924
+
-

اخبار کوتاه

آغاز برخورد شبانه رانندگان متخلف
منطقه2


 طرح برخورد شبانه با دوردورها و حرکات خطرناک در معابر مختلف منطقه 2 آغاز شد. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی منطقه 2 با بیان این مطلب گفت: «برخی از معابر تکه دوم پایتخت پاتوقی برای انجام حرکات نمایشی و دوردورهای شهروندان شده که پلیس راهور با شناسایی این اماکن با رانندگان متخلف برخورد می‌کند.»
«قاسم برجی» با اشاره به اینکه محله‌های فراز، سعادت‌آباد و شهرک غرب بیشترین مکان دوردورهای شبانه هستند افزود: «علاوه بر دوردورها و انجام حرکات نمایشی، مصرف مشروبات الکلی باعث شده حوادث در این محله‌ها افزایش یابد به همین دلیل گشت‌های شبانه در مکان‌های شناسایی شده افزایش یافته و با رانندگان برخورد جدی می‌شود.»

فاز 2 باغ پرندگان در آستانه بهره‌برداری
منطقه4


 بعد از 2 سال‌ تأخیر، فاز دوم باغ پرندگان آبان ماه به بهره‌برداری خواهد رسید. مدیر باغ پرندگان در این‌باره گفت: «مجوز خرید 5 هزار پرنده در 120‌گونه مختلف را از سازمان محیط‌زیست برای این باغ گرفته‌ایم و اکنون مشغول خرید پرندگان و نصب تجهیزات هستیم.» «علی برخورداری» افزود: «با توجه به اینکه قرار است پرندگان در فضای زیر تورها آزادانه پرواز کنند، انواع درنا، غاز، فلامینگو و... خریداری می‌شود و پرندگان شکاری که ممکن است به بازدیدکنندگان و دیگر پرنده‌ها آسیب بزنند در این باغ نداریم.» فاز 2باغ پرندگان با مساحت 5/6 هکتار در بخش شرقی بوستان جنگلی لویزان قرار دارد.

افزایش طول خط اتوبوس باغ فیض
منطقه5


 طول خط اتوبوس باغ فیض‌ـ مترو صادقیه افزایش پیدا می‌کند.  «افشین دلفان» رئیس اتوبوسرانی منطقه5 در این مورد گفت: «به دلیل تقاضای بالای شهروندان و تمرکز بیشتر مدارس در باغ فیض، طول و تعداد ایستگاه‌های خط اتوبوس باغ فیض‌ـ مترو صادقیه افزایش خواهد داشت. بنابراین شهروندان می‌توانند از این پس در خیابان حمید ابراهیم تا خیابان 22بهمن و خیابان مهستان تا خیابان خلیل‌آبادی هم از اتوبوس‌های این خط استفاده کنند.»

ساماندهی پیاده‌راه‌های میدان هفتم‌تیر
منطقه6


پیاده‌راه و سواره‌رو میدان هفتم‌تیر برای ایجاد محیطی مطلوب برای شهروندان ساماندهی می‌شود. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه 6 با بیان این مطلب گفت: «علاوه بر ساماندهی پیاده‌راه، با افزایش عرض مسیر پیاده‌راه در این میدان سعی داریم محدوده مطلوب‌تری برای شهروندان مهیا کنیم.» «افشین خدامی» افزود: «بیشتر محدوده میدان هفتم‌تیر کاربری تجاری دارد و روزانه تعداد زیادی از شهروندان به این محل برای خرید مراجعه می‌کنند. از این‌رو، ساماندهی پیاده‌راه و سواره‌رو میدان هفتم‌تیر یکی از طرح‌های مهم ما در منطقه است. او گفت: «اصلاح محورهای مواصلاتی، خط‌کشی و در صورت امکان ایجاد پایانه کوچک برای تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها در صورت تأمین ملک مورد نیاز از جمله اهداف ما در ساماندهی میدان هفتم‌تیر خواهد بود.»

توسعه فضای سبز در محله‌های کم‌برخوردار
منطقه7


 فضای سبز در محله‌های کم‌برخوردار منطقه 7 با هدف توسعه سرانه فضای سبز و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی افزایش می‌یابد. معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه 7 در این‌باره گفت: «برای افزایش سرانه فضای سبز و کمک به کاهش آلاینده‌های جوی و صوتی، ساخت و توسعه فضای سبز در منطقه در دستور کار قرار گرفت.» «عباس مافی» افزود: «توسعه فضای سبز در محله‌هایی با بافت متراکم و ریزدانه از اولویت‌های شهرداری منطقه است و  با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بوستان‌هایی در محله‌های خواجه نصیر، حقوقی، نظام‌آباد و دهقان ساخته خواهد شد.» او با اشاره به ساخت بوستان 3 هزار و 100‌مترمربعی هورفر در محله ارامنه، ادامه داد: «با توجه به اینکه محله ارامنه تنها یک بوستان با مساحت 300‌مترمربع دارد با ساخت بوستان جدید هورفر سرانه فضای سبز در این محله افزایش خواهد یافت.»

حمایت از زنان آسیب‌پذیر در تهرانپارس
منطقه8


زنان آسیب‌پذیر در محله تهرانپارس حمایت می‌شوند. دبیر شورایاری محله دراین‌باره گفت: «با هدف ساماندهی آسیب‌های اجتماعی با محوریت حمایت از زنان خیابانی، ستادی متشکل از کارشناسان آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و... تشکیل می‌شود تا این معضل در برخی از خیابان‌های محله کاهش یابد.» «بهنام اسماعیلی» افزود: «این کمیته زنانی که به دلیل فقر فرهنگی و اقتصادی به این معضل گرفتار شده‌اند را جذب کرده و با ارائه خدمات مشاوره‌، از آنها در زمینه کارآفرینی حمایت می‌کند.»

نمایش واقعیت مجازی کربلا
منطقه11


 نرم‌افزار«واقعیت مجازی کربلا‌» با موضوع بازخوانی قیام کربلا در فرهنگسرای فن‌آوری اطلاعات برای عموم شهروندان به نمایش گذاشته شده است. رئیس روابط‌عمومی فرهنگسرای فن‌آوری اطلاعات با بیان این مطلب گفت: «واقعیت مجازی کربلا جدیدترین پروژه‌ای است که در زمینه نشان دادن مظلومیت امام حسین(ع) ساخته شده است. برای ساخت این پروژه، ۳۵ نفر از کشورهایی مانند کانادا، آمریکا و استرالیا همکاری کرده‌اند.»  
«حمیده آقابابایی» افزود: «امسال نخستین قسمت این نرم‌افزار توسط فرهنگسرای فن‌آوری اطلاعات در حال اکران است. این بخش مربوط به قبل از شهادت حضرت عباس(ع) است که توسط لشکریان یزید محاصره شده و تا لحظه شهادت ایشان را به تصویر کشیده است.» به گفته او، شهروندان می‌توانند با استفاده از عینک‌های واقعیت مجازی، بخشی از واقعه قبل از شهادت حضرت ابوالفضل(ع) را ببینند و در محیط سه‌بعدی حرکت ۳۶۰ درجه داشته باشند. با هر حرکت، نرم‌افزار به محیط این اجازه را می‌دهد که جهت دید کاربر را دنبال کند.» نرم‌افزار واقعیت مجازی کربلا، «VR karbala‌»  تا اربعین حسینی در فرهنگسرای فن‌آوری اطلاعات در تقاطع خیابان‌های کارگر و جمهوری در حال اکران است. علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن این برنامه به محل فرهنگسرا مراجعه یا برای اطلاعات بیشتر با شماره 66902138 تماس بگیرند.

مسقف شدن پایانه اتوبوسرانی شهید براری
منطقه13


 پایانه اتوبوسرانی شهید براری مسقف خواهدشد. معاون حمل‌ونقل‌وترافیک شهردار منطقه دراین‌باره گفت: «روزانه شهروندان زیادی برای‌‌ تردد به نقاط مختلف شهر از قبیل میدان بهارستان، میدان شهدا، میدان هفتم‌تیر و... از این پایانه استفاده می‌کنند، از این‌رو مسقف کردن این پایانه در دستور کار معاونت ترافیک منطقه قرار گرفته است.» «سیدرضا تربت‌جو» افزود: «برای رفاه بیشتر شهروندان و رانندگان این پایانه به نمازخانه و سرویس بهداشتی هم مجهز می‌شود.»

23پلاک ثبتی تا تعریض کامل خیابان شهید لطیفی
منطقه19


 طرح ارائه بسته تشویقی به مالکان خیابان شهید لطیفی برای تعریض این معبر روی میز معاونت شهرسازی منطقه 19 قرار گرفت.
شهردار ناحیه یک با بیان این مطلب گفت: «بیش از ۳ دهه از طرح تحقیقاتی تعریض خیابان شهید لطیفی می‌گذرد ولی به دلایل مختلف از جمله همکاری نکردن مالکان، تاکنون اقدامی برای تعریض این خیابان انجام نشده است، درحالی‌که این خیابان پل ارتباطی شرق به غرب منطقه و از دسترسی‌های بزرگراه تندگویان است و برای کاهش بار ترافیکی باید تعریض شود.»
«میلاد اکبری» ادامه داد: «طرح ارائه بسته تشویقی به مالکان این خیابان روی میز معاونت شهرسازی منطقه قرار دارد. اگر باارائه بسته تشویقی با ضوابط قانونی موافقت شود اجرای طرح تعریض خیابان شهید لطیفی با سرعت انجام خواهد شد. در واقع با تملک و عقب‌نشینی 23پلاک ثبتی، طرح تعریض خیابان شهید لطیفی کامل انجام و خیابان دو طرفه می‌شود. به این‌ترتیب مشکلات ترافیکی اهالی کمتر شده و شهروندان می‌توانند در حداقل زمان ممکن در محدوده منطقه رفت‌وآمد کنند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید