• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 12 مهر 1397
کد مطلب : 32816
+
-

دمنوش‌های پاییزی

دمنوش‌های پاییزی

عصرهای خنک و بلند پاییزی جان می‌دهد برای گپ‌زدن، دورهمی‌های دوستانه و نوشیدن دمنوش‌هایی که نمی‌توان خاصیت آرامش‌بخشی‌شان را انکار کرد. شاید به همین دلیل است که کافه‌ها در عصرهای پاییزی از استقبال بیشتری برخوردار هستند و درآمد خوبی از عرضه دمنوش‌ها به‌دست می‌آورند. بسیاری از این دمنوش‌ها را به راحتی در خانه می‌توانیم تهیه کنیم که به چند مورد اشاره می‌کنیم.

  دمنوش نعناع

خاصیت: نوشیدن این دمنوش به افرادی که دچار اختلالات تنفسی هستند و در فصل پاییز بینی‌شان کیپ می‌شود و همچنین افراد تب‌دار توصیه می‌شود. از آنجا که نعناع، خاصیت ضد‌باکتریایی دارد از بروز سرماخوردگی نیز جلوگیری می‌کند.
روش تهیه: برای تهیه دمنوش نعناع، برای هر نفر یک لیوان آب را بجوشانید. وقتی به دمای جوش رسید، آن را از روی شعله بردارید و چند برگ نعناع خشک یا تازه در آن بیندازید. اجازه بدهید 5دقیقه در همین وضعیت بماند. سپس آن را از صافی رد و میل کنید. برای خوشمزه‌شدن آن می‌توانید یک قاشق چای‌خوری عسل به آن اضافه کنید.

 دمنوش زنجبیل


خاصیت: نوشیدن این دمنوش به بالا‌رفتن دمای بدن و در نتیجه سم‌زدایی و دفع میکروب‌ها کمک شایانی می‌کند. مصرف این نوشیدنی طبیعی به افراد مبتلا به گلودرد یا آنفلوآنزا به‌شدت توصیه می‌شود.
روش تهیه: آب را به دمای جوش برسانید. پوست زنجبیل را بکنید و آن را حلقه حلقه کنید. زنجبیل را به آب اضافه کنید و 15دقیقه بعد، از صافی رد کنید. برای خوشمزه‌شدن آن می‌توانید کمی عسل و لیمو به آن اضافه کنید. بعضی‌ها یک برگ نعناع تازه نیز به آن اضافه می‌کنند.

دمنوش چای دارچین و عسل


خاصیت: چای دارچین از بدن در برابر ویروس‌های فصلی محافظت می‌کند. نوشیدن چای دارچین و عسل سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و احتمال ابتلا به سرماخوردگی را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، چای دارچین خاصیت چربی‌سوزی بالایی دارد و با کاهش وزن تدریجی احتمال بروز سکته قلبی و مغزی را نیز کم می‌کند.
روش تهیه: آب را به دمای جوش برسانید و چند تکه چوب دارچین در آن بیندازید. شعله را کم کنید و اجازه بدهید محتوی قوری 15دقیقه در همین وضعیت بماند. سپس آن را از صافی رد کرده و با یک قاشق چای‌خوری عسل میل کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید