• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 11 مهر 1397
کد مطلب : 32667
+
-

شلیک به بحران

شلیک به بحران

هفته دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، امشب با برگزاری دیدارهای گروه‌های A تا D به پایان خواهد رسید. با نگاه به برنامه مسابقات می‌توان دریافت که 2 مسابقه بسیار حساس و تماشایی امشب برگزار می‌شود که متأسفانه زمان شروع هر دوی آنها، ساعت22:30 به وقت تهران است.

    روزهای خوش زنبورها
بروسیادورتموند که حالا صدرنشینی بوندس‌لیگا را در اختیار دارد، در لیگ قهرمانان نیز شروع خوبی داشته و در هفته نخست و در رقابت‌های گروهA، با یک گل در زمین کلوب بروخه به برتری رسیده است. زنبورها با لوسین فاوره به‌دنبال به‌دست آوردن جایگاه اصلی‌شان در فوتبال اروپا هستند و امشب در خانه از موناکو پذیرایی خواهند کرد. موناکو باوجود شکست خانگی 2 بر یک مقابل اتلتیکومادرید، بازهم تیم خطرناکی محسوب می‌شود؛ هرچند که آنها، فصل گذشته نیز در همان مرحله گروهی و با کسب تنها 2امتیاز از چمپیونزلیگ حذف شدند. 2 تیم در فصل17-2016 مقابل هم صف‌آرایی کرده بودند که هر 2 بازی رفت و برگشت را موناکو با برد پشت سر گذاشت. آنها در وستفالن، 3بر 2 و در لویی دوم، 3بر یک از سد دورتموند گذشتند. این دو بازی رفت ‌و برگشت در مرحله یک‌چهارم نهایی برگزار شد. در دیگر دیدار این گروه، اتلتیکومادرید و کلوب بروخه در وندامتروپولیتانو به مصاف هم می‌روند. اتلتیکو با یک پیروزی شیرین و یک تساوی ارزشمند در لالیگا، شرایط خود را بهبود بخشیده و حالا به‌دنبال هموارکردن راه صعود از مرحله گروهی CL است.

    حیات در گروه مرگ
در گروهB که کارشناسان به اتفاق از آن به‌عنوان گروهی دشوار نام برده‌اند، تاتنهام در لندن میزبان بارسلوناست. هر دو تیم شرایط بسیار سختی را در لیگ‌های داخلی خود دارند. بارسلونا اگرچه صدرنشین است اما این وضعیت درحال حاضر شکننده به‌نظر می‌رسد. آنها در 2 بازی قبلی‌شان در لیگ داخلی، یک شکست و یک تساوی مقابل لگانس و اتلتیک بیلبائو داشته‌اند. تاتنهام نیز در لیگ برتر هفته‌های پرفراز و فرودی را داشته و فعلا چهارم است. اسپرز 4 امتیاز با صدر فاصله دارد، اما فاصله‌اش با تیم نهم نیز تنها 3 امتیاز است. 2 تیم سابقه بازی در مسابقات رسمی ندارند، اما در سال2009 و در یک بازی دوستانه به تساوی یک بر یک رضایت دادند. در این گروه، آیندهوون که در بازی نخست با 4 گل در نوکمپ شکست خورده، میزبان اینترمیلانی است که در بازی قبلی، توانست با نتیجه 2 بر یک از سد تاتنهام عبور کند. نراتزوری که فصل را خوب شروع نکرده بود، با چند نتیجه خوب، توانست خود را به رده چهارم سریA برساند. مردان لوچانو اسپالتی اکنون این فرصت را دارند که با بردن آیندهوون، شانس‌شان برای صعود از این گروه سخت را حسابی افزایش دهند.
 
  صدرنشینی در سن‌پائولو
در گروهC، لیورپول نشان داد که برای رسیدن به صدر جدول دست به هر کاری می‌زند. آنها در هفته نخست در ورزشگاه آنفیلد، پاری‌سن‌ژرمن مدعی را 3بر 2 شکست دادند. مردان یورگن کلوپ اما امشب در سن‌پائولو مهمان ناپولی هستند. ناپولی و کارلو آنچلوتی در هفته نخست در خانه ستاره سرخ بلگراد، زمینگیر شدند و با یک امتیاز به ناپل بازگشتند. تیم آنچلوتی اگرچه امشب در خانه به مصاف حریف می‌رود اما به‌نظر می‌رسد که چنته پُری برای کسب هر 3 امتیاز این بازی نداشته باشد. 2 تیم پیش از این 3بار مقابل هم قرار گرفته بودند. نخستین بار در لیگ اروپای فصل11-2010که آن بازی در سن‌پائولو به تساوی بدون گل انجامید. بازی برگشت را لیورپول در خانه 3 بر یک برد. تابستان گذشته و در یک بازی دوستانه نیز لیورپول توانست با 5گل ناپولی را شکست دهد و حالا نوبت به ادامه ماجراست. دیگر بازی این گروه را پاری‌سن‌ژرمن و ستاره‌سرخ بلگراد در پاریس برگزار می‌کنند. پاریسی‌ها که در بازی اول با شکست به خانه بازگشتند، حالا در فکر کسب نخستین پیروزی‌شان در فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا هستند.

    قطار سریع‌السیر
در گروهD آنچه مشخص شده، این است که لکوموتیو مسکو تیمی نشان داد که می‌تواند از پیش حذف‌شده نام بگیرد. آنها در بازی نخست با 3 گل به گالاتاسرای در استانبول باختند و حالا میزبان شالکه هستند. به‌نظر می‌رسد که آبی‌های گلزن‌کرشن که در بازی اول مقابل پورتو در خانه با نتیجه مساوی یک بر یک متوقف شدند، در بازی مقابل لکوموتیو برای رسیدن به 3 امتیاز و نخستین برد، تلاش مضاعفی را انجام دهند. آنها می‌دانند که تساوی در این بازی، نتیجه‌ای مطلوب محسوب نمی‌شود. البته نباید این موضوع را نیز نادیده گرفت که شالکه در بوندس‌لیگا در رده هفدهم جدول قرار دارد. این تیم هفته گذشته توانست نخستین امتیازاتش در این فصل را با بردن ماینتس به‌دست آورد. در دیگر بازی گروه، پورتو در خانه خود میزبان گالاتاسرای است. آخرین بار 2 تیم در سال2013 و در یک بازی دوستانه مقابل هم قرار گرفته بودند که آن بازی با برتری یک بر صفر گالاتاسرای به پایان رسید. پورتو که فعلا در رده دوم جدول رده‌بندی لیگ پرتغال قرار دارد، می‌داند که چگونه باید مقابل صدرنشین کنونی سوپرلیگ ترکیه چه تاکتیکی را اتخاذ کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید