• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 10 مهر 1397
کد مطلب : 32633
+
-

کوله‌های نامناسب عامل گرفتگی عضلات کتف

کوله‌های نامناسب عامل گرفتگی عضلات کتف

یک متخصص ارتوپد، استفاده از کوله‌های نامناسب را عامل گرفتگی عضلات کتف و شانه خواند و با اشاره به ویژگی‌های کوله‌پشتی استاندارد برای دانش‌آموزان گفت: یک کوله‌پشتی باید شرایط خاصی داشته و با توجه به جثه، بدن و توان دانش‌آموزان انتخاب شود.
به گزارش مهر، محمد جزایری ادامه داد: کوله‌پشتی باید در طول مهره‌های پشتی یا تا وسط مهره‌های کمری باشد و استفاده از کوله‌هایی که طول آنها تا زیر زانو باشد اشتباه است. وی در ادامه با بیان اینکه وزن کوله‌پشتی باید سبک بوده و جنس نرمی داشته باشد، تصریح کرد: وجود تعادل میان وسایل موجود در کوله‌پشتی و سنگین نبودن یک سمت آن نیز بسیار اهمیت دارد. جزایری با بیان اینکه استفاده از کوله‌های نامناسب با ایجاد فشار روی عضلات شانه و کتف، موجب آسیب به بدن می‌شود، عنوان کرد: کوله‌های سنگین موجب فشار و منقبض شدن عضله شده و به‌مرور عضلات دچار گرفتگی و درد خواهند شد.
وی همچنین ابتلا به عوارض پوستی را از دیگر پیامدهای استفاده از کوله نامناسب دانست و افزود: استفاده از کوله غیراستاندارد روی استخوان ترقوه فشار آورده و موجب زخم پوست شانه و عوارض پوستی می‌شود.
جزایری برای تقویت عضلات شانه نیز تأکید کرد: پیشنهاد می‌شود دانش‌آموزان در طول مدرسه 3مرتبه و هر دفعه حدود ۲۰‌بار شانه‌های خود را به بالا و پایین انداخته تا عضلات تقویت شده و تحمل وزن کوله‌پشتی را داشته باشد. همچنین گفتنی است کودکانی که زمینه انحراف ستون فقرات را دارند درصورت استفاده از کوله‌های سنگین و نامناسب دچار تشدید این انحراف خواهند شد. وی با اشاره به عوارض استفاده طولانی‌مدت از موبایل و خم‌شدن سر به پایین تصریح کرد: استفاده طولانی‌مدت از موبایل موجب خم شدن سر به جلو یا پایین شده و ابتلا به گردن درد، آرتروز و بیرون‌زدگی دیسک را به‌دنبال خواهد داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید