• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 10 مهر 1397
کد مطلب : 32497
+
-

نفت-استقلال؛ قسمت اول

نفت-استقلال؛ قسمت اول

استقلال بعد از رهایی از چند بازی سخت در لیگ و آسیا، باید دو بازی متوالی مقابل یک حریف ته‌جدولی برگزار کند. نفت مسجدسلیمان که بدون پیروزی و فقط با یک گل زده از قعرنشین‌های لیگ‌برتر است، طی دو بازی متوالی در جام‌حذفی و لیگ‌برتر میزبان استقلال خواهد بود. نخستین مصاف دو تیم، امشب در چارچوب جام‌حذفی برگزار می‌شود تا مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها پانزدهمین تیمش را هم شناسایی کند و فقط منتظر برنده بازی پرسپولیس و نود ارومیه بماند. شاگردان شفر امشب از ساعت20:30 در مسجدسلیمان در حالی نخستین بازی خود را در جام‌حذفی 98-1397 برگزار می‌کنند که سال گذشته نیز درست در همین روزها وینفرد شفر نخستین پیروزی‌اش را همراه با استقلالی‌ها در همین جام‌حذفی به‌دست آورد.

سرمربی آلمانی به‌محض ورود به تهران و برعهده گرفتن هدایت استقلال در لیگ‌برتر مقابل فولاد به تساوی بدون گل رسید و دومین مصاف او رویارویی با نساجی قائمشهر در جام‌حذفی بود. در آن بازی آبی‌ها با نتیجه 2-1 نساجی را که آن روزها در لیگ‌یک بازی می‌کرد شکست دادند و این نخستین پیروزی شفر همراه با استقلالی‌ها بود. یک سال بعد، استقلال و شفر در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام‌حذفی روبه‌روی نفت مسجدسلیمان قرار می‌گیرند که در فاصله دو فصل به همراه همان تیم نساجی از لیگ‌یک به لیگ‌برتر رسیده است.

نفت مسجدسلیمان پیش‌ترها یک‌بار دیگر به لیگ‌برتر رسیده و در همان نخستین فصل دوباره سقوط کرده بود. در لیگ چهاردهم نفتی‌ها طی تنها حضورشان در لیگ‌برتر دو بار با استقلال روبه‌رو شدند که هر دوبار شکست خوردند. بازی رفت در مسجدسلیمان با 2گل محمد قاضی و سجاد شهباززاده و بازی برگشت در تهران نیز با تک‌گل رضا عنایتی به سود استقلال به پایان رسید. به این ترتیب نفت نه‌تنها هیچ امتیازی از استقلال نگرفت بلکه حتی موفق به گلزنی مقابل این تیم نیز نشد. امشب این تیم در حالی میزبان استقلال است که میانگین ناامیدکننده 0.14گل زده در هر بازی را به جا گذاشته است. میلاد میداوودی، ستاره نفت و کاپیتان این تیم بعد از مدتی مصدومیت شرایط حضور در میدان را به‌دست آورده است. او طی سال‌های گذشته مقابل خیلی از تیم‌های ایرانی گل زده و درخشیده، اما نام استقلال هرگز در میان آن تیم‌ها نبوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید