• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 10 مهر 1397
کد مطلب : 32487
+
-

یک پایان خاص، بهتر از یک تلخی بی‌پایان

یک پایان خاص، بهتر از یک تلخی بی‌پایان

هفته دوم از دور گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، امشب با برگزاری بازی‌هایی در گروه‌های E تا H آغاز می‌شود. بیشترین نگاه‌ها امشب به گروهH است. شاید سرنوشت مورینیو امشب کاملا مشخص شود.

    بایرن به‌دنبال فرار از گروه راحت
در گروهE ،2 بازی از ساعت 22:30 به وقت تهران آغاز می‌شود. بایرن و آژاکس، برندگان هفته اول درحالی به مصاف هم می‌روند که بایرنی‌ها از 2 بازی قبلی خود در بوندس‌لیگا، تنها یک امتیاز کسب کرده‌اند. بنابراین، آژاکس امشب، شب سختی در آلیانتس‌آره‌نا خواهد داشت و البته اگر کمی باهوش باشد،می‌تواند دست پر، آلمان را ترک کند. آخرین باری که 2 تیم مقابل هم به میدان رفته‌اند به فصل5-2004لیگ قهرمانان بازمی‌گردد. بازی رفت را بایرن در خانه با 4گل برد و بازی برگشت در زمین آژاکس به تساوی یک بر یک رسید. دیگر بازی گروهE بین آ.ا.ک آتن و بنفیکا برگزار می‌شود.

    آغاز پپ بعد از 3 باخت پیاپی
منچسترسیتی در هفته اول در خانه مغلوب لیون شد و حالا امشب در زمین هوفن‌هایم باید به‌دنبال یک پیروزی شیرین و بازگشت به چمپیونزلیگ باشد. این بازی از ساعت20:25 به وقت تهران آغاز می‌شود. سیتی پیش از رسیدن به این بازی،توانست صدرنشینی در لیگ برتر انگلستان را به‌دست بیاورد و حالا آنها با روحیه بهتری برای به‌دست آوردن نخستین پیروزی به مصاف هوفن‌هایم می‌روند. در دیگر بازی این گروه که از ساعت22:30 شروع می‌شود، لیون میزبان شاختار دونتسک است. مردان برونو ژنسیو در ادامه شروع خوب‌شان می‌خواهند، شاختار را نیز در خانه از پیش‌رو بردارند و به امید صدرنشینی در این گروه باشند.

    نبرد مسکو بدون بیل، مارسلو و ایسکو
رئال‌مادرید امشب از ساعت22:30 به‌وقت تهران، مهمان زسکای مسکو است؛ دیداری که می‌تواند دومین پیروزی را برای رئالی‌ها در فصل جدید لیگ قهرمانان در پی داشته باشد. رئال،پس از اینکه در 2 بازی آخر خود در لالیگا نتایج ایده‌آلی کسب نکرد، به‌دنبال جبران مافات این ناکامی‌ها در لیگ قهرمانان است و چه تیمی بهتر از زسکا و چه شهری بهتر از مسکو! آنها در نخستین هفته از این مسابقات،با 3گل رم را در سانتیاگوبرنابئو درهم کوبیده‌اند و اکنون می‌خواهند گام دوم را محکم بردارند. آخرین بار 2 تیم در فصل 12-2011 روبه‌روی هم به میدان رفتند که بازی رفت در مسکو 
یک بر یک شد و رئال در بازی برگشت توانست حریف را 4بر یک شکست دهد. دیگر بازی این گروه را رم و ویکتوریا پلژن به‌صورت همزمان در المپیکو برگزار می‌کنند.

    بنزما کاپیتان، بیل متخصص مصدومیت در سپتامبر
راموس به مسکو سفر نکرده و قرار است استراحت کند. مارسلو هم که همچنان مصدوم است. در غیاب کاپیتان اول و دوم، بازوبند کاپیتانی رئال به بنزما می‌رسد که این روزها برخلاف اول فصل شرایط خوبی ندارد. او که فصل را با 4گل زده آغاز کرد بلافاصله به همان کریم سابق برگشت. کریم در 5بازی اخیر گل که نزده هیچ، حتی یک ضربه هم به سمت دروازه حریفان شلیک نکرده و این در حالی است که در همه بازی‌ها در ترکیب ثابت اولیه حضور داشته است. نقشه حرکتی بازیکنان در زمین نشان می‌دهد که او در بازی آخر مقابل اتلتیکو حتی به دروازه حریف نزدیک هم نبوده و بیشتر در میانه میدان می‌چرخیده. حتی شعاع حرکتی او عقب‌تر از کروس،هافبک وسط سمت چپ بوده و عقب‌تر از 5 بازیکن دیگر ازجمله کارواخال! او حالا کاپیتان رئال در بازی با زسکا خواهد بود، البته اگر جای خود را در ترکیب به ماریانو ندهد. بنزما در سال2011 یک گل به زسکا در پیروزی 1-4رئال زده بود. از ترکیب آن بازی فقط بنزما در تیم مانده است؛ راموس و مارسلو غایب هستند. در غیاب بیل مصدوم، احتمالا واسکس یا سبایوس به میدان خواهند رفت. سبایوس بازیکن مورد علاقه لوپتگی است اما واسکس بیشتر خصوصیت بازی در پست گرت بیل را دارد. بیل متخصص مصدومیت در ‌ماه سپتامبر است. به جز سال٢٠١۴ که استثنائا در اکتبر مصدوم شد،بیل از زمان پیوستنش به رئال هر سال در‌ماه سپتامبر مصدوم شده و این دوره از فصل را از دست داده است. بیل در رئال ٢٠بار از ناحیه عضلانی دچار مصدومیت شده.

    یک پایان خاص، بهتر از یک خاص بی‌پایان
در گروهH، منچستریونایتد از ساعت22:30 میزبان والنسیاست. یونایتد بازی نخست را مقابل یانگ‌بویز با 3گل برده و والنسیا با 2گل به یوونتوس باخته است. باتوجه به وضعیت حساس ژوزه مورینیو به‌نظر می‌رسد که او آخرین شانس‌های خود را در منچستریونایتد امتحان می‌کند و شاید حتی پیروزی در این میدان هم مانع از اخراجش نشود. 2 تیم تاکنون 8بار مقابل هم بازی کرده‌اند که 2 بازی را شیاطین سرخ برده‌اند و یک بازی را والنسیا. در دیگر دیدار این گروه که از ساعت22:25 شروع می‌شود، یوونتوس در آلیانتس‌استادیوم میزبان یانگ‌بویز سوئیس است. انتظار می‌رود در این بازی، کریستیانو رونالدو- ابرستاره پرتغالی بینکونری- برای رکوردشکنی‌های بیشتر در لیگ قهرمانان، خیز بردارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید