• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 9 مهر 1397
کد مطلب : 32319
+
-

حمایت از سرمایه‌گذاری برای توسعه

محمد نجفی| کارشناس اقتصادی:

حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی رکن اصلی توسعه و مسیری برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی است؛ چراکه بازار پول و سرمایه به عنوان دو بال اقتصاد باید به طور هماهنگ حرکت کنند.
کشورهای جهان به‌ویژه در حال توسعه برای تقویت اقتصاد که شامل جذب سرمایه، افزایش تولید و بالا بردن اشتغال و رسیدن به رشد و توسعه است، برنامه‌های متعددی را به مرحله اجرا می‌گذارند.
سرمایه و سرمایه‌گذاری‌های خارجی و داخلی در عرصه بین‌المللی در رشد و توسعه اهمیت بسیار بالایی دارد. همواره یکی از دغدغه‌های اساسی کارشناسان مالی در جهان ایجاد بازارهای متنوع پول و سرمایه و همچنین آثار متقابل این دو بازار است.

در واقع در بازارهای مالی کارا، این روابط هر روز گسترده‌تر می‌شود و شرایط به گونه‌ای می‌شود که بازار پول و سرمایه به عنوان دو بال اقتصاد به طور هماهنگ با هم حرکت می‌کنند و حرکت یکی در واقع تکمیل حرکت دیگری است و در این 2 بازار می‌توانند موجب رشد غیرتورمی و رشد درون‌زای اقتصاد کشورها را فراهم سازند.
بر اساس سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی برای رشد و توسعه اقتصادی و اجرای عدالت اجتماعی و فقرزدایی ضرورت دارد بخش خصوصی فعال شود. علاوه بر اصل 44، در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی هم به تقویت نقش مردم در اقتصاد و به خصوص اقتصاد دانش‌بنیان توجه ویژه شده است.

با توجه به فراهم شدن زمینه ارتباط بیشتر با بازارهای جهانی باید با تقویت روابط بین‌الملل و ارتباط با دارندگان فن‌آوری‌های روز دنیا در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی هر دو مسیر یعنی هم تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی و هم انتقال تکنولوژی روز دنیا را توأمان بپیماییم؛‌ یعنی به جای واردات کالا، ورود سرمایه و تکنولوژی مد نظر باشد و با مدیریت صحیح در راستای اهداف کلان و اسناد بالادستی به مصرف برسد تا در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، استفاده از سرمایه خارجی برای تولید محصولات صادرات‌محور باشد.

مسئولان در استان البرز نیز باید با آغوش باز پذیرای تمام سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی باشند و برای رفع موانع کسب و کار و حل قانونی آنها تلاش کنند. مسئولان مربوطه باید همه تلاش خود را برای ایجاد و حمایت از سرمایه‌گذاری‌های داخلی وخارجی برای توسعه استان انجام دهند و سرمایه‌گذاران را درگیر مشکلات سطحی نکنند. راه باید برای سرمایه‌گذاران در البرز هموار شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید