• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 8 مهر 1397
کد مطلب : 32305
+
-

حمایت از نویسندگان یزدی

محمدیاسین دهقان|  یزد- خبرنگار :

در حالی که نویسندگان یزدی از مشقت‌های نشر کتاب و گرانی کاغذ گلایه دارند، مشکلات عدیده دیگری مانند ناتوانی در پخش کتاب نیز به آن اضافه شده است. حالا باید نگران از دست رفتن نویسندگان استان بود، چراکه دیگر حمایت‌های ناچیز برخی دستگاه‌ها پاسخگوی نیست.
مدیر یکی از انجمن‌های ادبی با سابقه یزد حمایت از نویسندگان یزدی و بومی را مستلزم حفظ و تداوم‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی می‌داند و می‌افزاید: فعالیت‌های فرهنگی یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند به پویای جمعیت ادبی و فرهنگ دوست منجر شود و مُبلغ کتاب نویسندگان یزدی باشد. البته باید از دنیای مجازی نیز که با دنیای امروز بشر ادغام شده است، به عنوان ابزاری فراگیر در زمینه گسترش فعالیت‌های فرهنگی استفاده کرد.

«محمد صادقی رنجبر» تکیه کردن به واژه فرهنگ‌سازی را بهانه‌ای برای به تعویق انداختن فعالیت‌های فرهنگی توسط انجمن‌ها می‌داند و می‌گوید: هر انجمنی باید خود آغازگر حمایت از نویسندگان باشد، به طوری که معرفی کتاب‌فروشی‌ها و دعوت از مردم به انجام این اقدام پسندیده، خرید هفتگی یا ماهانه کتاب در بین خانواده‌ها حداقل اعضای انجمن و تشکلات باب شود، چراکه این موضوع هیچ ارتباطی به مسئولان و بخش دولتی ندارد و هیچ کس در مقابل آن، جز خود فرد، مسئول نیست.

این مسئول سوق دادن جلسات، نشست‌ها و دورهمی‌های ادبی به فضای کتاب‌فروشی‌ها و کتابخانه‌ها را یکی دیگر از نکات قابل تاثیر بیان می‌کند و ادامه می‌دهد: به دنبال این اقدام شاهد افزایش بازدید، خرید و در نهایت تبلیغات و حمایت نویسنده، ناشر و مولف خواهیم بود و از طرفی، به دنبال این حرکت، بازار کتاب‌فروشی‌ها نیز رونق بیشتری خواهد گرفت.
وی تبلیغات، اطلاع‌رسانی‌ها و برنامه‌های فرهنگی دوره‌ای و ثابت دستگاه‌هایی مانند سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و اداره کل ارشاد استان را نیز برای حمایت از نویسندگان بومی استان موثر می‌داند.

این خبر را به اشتراک بگذارید