• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
شنبه 7 مهر 1397
کد مطلب : 32050
+
-

یازدهمین تغییر

یازدهمین تغییر

باشگاه بارسلونا اعلام کرد که لوگوی خود را از فصل آینده تغییر می‌دهد. این کار در راستای بهبود وضعیت توسعه دیجیتال باشگاه شکل گرفته است. البته لوگوی جدید، تقریبا هیچ فرقی با قبلی ندارد و عمده‌ترین تفاوت آن با نمونه قبلی، حذف عبارت FCB در لوگوی جدید است. بارسایی‌ها به این جمع‌بندی رسیده‌اند که FCB  که همان مخفف Futbol Club Barcelona است، هیچ‌جایی استفاده ندارد. هواداران، تیم را بارسا صدا می‌زنند و در موارد رسمی نیز از اف‌سی بارسلونا استفاده می‌شود. بنابراین، عبارت FCB در این میان ضرورتی ندارد که روی لوگوی باشگاه وجود داشته باشد. این لوگو روز بیستم اکتبر در نشست سالانه اعضای باشگاه بارسلونا به رأی گذاشته می‌شود و چنانچه با موافقت حداکثری اعضا روبه‌رو شود، رسما از فصل آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت. باشگاه با این حال توضیح داده که ریشه‌ها و اصول باشگاه در لوگوی جدید دستخوش تغییر نشده و همه‌‌چیز سر جای خودش است و تغییراتی که حاصل شده تنها به‌دلیل پروژه برندسازی باشگاه بوده است. آخرین بار، باشگاه بارسلونا، لوگوی خود را در سال2002به‌روزرسانی کرد و این دومین تغییر در قرن بیست‌ویکم محسوب می‌شود. از زمان تاسیس باشگاه در سال1899تاکنون، بارسلونا 10لوگو داشته و اینک می‌خواهد از یازدهمین لوگو نیز استفاده کند. به‌غیر از لوگوی اولیه که بیش از 10سال عمر داشت، سایر لوگوها شباهت بسیاری به یکدیگر دارند.

   مقایسه
از آنجا که عملکرد بارسلونا در هر زمینه‌ای را معمولا با عملکرد رئال‌مادرید قیاس می‌کنند، بد نیست به این نکته اشاره کنیم که لوگوی کنونی باشگاه رئال‌مادرید به سال2001اختصاص دارد. رئالی‌ها از زمان تاسیس‌شان در سال1902، در مجموع تاکنون 7بار لوگوی خود را تغییر داده‌اند. لوگوی این باشگاه از سال1941تاکنون تغییرات زیاد و محسوسی نداشته است.

   روزهای خوش
درحالی‌که صحبت از تغییر لوگوی بارسا مطرح شده، سایت رسمی باشگاه بارسلونا اعلام کرد که آنها برای سال مالی19-2018، رقمی بالغ بر 960میلیون یورو درآمد خواهند داشت. این یک رکورد تاریخی در باشگاه محسوب می‌شود و آنها را کم‌کم به سمت آرزوی دیرینه‌شان، یعنی رسیدن به درآمد سالانه یک میلیارد یورو نزدیک کرده است. پیش‌بینی می‌شود از این رقم 929میلیون یورو صرف هزینه‌های جاری باشگاه شود و 11میلیون یورو سود خالص - پس از کسر مالیات - برای باشگاه به‌دست آید. این بودجه با جزئیات آن در نشست سالانه 20اکتبر مطرح می‌شود تا به تصویب نهایی برسد.

   بازگشت
شکست دو بر یک مقابل لگانس در هفته ششم که چهارشنبه شکل گرفت، زنگ خطر را برای بارسایی‌ها به صدا درآورده است. اگرچه، ساعاتی بعد، رئال‌مادرید هم در سانچس پیسخوان با 3گل مغلوب سویا شد تا آبی‌اناری‌ها همچنان صدرنشین باشند، اما شرایط برای تیم ارنستو والورده کمی بحرانی به‌نظر می‌رسد. او امشب باید در نوکمپ به مصاف اتلتیک بیلبائو برود که هفته قبل با 3گل در خانه به ویارئال باخته است. بارسلونا در این بازی به‌دنبال بازگشت است و می‌خواهد با 3امتیاز این دیدار، همچنان صدرنشین باقی بماند.

این خبر را به اشتراک بگذارید