• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 5 مهر 1397
کد مطلب : 31995
+
-

خط 5 متروی تهران با تمام ظرفیت به تماشاگران پرسپولیس و استقلال خدمات‌رسانی می‌کند

آمادگی شهر برای شهرآورد

گزارش
آمادگی شهر برای شهرآورد

عصر امروز ترافیک محدوده بزرگراه‌هایی مثل شهیدحکیم، شیخ‌فضل‌الله نوری، شهید باکری، شهید همدانی، شهید خرازی و محله‌های اطراف آنها به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد؛ استادیوم آزادی میزبان تماشاگران 2تیم پرطرفدار پایتخت است تا شهرآورد 88 با هیجان وصف ناشدنی خود برگزار شود. البته در این بین، شهرداری ناوگان حمل و نقل عمومی را برای جابه‌جایی بهتر تماشاگران به کار خواهد گرفت تا اینگونه به روان‌سازی ترافیک نیز کمک شود. شهرآورد پرسپولیس و استقلال درست در نخستین روزهای پاییز که ترافیک اوج می‌گیرد، از ساعت 6و نیم عصر برگزار  خواهد شد و در آستانه آن، مدیریت شهری از آمادگی خود برای خدمت‌رسانی به تماشاگران این بازی خبر داده است. به همین منظور پلیس از علاقه‌مندان به حضور در استادیوم خواسته تا حد امکان از ناوگان حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند.

بر این اساس مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از سرویس‌دهی مترو به‌خصوص خط5 متروی تهران و حومه به تماشاگران مسابقه فوتبال پرسپولیس و استقلال خبر داد. محسن محمدیان گفت: متروی تهران آماده است تا در روز پنجشنبه ۵مهرماه۹۷، تماشاگران مسابقه فوتبال پرسپولیس و استقلال را برای تماشای این مسابقه به ایستگاه ورزشگاه آزادی واقع در خط5 مترو منتقل کند و در پایان مسابقه به مبادی اولیه بازگرداند. او در ادامه با اشاره به اینکه این مسابقه در ساعت ۱۸:۳۰ آغاز می‌شود، بیان کرد: تا پایان مسابقه و بازگشت کامل تماشاگران سرویس‌دهی ادامه خواهد داشت. همچنین به‌منظور تسهیل تردد و رفاه حال تماشاگران و مسافران، درصورت ازدحام جمعیت در ایستگاه ورزشگاه آزادی قطار فوق‌العاده اعزام خواهد شد.

از سوی دیگر تماشاگران این مسابقه می‌توانند با استفاده از ناوگان اتوبوسرانی خطوط سامانه‌های تندروی مستقر در پایانه آزادی به میادین انقلاب اسلامی، امام حسین(ع)، تهرانپارس، خراسان، پایانه خاوران، فلکه صادقیه، پونک و دانشگاه علوم تحقیقات و همچنین در ادامه مسیر با بهره‌گیری از ایستگاه متروی میدان آزادی به سایر نقاط شهر عزیمت کنند.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز با تشریح تمهیدات این سازمان برای داربی۸۸ گفت: با توجه به اینکه در آستانه روز آتش‌نشان هستیم، این هفته از لیگ برتر به نام آتش‌نشانی نامگذاری شده و در روز برگزاری مسابقه نیز برنامه‌هایی به این مناسبت خواهیم داشت. «جلال ملکی» به مناسبت ۷ مهر و روز ملی آتش‌نشان اظهار کرد: ایستگاه شماره ۲۰ که در محوطه ورزشگاه آزادی قرار دارد در آماده‌باش ویژه است. علاوه بر این در ورزشگاه آزادی نیز ۱۱خودروی سبک و سنگین، 5موتورسیکلت و یک گروه ۵۰ نفره از آتش‌نشانان از ساعت ۱۴:۳۰ در محل‌های مختلف ورزشگاه مانند در ورودی‌ها، درها، راهروها، پارکینگ‌ها، اتوبان‌ها و بزرگراه‌های منتهی به ورزشگاه مستقر خواهند شد. این نیروها تا پایان بازی و تخلیه کامل ورزشگاه و عادی شدن ترافیک در معابر حضور خواهند داشت.



آماده باش پلیس راهور برای شهرآورد ۸۸

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تمهیدات پلیس راهور برای برگزاری شهرآورد ۸۸ پایتخت را تشریح کرد. سرهنگ محمد رازقی در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: با توجه به برگزاری مسابقه فوتبال بین 2تیم فوتبال پرسپولیس و استقلال تهران، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی در معابر منتهی به ورزشگاه آزادی اعمال می‌شود. او با اشاره به این تمهیدات ترافیکی گفت: در همین راستا در مسیر شرق به غرب آزادراه تهران- کرج به سمت چوگان شمال، مسیر شرق به غرب آزادراه تهران- کرج به سمت شمال و محدوده شیشه مینا، مسیر غرب به شرق آزادراه تهران - کرج به سمت چوگان شمال، مسیر جنوب به شمال بلوار چوگان قبل از پل آزادراه نبش ولی‌عصر(عج) و مسیر جنوب به شمال بلوار شیشه مینا قبل از پل آزادراه محدودیت ترافیکی پیش‌بینی شده است. رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: همچنین مسیر غرب به شرق بزرگراه حکیم ورودی بلوار جهاد جنوبی، مسیر غرب به شرق بلوار شهرک آفتاب ورودی به بلوار غربی استادیوم، مسیر شمال به جنوب خیابان ساحل ورودی به بلوار غربی استادیوم و دوربرگردان میدان تیروکمان نیز با محدودیت ترافیکی روبه‌رو خواهد بود. رازقی با بیان اینکه این محدودیت‌ها از ساعاتی پیش از شروع دیدار 2تیم آغاز خواهد شد، از تماشاگران خواست که تا حد امکان از ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای حضور در ورزشگاه آزادی استفاده کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید