• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 5 مهر 1397
کد مطلب : 31964
+
-

آبی خاکستری

سوت پایان بازی با ذوب‌آهن و پس از هت‌تریک تیام، آبی‌ها در سقف بودند. استقلال با قدرت به مرحله بعدی لیگ قهرمانان صعود کرد درحالی‌که فصل را با بردن جام حذفی و برد داربی برگشت تمام کرده بود؛ یک کارنامه موفق و دلپذیر. با توجه به شایعه‌های محرومیت حریف قرمز از جذب بازیکن در تعطیلات نیم‌فصل به‌نظر می‌رسید فصل دلپذیرتری پیش روی استقلالی‌ها باشد.

آن روزها در گروه‌های هواداری آبی صحبت از پیروزی در سوپرجام، برد السد و حضور پرقدرت از نخستین هفته لیگ، دست به‌دست می‌گشت و استقلالی‌ها فکر می‌کردند بعد از سال‌ها فصلی بدون کابوس برای‌شان شروع می‌شود اما... گذر زمان ورق را کاملا برگرداند. جام‌جهانی و درخشش ملی‌پوش‌ها بلای جان استقلال شد. قرارداد عجیب با تیام و گربه رقصانی‌های جپاروف در کنار خونسردی و بی‌عملی افتخاری و غیبت طولانی شفر همه داشته‌های آبی‌ها را بر باد داد. 6 بازیکن اصلی قهرمان جام حذفی رفتند تا فصل با شوک بزرگی شروع شود. ماجرای فرار از سوپرجام و 3-0 شدن داربی 87 با شروع ناامید‌کننده در لیگ همراه شد. از مهره‌های جدید جذب شده هیچ‌کدام به درد استقلال نخوردند و کار به شکست مقابل السد رسید.
تساوی‌های پرتعداد استقلال در لیگ مقابل تیم‌هایی که بالای جدولی نیستند و بازی بی‌روح و کم موقعیت آبی باعث شده تا هواداران برخلاف چند‌ماه قبل حالا با تردید درباره داربی حرف بزنند. حریف با وجود محرومیت انضباطی فیفا ترکیب هماهنگی دارد که همچنان در بالای جدول نشسته. برد دراماتیک و کامبک تاریخی مقابل الدوحیل، روحیه حریف آبی را به اوج رسانده. حتی کیفیت امیدوار‌کننده بازی برگشت آسیا هم باعث نشده تا امید در جمع آبی‌ها پررنگ‌تر شود.

همیشه نزدیک به داربی که می‌شویم یک جمله تکراری را می‌شنویم: «تیم ضعیف در داربی متفاوت بازی می‌کند». این روزها آبی‌ها دلخوش به همین تجربه تاریخی هستند. اینکه استقلال ناهماهنگ و بلاتکلیف که قدرت خلق موقعیت ندارد و ترکیبش هر بازی عوض می‌شود برای داربی سورپرایز خواهد داشت. اما هستند بسیاری از طرفداران تیم آبی پایتخت که ناامیدتر از این حرف‌ها هستند. چرا که بازی سردرگم و پراشتباه استقلال در مسابقه رفت آسیا سرانجامی تلخ برای‌شان داشت. حریف اگر باتجربه و فرصت‌طلب باشد اشتباه را به سختی مجازات می‌کند و پرسپولیس این روزها همان حریف باتجربه و هماهنگ و فرصت‌طلب است.

سرخ‌ها با منشای متحول شده، رسن باکیفیت و سیامک نعمتی فرصت‌طلب به اضافه خط دفاعی مستحکم و کمال جنگنده سخت به‌دنبال پیروزی در این بازی و شارژ روحی برای نیمه‌نهایی پیش‌رو هستند. همین چیزهاست که بسیاری از طرفداران آبی را به مساوی راضی کرده. آنها ترجیح می‌دهند شفر بازی را ببندد و موقعیت به حریف ندهد. استقلالی‌ها برخلاف داربی قبل حالا بیشتر دنبال معجزه هستند و تاریخ نشان داده همیشه داربی را معجزه نجات نمی‌دهد...
 

این خبر را به اشتراک بگذارید