• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 2 مهر 1397
کد مطلب : 31571
+
-

بهترین اپلیکیشن‌‌های کاربردی برای لاغری کدام‌ها هستند؟

آنلاین باش تا لاغر شوی

درباره نرم افزار های کاهش وزن

ابزار
آنلاین باش تا لاغر شوی

المیرا مهرمنش

لاغری تنها یک مرحله کلیدی دارد؛ خواستن. اگر به این مرحله رسیده‌اید، به‌عنوان کمک می‌توانید از افرادی مانند متخصصان تغذیه، مربیان ورزشی، روانکاو یا مشاور کمک بگیرید تا برنامه‌غذایی و‌ ورزشی متناسب با سازوکار و توانایی بدنتان را دریافت کنید و درصورتی که اضافه‌وزن شما ریشه در گره‌ای روحی-روانی دارد، با ریشه‌یابی آن، رسیدن به هدف را برای خود ساده‌تر کنید. راه دیگر، استفاده از تکنولوژی روز است که اگرچه به‌خودی‌خود به عاملی برای کم‌تحرکی و افزایش وزن تبدیل شده‌است اما همزمان ابزارهایی برای کمک به افرادی که قصد کاهش یا افزایش وزن دارند را معمولا به‌صورت رایگان فراهم کرده‌است. اما مرحله کلیدی‌ای که در ابتدا به آن اشاره شد، یعنی خواستن، در استفاده از این اپلیکیشن‌‌ها نقشی کلیدی دارد زیرا این برنامه‌ها به‌تنهایی قادر به کاهش وزن کسی نیستند و صرفا با ثبت اطلاعاتی مانند نوع غذاهای مصرفی، محاسبه کالری غذاها، محاسبه میزان فعالیت‌ روزانه و در بعضی موارد با در اختیارگذاشتن دستورهای غذایی سالم می‌توانند مسیر را برای کاهش یا افزایش وزن فراهم کنند. عبور از این مسیر به‌عهده خود شماست.

کرفس


در میان اپلیکیشن‌های ایرانی، اپلیکیشن رژیم لاغری و چاقی کرفس این‌روزها محبوبیت زیادی پیدا کرده ‌است. این اپلیکیشن مبتنی بر کالری‌شماری عمل می‌کند، به این شکل، هیچ غذایی ممنوع نمی‌شود و کاربر با شمردن کالری‌های مصرفی به‌صورت روزانه، سبک زندگی خود را به شکلی دقیق‌تر تحت نظر می‌گیرد. این اپلیکیشن با دریافت اطلاعاتی مانند وزن، قد و سن، کالری روزانه مورد نیاز فرد را محاسبه و برای کاربر هدف روزانه تعیین می‌کند و کاربر حتی می‌تواند اطلاعات میزان فعالیت روزانه خود را وارد این اپلیکیشن کند و دستور غذاهای سالم را نیز درصورت نیاز با پرداخت هزینه دریافت کند.

بشقاب

بشقاب، اپلیکیشن کالری‌شمار ایرانی دیگری هست که در فروشگاه اپلیکیشن بازار تاکنون 50هزاربار دانلود شده‌است. این اپلیکیشن به کاربر امکان یادداشت‌نویسی درباره فعالیت‌ها و کالری‌های روزانه مصرفی را می‌دهد، می‌تواند شاخص توده بدنی و وزن مناسب را برای کاربر محاسبه کند، روند کاهش یا افزایش وزن فرد را به نمایش بگذارد و به‌ویژه با نمایش میزان کالری‌های مصرفی و باقیمانده مجاز کالری در روز به حفظ وزن افرادی که لاغر شده‌اند کمک‌کند.

Lose It!

این اپلیکیشن رایگان نیز مبتنی بر کالری‌شماری است و با تحلیل وزن، سن و اهداف سلامتی کاربر، کالری مورد نیاز روزانه و برنامه غذایی متناسب با هر فرد را ارائه می‌کند. کاربر می‌تواند غذاهای مصرفی خود را وارد این اپلیکیشن که به پایگاه داده‌هایی متشکل از 7میلیون نوع غذا، رستوران و برند متصل است وارد کند، برای این‌کار می‌توان از اسکنر بارکد اپلیکیشن نیز استفاده کرد و درصورتی که یک نوع غذا چندین‌بار وارد اپلیکیشن شود، در حافظه آن حفظ خواهد شد. ویژگی قابل توجه دیگر این اپلیکیشن آن است که کاربر می‌تواند با گرفتن عکس از غذای خود، میزان کالری دریافتی‌اش را محاسبه و ثبت کند و محققان دریافته‌اند عکس‌گرفتن از غذا می‌تواند دقت فرد را در دنبال کردن حجم غذای مصرفی و نوع آن افزایش دهد.

SparkPeople

کاربر با نصب این اپلیکیشن می‌تواند گزارش غذای روزانه، وزن و فعالیت روزانه‌اش را ثبت کند و از اطلاعات غذایی شامل 3میلیون نوع غذا بهره ببرد. این اپ دارای اسکنر بارکد است تا کاربران بتوانند به‌راحتی بر نوع غذاهایی که میل می‌کنند نظارت داشته ‌باشند. همچنین کاربر با نصب این اپ می‌تواند به تصاویر و شرح تمرین‌های ورزشی رایج دسترسی پیدا کند.

MyFitnessPal

این اپ نیز مبتنی بر کالری‌شماری است و مانند دیگر اپلیکیشن‌های مشابه به کاربر امکان وارد‌کردن اطلاعات غذاهای مصرفی در طول روز و محاسبه کالری آنها براساس داده‌های 5 میلیون نوع غذای ثبت‌شده در پایگاه داده‌های اپلیکیشن را می‌دهد. این غذاها حتی شامل غذاهای سروشده در رستوران‌ها نیز هستند. این اپلیکیشن می‌تواند کالری و مواد غذایی وارد‌شده در بدن کاربر را تجزیه و تحلیل ‌کند و گزارش‌هایی درباره میزان پروتئین، کربوهیدرات و چربی مصرفی روزانه در اختیار کاربر قرار دهد. اسکنر بارکد غذا از دیگر ابزارهای کاربردی این اپلیکیشن است. همچنین کاربران می‌توانند برای به اشتراک‌گذاری تجربیات و توصیه‌ها با دیگر کاربران اپلیکیشن ارتباط برقرار کنند.

Fitbit

یکی از مؤثرترین راهکارهای کاهش وزن، نظارت بر میزان فعالیت‌های بدن با استفاده از پوشیدنی‌های هوشمندی مانند قدم‌شمار است و اپلیکیشن و قدم‌شمار Fitbit یکی از این ابزارهاست. این ابزار پوشیدنی می‌تواند تعداد قدم‌های برداشته‌شده در روز، ‌کیلومتر پیموده‌شده، پله‌هایی که از آن بالا رفته‌اید و ضربان قلبتان را شمارش کند و اپلیکیشن آن نیز می‌تواند با دریافت این اطلاعات، میزان غذا و آب مورد نظر بدنتان را تعیین کند و مقدار غذایی که مصرف می‌کنید‌، عادات خواب و اهداف کاهش وزنتان را ثبت و به شما یادآوری کند. همچنین کاربران می‌توانند از طریق این اپلیکیشن با دیگر کاربران ارتباط برقرار کرده و در چالش‌های مختلف آن شرکت کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید