• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 13 دی 1396
کد مطلب : 3137
+
-

برداشت‌های فرح اصولی از آثار نقاشان دنیا

پلی میان شرق و غرب

دریچه
پلی میان شرق و غرب

فرح اصولی درباره فعالیت‌های جدید خود به هنرآنلاین گفته: «از سال2014 در آمریکا مجموعه‌ای را آغاز کردم.

این آثار تحت‌تأثیر شرایط روز دنیا و فضای منطقه ما شکل گرفته است و در آن تلفیقی از نظامی‌گری، خشونت و همه این چیزهایی که در جهان می‌بینیم، مشاهده می‌شود.» او تأکید کرده: «این مجموعه شامل 21اثر است که برداشتی از نقاشی‌های معروف دنیا از هنرمندان شناخته‌شده و بسیار مطرح هستند.» این هنرمند افزود: «در عین حال امیدواری وجود دارد چون آدم‌هایی را می‌بینیم که تلاش می‌کنند وضعیت را تغییر دهند. افرادی مثل پزشکان بدون مرز و کسانی که برای کمک به این مناطق می‌روند، نیروهای خیر هستند که در مقابل شر می‌ایستد.»

بوتیچلی، رامبراند، داوید و دلاکروا هنرمندانی هستند که تابلوهای شناخته‌شده آنها را انتخاب کردم و مخاطب وقتی آثار من را ببیند فوری اثر اصلی را به‌یاد می‌آورد. بنابراین متوجه می‌شود که موضوع اصلی چه بوده و من چه برداشتی از آن کرده‌ام.

این تابلوها را با همان شیوه خودم کار کرده و پلی میان شرق و غرب ایجاد کردم. او با اشاره به اینکه آماده‌شدن این مجموعه مدت زیادی طول کشیده هم گفته: «تابلوها بسیار پرکار بود و بعضی 3 قطعه و بعضی دارای 4قطعه است.

ترجیح می‌دهم نمایش اول این مجموعه در اروپا باشد و در موزه یا مرکز فرهنگی نمایش داده شود، چون این تابلوهای غربی کاملا شناخته شده است و در عین حال پیوندی با شرق دارد که دیدن آنها برای غربی‌ها نیز جالب است. در مرحله اول قصدم فروش این آثار نیست و می‌خواهم خیلی خوب دیده شوند.»

او با بیان اینکه سال‌هاست از رواج خشونت رنج می‌کشد، گفت: «چند سال پیش هم مجموعه «فضیلت زخمی» را کار کردم که آن هم‌چنین فضای ذهنی‌ای داشت.

آن تابلوها هم از آثار معروف برداشته شده بود اما فضای آنها قلم‌‌گیری دوره صفوی همراه با شعر و برداشتی از تذهیب به سبک خودم بود.

اما مجموعه جدید رنگی است و فضاهای رنگی آثارم را دارد که قبلا در مجموعه‌‌هایی مانند حافظ وجود داشت.»

این خبر را به اشتراک بگذارید