• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
یکشنبه 1 مهر 1397
کد مطلب : 31305
+
-

آغوش مهر باز شد

امروز زنگ بازگشایی مدارس در 8 هزار مدرسه فارس نواخته و سال تحصیلی جدید آغاز می‌شود

امیر عفاف| شیراز- خبرنگار:

تعطیلات تابستان تمام و موسم تحصیل امروز همزمان در سراسر کشور آغاز شد. در آخرین روز شهریور ماه، مراسم شکوفه‌ها همزمان با سراسر کشور در فارس برگزار شد و 85 هزار کلاس اولی سال تحصیلی جدید را در این روز آغاز کردند.
 زنگ بازگشایی مدارس، امروز در 8 هزار مدرسه استان با ویژه‌برنامه‌هایی که برای آغاز هفته دفاع مقدس و ماه محرم پیش‌بینی شده است، نواخته می‌شود و حدود 846 هزار دانش‌آموز به مدرسه می‌روند. 
در حالی سال تحصیلی آغاز می‌شود که طبق گفته مدیر کل آموزش و پرورش فارس برای رفع کاستی‌ها چاره‌اندیشی شده و دانش‌آموزان می‌توانند در کمال آرامش و بدون مشکل عمده‌ای به تحصیل بپردازند.


جزئیات بازگشایی مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اعلام این‌که امسال 846 هزار و 393 دانش‌آموز در 8 هزار و 889 مدرسه فارس به تحصیل می‌پردازند، گفت: 713 هزار و 28 دانش‌آموز در مدارس دولتی و 133 هزار و 366 دانش‌آموز در مدارس غیردولتی سال تحصیلی 98-97 را آغاز می‌کنند.
«علی‌عسکر نجفی» اضافه کرد: همچنین 52هزار و 423 دانش‌آموز در مقطع پیش‌دبستانی، 466 هزار و 918 دانش‌آموز در مقطع ابتدایی، 188 هزار و 5 دانش‌آموز در دوره اول متوسطه، 99هزار و 430 دانش‌آموز در مقطع نظری، 17هزار و 326 دانش‌آموز در مدارس فنی و حرفه ای، 19 هزار و 363 دانش‌آموز در مدارس کاردانش و 5022 دانش‌آموز در مدارس استثنایی ثبت‌نام کرده اند.

وی با اشاره به این‌که مراسم شکوفه‌ها دیروز ویژه کلاس اولی‌ها در سراسر فارس برگزار شد، ادامه داد: حدود 85 هزار دانش‌آموز در این مراسم به همراه خانواده حضور داشتند.
نجفی با بیان این‌که زنگ بازگشایی مدارس، نخستین روز مهر همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در 8 هزار مدرسه استان نواخته می‌شود، افزود: مراسم نمادین روز شکوفه‌ها در مدرسه تیمور فروغی واقع در ناحیه 2 شیراز برگزار شد و زنگ آغاز سال تحصیلی نیز در دبیرستان حاج قاسم الگونه به صدا در می‌آید.

وی به تشریح مراسم آغاز سال تحصیلی جدید پرداخت و گفت: برای اولین بار این مراسم با حضور مسئولان ارشد استان به صورت زنده از سیمای فارس پخش می‌شود.
نجفی از گفت‌وگوی مسئولان با دانش‌آموزان به عنوان یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در مراسم بازگشایی مدارس نام برد و اضافه کرد: نواختن زنگ به یک دانش‌آموز از فرزندان شهدای جنگ تحمیلی سپرده خواهد شد.
وی ادامه داد: اجرای سرود همگانی دانش‌آموزان، تقدیر از چند دانش‌آموز برتر و تجلیل از چند خانواده شهید و جانباز فرهنگی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای آغاز سال تحصیلی در فارس است. 


عرضه کتاب‌های درسی

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به این‌که امسال برای نخستین بار براساس نظام تحصیلی 3-3-6 پایه دوازدهم به دوره دوم متوسطه تحصیلی افزوده شده است، گفت: برای تامین دبیر و ایجاد فضا، اقدامات لازم انجام شده است و امیدواریم دانش‌آموزان با کمترین مشکل در این مقطع به تحصیل بپردازند.
نجفی به توزیع منظم کتاب‌های درسی اشاره کرد و افزود: تمامی کتب درسی دوره‌های ابتدایی، فنی و حرفه‌ای و کاردانش در مدارس سراسر استان توزیع شده است و به دانش‌آموزان ارائه خواهد شد.
وی اضافه کرد: کتاب‌های درسی دوره‌های اول و دوم متوسطه نیز در کتاب فروشی‌های سطح شهر توزیع شده است.
نجفی با تاکید بر این‌که امسال با کمبود کتاب‌ درسی مواجه نخواهیم شد، ادامه داد: به غیر از برخی رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش که هر سال برای تهیه کتاب آنها مشکلاتی وجود دارد، دانش‌آموزان با مشکل تهیه کتاب‌های درسی روبه‌رو نمی‌شوند.


آمادگی همه‌جانبه برای بازگشایی مدارس

این مقام مسئول با بیان این‌که سرویس دانش‌آموزان مانند سال گذشته تحت نظارت سازمان دانش آموزی فارس اداره می‌شود، گفت: پیامک تهیه سرویس به والدین دانش‌آموزان ارسال و فرایند ثبت‌نام و واریز وجه به صورت الکترونیکی انجام شده است.نجفی نقش دستگاه و نهادهای خدمات‌رسان و شهری را در آغاز سال تحصیلی موثر توصیف کرد و افزود: شهرداری و نیروی انتظامی با مساعدت و همکاری خود نقش قابل ملاحظه‌ای در تامین نظم و تسهیل عبور و مرور دارند.
وی توقف پروژه‌های عمرانی در خیابان‌های پُر تردد شهر را در روزهای آغاز سال تحصیلی ضروری دانست و اضافه کرد: زیباسازی فضاهای شهری به خصوص اطراف مدارس در روحیه دانش‌آموزان تاثیر بسزایی دارد و باید از سوی شهرداری مدنظر قرار گیرد.

نجفی با اشاره به این‌که نیروهای آموزش و پرورش ساماندهی شده و نقل و انتقالات انجام گرفته است، گفت: احکام محل خدمت اکثریت فرهنگیان صادر شده است و از این بابت جای نگرانی وجود ندارد.
وی در پایان از شهروندان خواست با حضور در جشن عاطفه‌ها که با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار می‌شود یاور دانش‌آموزان نیازمند باشند و در شرایط اقتصادی فعلی آنها را تنها نگذارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید