• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 26 شهریور 1397
کد مطلب : 30980
+
-

نامه‌نگاری برای تکمیل تالار مرکزی خرم‌آباد

تکمیل این تالار به 40 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

خرم‌‌آباد به عنوان یک شهر تاریخی و فرهنگی همچنان تالار مرکزی و فرهنگ‌سرا ندارد. با وجود این، طرح ساخت تالار مرکزی خرم‌آباد که سال 87 در هیات دولت به تصویب رسید و کلنگش سال 90 به زمین زده شد، بعد از گذشت سال‌ها بلاتکلیف مانده است. این پروژه قرار بود تا سال ۹۳ به بهره‌‌برداری برسد، اما هنوز در مرحله اسکلت‌بندی مانده است. گفت‌وگوی همشهری با علی نیک‌سرشت، معاون توسعه و مدیریت منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد لرستان، را در این باره بخوانید. 



مجتمع فرهنگی و تالار مرکزی خرم‌آباد چند درصد پیشرفت دارد؟ تاکنون چقدر هزینه صرف ساخت آن شده است؟

عملیات اجرایی پروژه سال 90 آغاز شد، اما با گذشت 7 سال 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. حدود 12 میلیارد تومان  برای اجرای پروژه هزینه شده است در حالی که با توجه به روند کند پیشرفت پروژه، اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن از برآورد اولیه بسیار بیشتر شده است.

مشکل اصلی این طرح چیست؟

برای تکمیل طرح حدود 40 میلیارد تومان نیاز است که در شرایط فعلی اقتصادی امکان تامین آن وجود ندارد. تاکنون هم اعتبار پروژه اندک‌اندک تزریق شده است. در این شرایط نباید انتظار داشت کارها خوب پیش برود.

برای رفع مشکل پروژه چه پیگیری‌هایی انجام شده است؟

برای تسریع در روند عملیات اجرایی تاکنون بیش از 30 مکاتبه با مسئولان داشته‌ایم، اما پیشرفت چندانی حاصل نشده است. فعال کردن طرح‌های اولویت‌دار یکی از برنامه‌های استان است که تالار مرکزی هم یکی از این موارد محسوب می‌شود. 

مجتمع فرهنگی و تالار مرکزی خرم‌آباد در صورت تکمیل با چه ظرفیتی خدمات‌رسانی خواهد کرد؟

این مجتمع با زیر بنای 12 هزار و 900 متر مربع یکی از پروژه‌های مهم اداره کل فرهنگ ‌و ‌ارشاد اسلامی است و تالار مرکزی آن طبق طراحی اولیه ظرفیت هزار نفر را  دارد. همچنین 2 سالن  موسیقی و تئاتر هم در آن  پیش‌بینی شده است. 


 

این خبر را به اشتراک بگذارید