• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 26 شهریور 1397
کد مطلب : 30938
+
-

برپایی 17مجلس تعزیه در محوطه تئاترشهر

برپایی 17مجلس تعزیه در محوطه تئاترشهر

در روزهای سوگواری امام‌حسین(ع) و ‌ماه صفر محوطه تئاترشهر برای هشتمین سال میزبان تعزیه‌خوانان است و در این شب‌ها 17مجلس تعزیه برپا می‌شود.

به گزارش همشهری، 7 سال از برگزاری مجالس تعزیه و نمایش‌های آیینی به مناسبت ایام محرم و صفر در تئاترشهر می‌گذرد و امسال مجموعه تئاترشهر هشتمین دوره برگزاری مجالس تعزیه را در قالب ویژه‌برنامه تئاتر صاحبدلان در محوطه باز تئاترشهر میزبانی می‌کند. مانند هر سال تعزیه‌خوانان هر شب مجلس تعزیه‌ای برپا می‌کنند. همزمان با اول تا دهم محرم 17مجلس تعزیه برپا شده که 11مجلس تعزیه به سرپرستی احمد عزیزی از پیشکسوتان تعزیه کشور در محوطه مجموعه تئاتر شهر در حال برگزاری است. تعزیه‌هایی چون «شاهچراغ»، «مسلم بن‌عقیل»، «طفلان زینب و وهب نصرانی»، «دو طفلان مسلم»، «حضرت علی‌اکبر(ع)»، «حربن ریاحی» و «حضرت قاسم(ع)» ازجمله تعزیه‌هایی هستند که توسط تعزیه‌خوانان اجرا شده‌اند. در روزهای پایانی و روزهای تاسوعا و عاشورا هم مجالس تعزیه «حضرت عباس(ع)»، «شهادت امام حسین(ع)» و «بازار شام و شهادت حضرت رقیه(س) » برپا خواهد شد.
اجرای این مجالس پس از اذان مغرب و عشاست. پلاتوی اجرای تئاترشهر هم در این ایام میزبان «نقل عاشقی» است. این نمایش به نویسندگی و کارگردانی ساجد قدوسیان از ساعت 18روی صحنه است و اجرای آن تا ششم مهر‌ماه ادامه دارد. قرار است در روزهای دیگر هم 2 نمایش «به آسمان نگاه کن» شهاب راحله و «یک شاخه گل سرخ» حسین عالم‌بخش اجرای خود را آغاز کنند. در ایام‌ ماه صفر هم محوطه تئاتر شهر از 12آبان مصادف با 24صفر میزبان 6 مجلس تعزیه دیگر به سرپرستی علاءالدین قاسمی خواهد بود. در این دوره، مجالس تعزیه «فضل و فتاح»، «متوکل عباسی»، «قانیای فرنگ»، «حضرت علی‌اکبر(ع)»، «حضرت قاسم(ع)» و «امام حسن(ع)» برپا می‌شود.  به‌دلیل برگزاری مجالس تعزیه در محوطه تئاترشهر، سالن‌های نمایشی تئاترشهر و دیگر سالن‌های نمایشی از روز سه‌شنبه ۲۷ تا روز جمعه ۳۰ شهریور‌ماه اجرایی ندارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید