• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
سه شنبه 12 دی 1396
کد مطلب : 3093
+
-

توجه مدیریت شهری به بافت تاریخی مکان‌های منتسب به اقلیت‌های مذهبی

تاریخ مذهبی شهر حفظ می‌شود

تاریخ مذهبی شهر حفظ می‌شود

مدیریت شهری در کنار توجه به مراکز مذهبی و تاریخی شهر، اهتمام ویژه‌ای به نوسازی و بازسازی مکان‌های مذهبی متعلق به اقلیت‌های مذهبی دارد.

علی محب‌علی ـ یکی از کارشناسان شهری ـ درباره کلیسای تادئوس و بارتوقیموس مقدس می‌گوید: «این مکان تاریخی و مذهبی نقش بسزایی در شکل‌گیری و تجمع همشهری‌های ارمنی دارد.

از آنجا که کلیسای تادئوس مقدس، به عنوان قدیمی‌ترین کلیسای شهر تهران در منطقه ۱۲ واقع شده، بخشی از نیازهای آن ‌باید توسط مدیریت شهری مورد بررسی قرار گیرد تا در صورت درخواست از سوی خادمان کلیسا، دستورات لازم  صادر شود.

در مواردی کار مرمت و بازسازی برخی از کلیساهای تهران از سوی شهرداری به اتمام رسیده و در این مورد هم اگر نیازی احساس شود حتما اقدامات لازم صورت خواهد گرفت». 

مسئولان کلیسا هم درباره همکاری‌های مستمر و مناسب با شهرداری تهران نظر مساعدی دارند.

یکی از خادمان کلیسا در این خصوص می‌گوید: «کلیسای تادئوس مقدس به همراه کلیسای گئورگ مقدس جزو مکان‌هایی هستند که در سال‌های گذشته مورد عنایت شهرداری قرار گرفته‌اند.

هر زمان که به بازسازی فضای سبز نیاز داشتیم یا مصالح ساختمانی برای مرمت اینجا می‌خواستیم درخواست آن را به مسئولان شهرداری ارائه می‌دادیم و آنها هم در کمترین زمان ممکن نیاز‌ها را برطرف می‌کردند. هر چند هنوز تمام مشکلات این مکان که به‌نوعی زیارتگاه ارامنه تهران محسوب می‌شود برطرف نشده اما تا آنجا که به مدیریت شهری مربوط بوده، مسئولان شهرداری همکاری خوبی با ما داشته‌اند». 

این خبر را به اشتراک بگذارید