• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 26 شهریور 1397
کد مطلب : 30929
+
-

خبر‌های کوتاه | سیاست

   نگاه دولت به دانشجویان ستاره‌دار

لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس‌جمهور لایحه «برخورداری همگان از حق تحصیل در دوره‌های آموزش عالی و حل مسئله دانشجویان ستاره‌دار» را یک گام رو به جلو در حل مشکلات مربوط به این موضوع دانست. جنیدی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: بعد از اینکه موضوع دانشجویان ستاره‌دار مطرح شد، گزارشی را سال گذشته براساس قانون اساسی به آقای رئیس‌جمهور ارائه دادیم و راه‌حل‌هایی را نیز بیان کردیم. جنیدی خاطرنشان کرد: هیأت‌دولت هم سر جمع موضوعات در این خصوص را تعدیل کرد و الان اصل را بر حق آموزش قطعی گذاشته است. در 2 تا3  جرم خیلی سنگین، آن هم درصورت حکم قطعی بر محکومیت و نه اتهام، استعلامات و عقاید فرد، دانشجو از تحصیل بازمی‌ماند.

  در آستانه هیچ جنگی نیستیم

 فرمانده نیروی زمینی ارتش در تشریح وضعیت نیروی زمینی ارتش با تأکید بر اینکه توان رزمی و آمادگی دفاعی کشور همواره در بالاترین سطح است، عنوان کرد: به مردم اعلام می‌کنیم که هیچ خطری کشور ما را تهدید نمی‌کند و ما در آستانه هیچ جنگی نیستیم اما این به آن معنا نیست که از حفظ آمادگی خود غافل باشیم.  به گزارش تسنیم، امیر کیومرث حیدری که در جمع ارتشیان پادگان شهید قهرمان سخن می‌گفت، اضافه کرد: در ارتباط با آمادگی دفاعی و آمادگی رزمی نیروی زمینی، ارتش و نیروهای مسلح از نظر توان دفاعی ما به درجه‌ای از بازدارندگی رسیده‌ایم که کسانی که داعیه دشمنی ما را داشتند امروز به حیله‌هایی غیر از نظامی متوسل شده‌اند.

  برخی  از استانداران عوض می‌شوند

وزیر کشور گفت: تعدادی از استانداران با ابلاغ قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، جابه‌جا می‌شوند. او  با بیان اینکه در همایش استانداران گزارشی درباره مسائل امنیتی به استانداران ارائه شد، تصریح کرد: با توجه به مسائل مرزی که وجود دارد در این جلسه جمع‌بندی شد و نکات مورد توجه که باید موردنظر باشد به استانداران ارائه شد. به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی،  در پاسخ به این سؤال که استاندار کرمان چه زمانی معرفی خواهد شد، گفت: ما منتظر بودیم قانون جدید منع به‌کارگیری بازنشستگان به ما ابلاغ شود. اکنون تعدادی از استانداران هستند که باید جابه‌جا شوند و  جابه‌جایی استانداران بسیار مهم است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید