• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 26 شهریور 1397
کد مطلب : 30924
+
-

گزینه‌های جدید سخنگویی

دولت
گزینه‌های جدید سخنگویی

چیزی نزدیک به یک‌ماه‌ونیم از استعفای محمدباقر نوبخت از سخنگویی دولت می‌گذرد و در این مدت اسامی مختلفی برای این پست خالی در دولت مطرح می‌شود؛ از محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور گرفته تا علی ربیعی وزیر سابق کار، تعاون و رفاه اجتماعی که 40روز پیش با رأی مجلس از وزارت برکنار شد. روز گذشته ایسنا به نقل از یک منبع آگاه یک نام جدید را به میان کشید. محسن حاجی‌میرزایی نام جدیدی است که به‌عنوان گزینه سخنگویی دولت مطرح است.

وی از شهریور سال 92 طی حکمی از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری دبیری هیأت دولت را عهده‌دار است. او پیش از این، رئیس کمیسیون اصلاح الگوی مصرف و رئیس مرکز ملی بهره‌وری ایران بود. با این حال حاجی میرزایی برای گرفتن تریبون مهم سخنگویی دولت باید همچنان با علی ربیعی وزیر سابق کار رقابت کند.
 علی ربیعی که زمانی در منصب وزیر کار خود را سخنگو و صدای بازنشستگان نامیده بود، این روزها که تیر اقتصاد پاشنه آشیل دولت را نشانه گرفته است، شاید گزینه مناسبی برای سخنگویی دولت باشد؛ چه آنکه حضور او در تمام 6سال گذشته در مهم‌ترین وزارتخانه اجتماعی- اقتصادی کشور تسلط او به مسائل مبتلا به این روزهای دولت را بیشتر کرده است.

با این حال هنوز این اسم هم قطعی نشده است. پیش‌تر محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفته بود: نظر رئیس‌جمهوری درباره سخنگوی دولت دوازدهم بر این است که وضعیت اطلاع‌رسانی ساماندهی بیشتری شده و مسئول مستقیمی که قرار است برای این پست انتخاب شود باید فردی خاص و دارای وقت موسعی باشد تا فقط کار سخنگویی انجام دهد. یعنی مردم و افکار عمومی نه فقط هفته‌ای یک‌بار بلکه بیشتر از آن از اقدامات دولت دوازدهم مطلع شوند که یک گروه درحال مطالعه درباره این موضوع هستند. رئیس دفتر رئیس‌جمهوری درباره ایجاد معاونت جداگانه‌ای برای سخنگوی دولت هم گفته بود: من نمی‌دانم چه‌کسی در این‌باره صحبت کرده است، اما چنین معاونتی با عنوان معاون اطلاع‌رسانی رئیس‌جمهوری وجود ندارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید