• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
دو شنبه 26 شهریور 1397
کد مطلب : 30822
+
-

ایران در انتظار بازگشت

پرسپولیس و استقلال، امشب بازی برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را به‌ترتیب برابر الدوحیل و السد قطر برگزار می‌کنند. هر دو تیم مسابقه رفت را باخته‌اند و هر دو برای صعود نیاز به کسب پیروزی‌های قابل توجه دارند. قطعا کار برای سرخابی‌ها در این زمینه بسیار سخت است و غول‌های تا دندان مجهز قطری به این آسانی دم به تله حذف نخواهند داد. با وجود این ما هم دلخوشیم به جادوی «فوتبال» و اینکه بچه‌ها امروز سنگ‌تمام بگذارند. نکته ویژه اینجاست که بخت سرخابی‌ها برای قهرمانی در آسیا، امسال به دلایل متعدد بیشتر از فصول بعد به‌نظر می‌رسد و واقعا حیف است این فرصت از بین برود. اگر با ما مخالفید، این چند دلیل را بخوانید تا بدانید چرا جان‌مان درمی‌رود برای یک نیمه‌نهایی تمام ایرانی با طعم داربی تهران!
   بدون موی دماغ
امسال در مسیر حذفی لیگ قهرمانان برای سرخابی‌ها خبری از نمایندگان عربستان نبود. بنابراین هیچ مسابقه‌ای در زمین بی‌طرف برگزار نشد. استقلال 2 ضیافت 80هزار نفری برای ذوب‌آهن و السد برپا کرد و پرسپولیسی‌ها هم بعد از پر کردن ورزشگاه جلوی الجزیره امارات، به تکرار این مهم در بازی امشب با الدوحیل می‌اندیشند. در صورت صعود سرخابی‌ها به نیمه‌نهایی و فینال، طبعا آنجا هم خبری از نمایندگان عربستان و آن کثافت‌کاری‌های بازی در زمین بی‌طرف نیست. آیا واقعا این از آن دست فرصت‌هایی است که هر فصل برای ما پیش بیاید؟ حیف است اگر قدر ندانیم.
   شرقی‌ها در راه‌اند
از قرار معلوم کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد از فصل آینده به روند جداسازی تیم‌های شرقی و غربی تا بازی فینال لیگ قهرمانان پایان بدهد و کاری کند که مثل گذشته نمایندگان غرب و شرق از ابتدای مراحل حذفی رودرروی هم قرار بگیرند. با توجه به اینکه میانگین قدرت تیم‌های شرقی بیش از غربی‌هاست، به‌نظر می‌رسد اجرای این طرح از فصل آینده موجب سخت‌تر شدن مسابقات لیگ قهرمانان آسیا خواهد شد.
   بازی آخر میزبانیم
روند کنونی لیگ قهرمانان طوری بود که یک سال شرقی‌ها و یک سال غربی‌ها میزبان بازی برگشت فینال بودند. پارسال شرقی‌ها این امتیاز را در اختیار داشتند و بازی آخر 
لیگ قهرمانان را «اوراوا ردز» در ژاپن میزبانی کرد اما امسال نوبت غربی‌هاست و نماینده این منطقه میزبان بازی برگشت فینال خواهد بود. حتی تصور انفجار ورزشگاه آزادی هنگام مراسم اهدای جام هم مو به تن آدم سیخ می‌کند.
   خیز الهلال برای جبران تحقیر
الهلال عربستان که معمولا جزو مدعیان قهرمانی در آسیا بوده، امسال فصل اسفباری را پشت سر گذاشت و با قعرنشینی در گروه استقلال، وداعی تحقیرآمیز با لیگ قهرمانان داشت. حالا به ‌نظر می‌رسد که همین مسئله، مسئولان باشگاه عربستانی را عصبانی کرده؛ به ‌طوری که آنها با جذب عمر عبدالرحمن که قطعا یکی از بهترین بازیکنان آسیا به شمار می‌رود و البته خرید چند ستاره دیگر به‌دنبال جبران مافات هستند؛ حتی عمر خربین هم که دیروز خبر جدایی‌اش آمد، به‌ طور قرضی برای 6‌ماه به الاهرام مصر رفته است و قطعا الهلال فصل بعد با تیم امسال متفاوت خواهد بود. این در حالی است که السد هم به روند تجهیز خودش ادامه می‌دهد و به این ترتیب رقابت در فصل بعدی لیگ قهرنانان دشوارتر از امسال به‌نظر می‌رسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید