• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 26 شهریور 1397
کد مطلب : 30816
+
-

بازی بزرگ در وارنا

بازی بزرگ در وارنا

علی شاکری کارشناس والیبال 
ایران و لهستان در حالی امشب برای نوزدهمین بار در دیدارهای رسمی در دور گروهی والیبال قهرمانی مردان جهان در سالن قصر ورزش وارنا به مصاف هم می‌روند که آخرین رویارویی 2 تیم 2ماه پیش در شیکاگو‌ و در هفته چهارم لیگ ملت‌ها بود؛ دیداری که هر دو تیم با داشتن مصدومان و غایبان بسیار با ترکیبی ناقص برابر هم ظاهر شدند و در نهایت هم برتری 3 بر صفر از آن ایران شد. در مقایسه با آن بازی که دستان هر 2‌مربی خارجی کولاکوویچ و هینن تا حدود زیادی بسته‌تر از بازی امشب بود، ایران برنده شد ولی اکنون هر 2 تیم با شرایطی کاملا متفاوت‌تر، هر‌کدام با کسب 3برد پیاپی و ترکیبی کامل، چشم به صدرنشینی گروه چهارم این رقابت‌ها دوخته‌اند. تا قبل از این بازی ایران به‌دلیل بردن بلغارستان میزبان، حتی یک گام جلوتر از لهستان قرار دارد که در شب آخر باید رودرروی میزبان پرتماشاگر قرار گیرد و‌ این در حالی است که ایران با پیش‌رو داشتن حریفی آسان‌تر (فنلاند) با برد در بازی کلیدی امشب، صدرنشینی‌اش را می‌تواند قطعی سازد.
   حاشیه‌های بازی امشب
لهستان که با وجود باخت به ایران توانست به مرحله نهایی لیگ ملت‌ها راه پیدا کند بعد از ناکامی در مرحله نهایی، همه غایبان باتجربه و دورمانده‌اش را که در قهرمانی ۴ سال پیش این تیم سهیم بوده‌اند، دوباره به میدان فراخوانده است؛ بازیکنانی چون نواکوفسکی، سیلوکا، کونارسکی، میکا و از همه مهم‌تر کاپیتان کوبیاک که از این جمع 3‌نفرشان در ترکیب اصلی هستند. با توجه به حضور بازیکنانی چون دریژیکا، لوماچ، شالپوک، بنیک، زاتروسکی، شولز و کورک، لهستانی‌ها حتی توقع تکرار قهرمانی ۴ سال پیش و حداقل قرار‌گرفتن تیم پرستاره‌شان روی یکی از 3 سکوی برتر را دارند. ایران نیز در مقایسه با آخرین دیدارش در بازی امشب با لهستان تغییرات اساسی دارد. غفور و قائمی در شیکاگو با وجود همراهی تیم به‌دلیل مصدومیت قادر به بازی نبودند و محمد موسوی و محمدجواد معنوی‌نژاد هم به همین دلیل تیم را در هفته چهارم همراهی نکردند. مسعود غلامی، پوریا یلی، مجتبی میرزاجانپور و اصغر مجرد از آن تیم در قهرمانی جهان غایبند. عبادی‌پور و شریفی در آن بازی هر‌کدام با ۱۳ امتیاز بهترین‌های تیم ایران بودند و این در حالی بود که شولز و شالپوک هم برای لهستان امتیاز‌آور ظاهر شدند‌. جدال و کری‌های همیشگی 2تیم امشب هم بی‌حاشیه نخواهد بود. اوج حاشیه‌های دردسر‌ساز رویارویی 2 تیم نیز در المپیک ریو بود که جدال لفظی بازیکنان، دقایق زیادی باعث توقف بازی شد؛ دیداری که در نهایت همانند ۴سال پیش در مراحل پایانی قهرمانی جهان در کراکوف با برتری میلی‌متری ۳ بر ۲ به‌سود حریف تمام شد که در ایجاد جنگ روانی استادند !
   ترکیب احتمالی 2 تیم 
ترکیب شروع‌کننده 2 تیم را حدس‌زدن کار چندان سختی نیست با این تفاوت که باید دید «هینن» از میان 2 بازیساز باتجربه‌اش دریژکا و لوماچ به کدام‌یک اعتماد خواهد کرد. در این پست سعید معروف مرد همه‌کاره ایران خواهد بود. در پست دریافت‌کننده قدرتی برای لهستان کوبیاک و شالپوک و برای ایران عبادی‌پور و معنوی‌نژاد بازی می‌کنند.‌ در قطر پاسور امیر غفور و کونارسکی و در پست مدافع میانی موسوی و شفیعی و نواکوفسکی و کوچانوفسکی برای 2 تیم به میدان می‌روند. لیبروهای 2 تیم هم مرندی و زاتروسکی خواهند بود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :