• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 26 شهریور 1397
کد مطلب : 30815
+
-

تاخت‌وتاز لیورپول و چلسی

تاخت‌وتاز لیورپول و چلسی

پیش از شروع هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر انگلستان، 3تیم هر 4بازی قبلی را با برد پشت سر گذاشته بودند. این 3تیم، شنبه در چارچوب هفته پنجم بازی کردند و فقط لیورپول و چلسی توانستند پنجمین پیروزی پیاپی خود را در این فصل کسب کنند. واتفورد اما در زمین خود مقابل منچستریونایتد 2 بر یک مغلوب شد تا از کورس جا بماند.
    شاهکار وینالدوم و کلوپ
اولین گل هفته پنجم لیگ برتر انگلستان را، جورجینیو وینالدوم به تور دروازه رساند. لیورپول در نخستین بازی هفته توانست در زمین تاتنهام، 2 بر یک به پیروزی برسد. این پنجمین پیروزی پیاپی سرخ‌پوشان آنفیلد در فصل جدید محسوب می‌شود. پیش‌تر لیورپولی‌ها در 2 فصل
91-1990و 79-1978موفق شده بودند هر 5بازی نخست فصل را با برد پشت سر بگذارند.
اما وینالدوم- ستاره هلندی لیورپول- تا پیش از این، 18گل در لیگ برتر به‌ثمر رسانده بود که همگی آنها یا در آنفیلد وارد دروازه حریفان شده بودند یا در سنت‌جیمز پارک نیوکاسل. شنبه عصر اما، وینالدوم پس از 55ضربه‌ای که خارج از خانه به‌سمت دروازه تیم‌های حریف زده بود، توانست نخستین گل خارج از خانه خود را در لیگ برتر انگلستان به‌ثمر برساند. این هفتادوچهارمین بازی او برای لیورپول در لیگ برتر به‌حساب می‌آمد. وینالدوم، 38بازی هم برای نیوکاسل در این رقابت‌ها انجام داده است. با 2گلی که لیورپول به تاتنهام زد، مجموع گل‌های خورده این تیم در فصل جاری لیگ برتر به عدد6 رسید. اسپرز، 5گل از این 6گل را با ضربه سر خورده است. روبرتو فیرمینو، ستاره برزیلی لیورپول که دومین گل تیمش را به تور دروازه تاتنهام دوخت، در 61گل لیورپول یورگن کلوپ، تأثیر مستقیم داشته است. او 38گل زده و 23پاس گل را نیز در اختیار هم‌تیمی‌هایش قرار داده است. با 3گلی که در بازی شنبه بین تاتنهام و لیورپول رد و بدل شد، تعداد گل‌های زده در بازی‌های این 2 تیم در لیگ برتر، به عدد152رسید. هیچ 2 تیمی در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر، نتوانسته‌اند این تعداد گل را در بازی‌های رو‌در‌روی‌شان به‌ثمر برسانند.
یورگن کلوپ - سرمربی آلمانی لیورپول- در پایان بازی گفت: «تاتنهام و لیورپول در شرایط متفاوتی نسبت به فصل گذشته مقابل هم قرار گرفتند. پیروز شدن در خانه تاتنهام همیشه سخت بوده  و هرگز به‌طور صددرصد انتظار محقق شدن آن را نداشته و ندارم. امروز عملکرد خوبی داشتیم و می‌توانستیم گل‌های بیشتری هم بزنیم. 85دقیقه عالی بازی کردیم. تاتنهام کیفیت لازم برای بازگشت به بازی را داشت و آنها در نهایت یکی از گل‌های خورده را جبران کردند. در مجموع از عملکردمان بسیار خوشحالم».
    ساری رحم ندارد
بعد از لیورپول نوبت به چلسی رسید که در استمفوردبریج برای رسیدن به پنجمین برد پیاپی‌اش در شروع فصل تلاش کند. آنها در ابتدای بازی گل خوردند اما کاردیف‌سیتی حریفی نبود که بتواند سد راه آبی‌ها شود. هت‌تریک ادن آزار و گل ویلیان، چلسی را به‌خاطر تفاضل گل بهتر بالای لیورپول برد. سول بامبا در دقیقه16توانست دروازه چلسی را فروبریزد. این بازیکن ساحل‌عاجی شنبه توانست نخستین گلش را در رقابت‌های لیگ برتر به‌ثمر برساند و پس از زلاتان ابراهیموویچ، پیرترین بازیکنی شد که نخستین گلش را در این لیگ به‌ثبت می‌رساند. زلاتان با 34سال و 316روز نخستین گل لیگ برتری‌اش را زد و بامبا با 34سال و 244روز موفق به چنین کاری شد. اما ادن آزار با هت‌تریکش برای خود رکوردی را به‌ثبت رساند. او از زمان حضورش در لیگ برتر در آگوست2012، در 114گل آبی‌های لندن در لیگ برتر تأثیر مستقیم داشته است. او 73گل زده و 41پاس گل نیز داده است. با این وصف‌، آزار بهترین عملکرد از این حیث را در میان تمام هافبک‌های همدوره‌اش در لیگ برتر داشته است. ستاره بلژیکی پس از دیدیه دروگبا، فرانک لمپارد و جیمی فلوید هاسلبنک، چهارمین بازیکن چلسی است که بیش از یک هت‌تریک برای این تیم در رقابت‌های لیگ برتر داشته است. آزار در 37بازی خانگی برای چلسی گل زده و این تیم در پایان بازنده نبوده است. هیچ بازیکنی در میان آبی‌های لندن، چنین رکوردی را نتوانسته است برای خود به‌ثبت برساند. پس از تثبیت برتری چلسی در پنجمین بازی پیاپی‌اش در فصل جاری می‌توان گفت که این برای سومین بار است که در تاریخ لیگ انگلستان، 2 تیم توانسته‌اند هر 5بازی نخست خود را با پیروزی پشت سر بگذارند. این داستان نخستین بار در فصل6-1905و دومین مرتبه در فصل9-1908رخ داده است.
مائوریتسیو ساری- سرمربی ایتالیایی چلسی- پس از این پیروزی بزرگ گفت: «هدف من تبدیل کردن چلسی به بهترین تیم انگلستان است. اما این موضوع در یک‌ماه امکان‌پذیر نخواهد بود. شاید یک فصل یا کمی بیشتر طول بکشد ولی هدف همین است. درحال حاضر منچسترسیتی و لیورپول یک قدم از ما جلوتر هستند. باید پیشرفت کنیم. توانایی این را داریم که پروسه پیشرفت را در مدت زمان سریعی انجام دهیم. خوشحال هستم که بازیکنان خوبی در اختیار داریم».
 

این خبر را به اشتراک بگذارید