• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 25 شهریور 1397
کد مطلب : 30774
+
-

کدام اپلیکیشن‌ها به درد بچه‌مدرسه‌ای‌ها می‌خورد؟

مدرسه آنلاین

7راه‌حل اینترنتی برای راحت مدرسه رفتن بچه‌ها

مدرسه آنلاین

نورا عباسی

این روزها در کنار تمام دفترها و کتاب‌های مدرسه که به‌سختی خود را در کیف مدرسه دانش‌آموزان جای داده‌اند، اپلیکیشن‌های موبایلی هم رفیق شفیق بچه‌مدرسه‌ای‌های تبلت به‌دست شده‌اند. 
از اپلیکیشن‌‌ها و فیلم‌‌های آموزشی گرفته تا سرویس‌های اینترنتی مدرسه، همه و همه در تلاش هستند تا از یک مسیر در دسترس‌تر به نام اینترنت، دانش‌آموزان را سر درس و مشقشان بنشانند. حال که این روزها به نام مدرسه و دانش‌آموزان گره خورده است، چند‌نمونه از راه‌های جدید درس‌خوان شدن دانش‌آموزان را مرور می‌کنیم. البته ناگفته نماند که بازار ساخت اپلیکیشن چنان داغ شده که نام این اسامی فقط بخشی از ذخیره اپلیکیشنی حوزه مدرسه و آموزش در فروشگاه اینترنتی بازار را تشکیل می‌دهند.

تلویزیون تعاملی آموزش و پرورش

این تلویزیون که به نام سینا شناخته می‌شود، قرار است به‌زودی در دسترس مخاطبانش قرار بگیرد. دانش‌آموزان، والدین و معلمان، گروه‌های هدف این پروژه را تشکیل می‌دهند و بناست که از طریق این تلویزیون فاصله میان مدرسه و والدین کم و کمتر شود. مهارت‌های زندگی، محیط‌زیست، منابع آبی و حقوق شهروندی، بخشی از برنامه‌های آموزشی‌ای هستند که قرار است در این تلویزیون تعاملی در اختیار دانش‌آموزان قرار بگیرد.

سایت رشد

این سایت سال‌هاست با پشتوانه وزارت آموزش و پرورش در مباحث مربوط به دانش‌آموزان و معلمان فعالیت می‌کند. اگر دانش‌آموز هستید و تا به حال سری به این سایت نزده‌اید، ‌حتما اسمش را شنیده‌اید. «www.roshd.ir» آدرس اینترنتی این سایت است که دانش‌آموزها می‌توانند با مراجعه به آن از فیلم‌های کمک‌درسی، پی‌دی‌اف کتاب‌های درسی، آرشیو مجلات رشد و... استفاده کنند.

اپلیکیشن نیمکت

این برنامه به‌عنوان واسطه‌ای میان معلم‌ها و دانش‌آموزها عمل می‌کند و در واقع هر معلم، مؤسسه آموزشی و انتشارات که کار تولید محتوا انجام می‌دهد، می‌تواند از اپلیکیشن نیمکت استفاده کند تا محتوای خود را به‌دست دانش‌آموزان برساند. این برنامه به دانش‌آموزان امکان انتخاب می‌دهد تا بعد از ارزیابی کافی خودشان دست به انتخاب بزنند.

یار دبستان

معلم مجازی، محور اصلی این برنامه است که دانش‌آموزها با پرداخت مقداری پول می‌توانند از مباحث کمک آموزشی آن استفاده کنند.

کاردستی

بخشی از کار بچه‌های ابتدایی و راهنمایی درست‌کردن کاردستی‌است و سازنده‌های اپلیکیشن، فکر این کار را هم کرده‌اند؛ اپلیکیشن کاردستی یک مجموعه آموزشی‌ برای دانش‌آموزان آماده کرده و به آنها یاد می‌دهد که چطور با کمترین امکانات برای مدرسه‌شان کاردستی درست کنند.

اپلیکیشن‌های مؤسسه‌های آموزشی

گاج و قلم‌چی، 2مؤسسه آموزشی مشهور هستند که از بازار داغ اپلیکیشن‌ها عقب نمانده‌اند و اپلیکیشن‌های موبایلی مناسبی برای مخاطبان خودشان راه انداخته‌اند؛ بانک سؤالات امتحانی و ویدئوهای کوتاه آموزشی بخشی از سرفصل‌های این اپلیکیشن‌های آموزشی هستند.

سرویس‌ مدرسه اینترنتی

ماجرای اینترنتی شدن خدمات دانش‌آموزان به سرویس مدرسه آنها هم کشیده شده است. هم‌اکنون اپلیکیشن‌هایی مانند تیکو و آکو به‌عنوان سرویس‌های اینترنتی مدرسه شناخته‌شده هستند. این اپلیکیشن‌ها مانند دیگر سرویس خدمات خودرویی عمل می‌کنند. اطلاع‌رسانی به مدرسه و خانواده دانش‌آموز جزو اصول اساسی این اپلیکیشن‌هاست به‌نحوی که خانواده دانش‌آموز و مدرسه از محل دقیق سرویس مدرسه، زمان رسیدن سرویس به خانه و مدرسه مطلع می‌شوند تا در مورد رفت‌وآمد دانش‌آموزان نگرانی ایجاد نشود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید