• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
یکشنبه 25 شهریور 1397
کد مطلب : 30683
+
-

غرق‌شدن ملوانان در سپیدرود

غرق‌شدن ملوانان در سپیدرود

مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام‌حذفی ایران در فصل 98‌-97 روز جمعه با برگزاری 7بازی در شهرهای مختلف دنبال شد و در مهم‌‌ترین اتفاقات این روز تیم‌های تراکتورسازی، پیکان و ملوان از دور رقابت‌ها حذف شدند. شادمان‌ترین تیم جمعه‌شب هم سپیدرود رشت بود که در داربی پرحادثه گیلان، رقیب سنتی‌اش ملوان را در انزلی شکست داد.
   برتری برزیل مقابل بریتانیا
نفت آبادان هم یکی دیگر از تیم‌‌های موفق و شگفتی‌ساز این مرحله بود که در ثانیه‌های پایانی بازی از شکست گریخت و در ضربات پنالتی به مرحله بعدی صعود کرد. برزیلی‌ها از ساعت
20 جمعه مقابل تیم پرستاره تراکتورسازی صف‌آرایی کردند. تراکتور که 3 کاپیتان تیم ‌ملی را در اختیار دارد در فاصله 3روز بعد از بازی تیم‌ملی، هیچ‌یک از ملی‌پوشانش را در ترکیب اصلی نداشت اما باز هم قدرتمندتر از میزبان خود به‌نظر می‌رسید. چنان که وقتی کرار جاسم از روی نقطه پنالتی صنعت‌نفت را پیش انداخت، تراکتوری‌ها توانستند این گل را با 3گل پاسخ داده و تا دقایق پایانی بازی 3بر یک برنده باشند. اما از دقیقه80 تا 90 و طی 10دقیقه توفانی آبادانی‌ها، 2 بار به گل رسیدند که دومین گل آنها باز هم از روی نقطه پنالتی و باز هم توسط کرار جاسم به ثمر رسید. جان توشاک در نیمه دوم بازی مسعود شجاعی و اشکان دژاگه را هم به بازی آورد اما شجاعی در وقت‌های اضافه اخراج شد و دژاگه هم به صلاحدید توشاک تعویض شد و حاشیه‌هایی آفرید که شاید روی روحیه تراکتوری‌ها هنگام ضربات پنالتی هم بی‌تأثیر نبود. نهایتا از 5پنالتی تراکتورسازی ضربات علی عبدالله‌زاده و مهدی مهدی‌پور توسط دروازه‌بان مهار شد اما از 5پنالتی نفت، 4ضربه به گل نشست و فقط بهنام برزای ناکام ماند. طلایی‌پوشان آبادان که فصل گذشته تا مرحله نیمه‌نهایی این جام پیش رفته بودند،امسال هم شروع خوبی را رقم زدند.
   عبور سپیدرود از لابه‌لای سنگ‌‌ها
داربی ال‌گیلانو یکی از حساس‌ترین و پرحاشیه‌ترین جدال‌های جام‌حذفی بود که با وجود تمامی تمهیدات و صحبت‌های هفته گذشته باز هم با حوادث و درگیری‌های زیادی برگزار شد. از یک هفته قبل، تمامی مسئولان  2تیم از احترام به حریف و تلاش برای برگزاری آرام و بی‌حاشیه این بازی گفتند اما هنوز نیمه اول به پایان نرسیده درگیری‌های تماشاگران و پرتاب سنگ و جنجال تا حدی بالا گرفت که تیم میهمان برای دقایقی طولانی زمین بازی را ترک کرد! در آخرین دقایق نیمه‌اول انزلی‌چی‌های میزبان با پرتاب سنگ، سر بازیکن سپیدرود را شکستند و دست داور بازی را هم مصدوم کردند! بازی به‌دلیل این اتفاقات دقایقی طولانی متوقف شد و علی کریمی هم با عصبانیت تیمش را از میدان بیرون کشید. اما چند دقیقه بعد با پادرمیانی برگزارکنندگان بازی از سر گرفته شد تا سپیدرود با یک پنالتی بادآورده در نیمه دوم حریف سرسخت خود را شکست بدهد. اشتباه فاحش مدافع ملوان باعث شد محمد غلامی یک پنالتی از دروازه‌بان این تیم بگیرد و آن را به گل تبدیل کند. سال گذشته در همین مرحله ملوان در رشت پیروز شده بود و امسال سپیدرود در انزلی برنده شد.
   رحمان احمدی؛ سلطان پنالتی‌ها
بازی پیکان و پارس‌جنوبی جم همانطور که پیش‌بینی می‌شد بسیار کم‌گل از آب درآمد و بعد از سپری‌شدن 120دقیقه هیچ گلی از خط دروازه‌ها عبور نکرد. کار 2تیم در تهران به ضربات پنالتی کشید تا پارس‌جنوبی با درخشش رحمان احمدی درون دروازه‌اش به پیروزی برسد. رحمان باتجربه که فصل گذشته در پیکان بازی می‌کرد با شناختی که از هم‌تیمی‌های سابقش داشت ضربات رزاق‌پور، مشکل‌پور و مهدی شیری را گرفت تا پارس‌جنوبی با وجود از دست دادن 2 پنالتی باز هم پیروز این میدان باشد. پیکان نخستین تیم لیگ برتری بود که از دور رقابت‌های جام‌حذفی کنار رفت.
   20دقیقه برای سپاهان کافی بود
دیگر تیم لیگ برتری که روز جمعه به میدان رفت سپاهان اصفهان بود که مقابل قعرنشین لیگ دسته‌اول کار سختی نداشت. سپاهان در اصفهان میزبان شهرداری ماهشهر بود و در همان 20دقیقه ابتدای بازی با 3 گل پیش افتاد. بعد از این گل‌ها بازیکنان سپاهان تلاش خود را کم کردند و همین موضوع در پایان بازی با انتقاد شدید امیر قلعه‌نویی روبه‌رو شد. شاگردان او آن‌قدر فتیله حملات خود را پایین کشیدند که دیگر هیچ گلی از دروازه شهرداری عبور نکرد و حتی این تیم یکی از گل‌ها را هم در نیمه دوم جبران کرد. سپاهان از مدعیان اصلی این جام است و در مراحل بعدی باید منتظر جدال‌های سخت‌تری از این تیم باشیم.
   ملک‌شاهی رفت، سیراف ماند
در دیگر بازی‌های این مرحله و در روز جمعه ماشین‌سازی تبریز در زمین تیم کاسپین بابل به سختی 1-2 پیروز شد و به مرحله بعدی صعود کرد. حامد نوروزی برای کاسپین گل زد و مسیح زاهدی هم هر 2 گل ماشین‌سازی را زد که دومین گل او در دقیقه90 به ثمر رسید. مس کرمان مقابل حریف بی‌نام‌ونشانی از ایلام به برتری 5بر صفر رسید و صعود آسانی به دور بعدی داشت. پدیده ملک‌شاهی ایلام، نام حریف مس بود که در زمین خودش 5گل از مس دریافت کرد. اما شگفتی‌ساز این مرحله تیم سیراف کنگان بود که خونه‌به‌خونه را از جدول رقابت‌ها حذف کرد. تیم بی‌نام‌ونشان استان بوشهر در تقابل با خونه‌به‌خونه یک گل زد و تا پایان به خوبی از این گل دفاع کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید