• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 24 شهریور 1397
کد مطلب : 30571
+
-

اقتصاد در دوربرگردان

چهره روز
اقتصاد در دوربرگردان

عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی در پنجاهمین روز از ریاست خود بر نهاد ناظر بازار پول، از تلاش برای ساماندهی اوضاع خبر داده است.

او در صفحه مجازی خود نوشته است: در یک‌ماه گذشته ۳.۲ میلیارد یورو ارز برای واردات کالاهای مورد نیاز تأمین شده و این برنامه با جدیت دنبال می‌شود. به عقیده همتی، دولت آمریکا بیشتر اقداماتی را که می‌خواست و می‌توانست با اجرای دور دوم تحریم‌ها در سررسید 13آبان (۴ نوامبر) انجام دهد‌، تاکنون انجام داده و از حالا به بعد بیشتر در پی ایجاد جنگ روانی است اما مردم مطمئن باشند تلاش‌های لازم برای تأمین کالاهای اساسی و ضروری آنها انجام خواهد شد.

به‌نظر می‌رسد در پس نوشته‌های رئیس‌کل بانک مرکزی، وعده آرام‌سازی بازارها نهفته باشد؛ موضوعی که اخیرا در سطح بازار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز محسوس است و حتی محمد شریعتمداری، وزیر صنعت ‌نیز در جریان بازدید سرزده از فروشگاه‌های زنجیره‌ای پایتخت به آن اشاره کرده بود. همتی از تلاش آمریکا برای جنگ روانی نوشته و وزیر صنعت از ساماندهی بازار با عوامل غیراقتصادی نوشته بود؛ چیزی که تاکنون بارها از سوی مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور نیز مورد تأکید قرار گرفته اما تحقق آن منوط به همبستگی مسئولان و پرهیز از موازی‌کاری‌ها و گاه تلاش‌های جناحی و مخرب آنهاست.

مردم، زمانی که دلار روی 4400تومان بود، ترسانده شدند که اگر دلار بخرند، ضرر می‌کنند پس حق دارند که در نابسامانی‌ها کلاه خودشان را بچسبند اما در شرایطی که نرخ ارز از حد تاب و طاقت اقتصاد ایران بالاتر رفته و همه آرزومند بازگشت آرامش‌اند تا کاروکاسبی‌ها به راه بیفتد و دخل‌وخرجشان به هم جور شود، اگر دولتمردان بتوانند به‌قول‌معروف برادری خود را به مردم ثابت کنند، می‌توان امیدوار بود که مردم نیز همراهی کنند تا بازار بسامان شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید