• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
شنبه 24 شهریور 1397
کد مطلب : 30521
+
-

پدیده، پدیده‌تر شد

پدیده مشهد، تیم شگفتی‌ساز لیگ برتر که بعد از 6هفته همچنان در صدر جدول این لیگ قرار دارد، جام‌حذفی را هم با شگفتی‌سازی آغاز کرد و نشان داد نتایج خوبش در لیگ اتفاقی نبوده است. حالا همه باید روی شاگردان یحیی حساب ویژه‌ای باز کنند و این تیم را خیلی بیشتر از این حرف‌ها جدی بگیرند. مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام‌حذفی ایران در فصل 98-97 از روز چهارشنبه آغاز شد اما مهم‌ترین بازی را پدیده و ذوب‌آهن در روز پنجشنبه انجام دادند. روز چهارشنبه و در نخستین بازی این مرحله استقلال خوزستان در اهواز توانست شاهین انزلی را با 2گل شکست داده و به‌عنوان نخستین تیم لیگ برتری به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کند.
    میزبان دقیقه اول زد، مهمان دقیقه آخر
اما روز پنجشنبه نخستین جدال لیگ‌برتری‌ها در این جام به میزبانی ذوب‌آهن در ورزشگاه فولادشهر برگزار شد. ذوبی‌ها در آخرین بازی لیگ هم در همین ورزشگاه مقابل پدیده قرار گرفته و در آن بازی 2بر یک شکست خورده بودند. بنابراین این بازی می‌توانست علاوه بر صعود به مرحله بعد فرصت انتقام‌گیری را هم برای شاگردان امید نمازی مهیا کند. اتفاقا میزبان بازی را بهتر از حریف شروع کرد و در همان دقایق ابتدایی به گل رسید. ابوذر صفرزاده، بازیکنی که در هیچ‌یک از بازی‌های قبلی ذوب‌آهن در ترکیب اصلی نبود برای نخستین بار در جمع 11بازیکن آغازکننده بازی قرار گرفت و در دقیقه2 دروازه پدیده را باز کرد. اما تیم صدرنشین لیگ اصلا از گل جا نخورد و خیلی زود برای به تساوی کشاندن بازی حملات دامنه‌داری را روی دروازه حریف تدارک دید. شاگردان یحیی در بخش هجومی از تیم‌های بسیار آماده لیگ هستند که با تکیه بر درخشش محمدرضا خلعتبری، سعید صادقی، امین قاسمی‌نژاد و یونس شاکری در ساختار هجومی خود به هیچ حریفی رحم نمی‌کنند. پدیده از ابتدای این فصل فقط در بازی با پرسپولیس موفق به گلزنی نشده و در همه بازی‌های بعدی‌اش گل زده است. در مصاف پنجشنبه هم پدیده برای به تساوی کشاندن بازی فقط نیم‌ساعت انتظار کشید. پاس عرضی امین قاسمی‌نژاد و ضربه حساب‌شده سعید صادقی از داخل محوطه جریمه رشید مظاهری را تسلیم کرد و اجازه نداد شاگردان یحیی بازنده به رختکن بروند. یحیی گل‌محمدی پیش‌تر در همین ورزشگاه و روی نیمکت ذوب‌آهن تخصص خودش را در بردن جام‌حذفی نشان داده و دو بار این تیم را به قهرمانی رسانده بود. او در پدیده هم به این روند ادامه داده و فعلا حریف سرسختی به نام ذوب‌آهن را از این رقابت‌ها حذف کرده است. تیم پدیده که نیمی از بردهایش در لیگ‌برتر را با گل‌های دقایق پایانی و وقت‌های تلف‌شده به‌دست آورده در این بازی هم از این عادت دست برنداشت و گل برتری مقابل ذوب‌آهن را در دقیقه90به ثمر رساند. جالب اینکه گل دوم هم با پاس امین قاسمی‌نژاد و ضربه زیبای صادقی با پای مخالف به ثمر رسید. پدیده با 2پاس گل از قاسمی‌نژاد و 2گل از سعید صادقی ذوب‌آهن را از جام‌حذفی بیرون کرد تا امید نمازی در نخستین تجربه سرمربیگری در ایران کم‌کم وارد روزهای بحرانی شود.
   فرار دایی از دست کردها
پنجشنبه علاوه بر دیدار پدیده و ذوب‌آهن، یک بازی دیگر هم برگزار شد که طی این بازی سایپا به سختی بر تیم سردار بوکان چیره شد. شاگردان علی دایی که به‌نظر می‌رسید کار آسانی در جدال با این حریف دسته‌دومی داشته باشند در عمل به مشکلات زیادی برخورد کردند. سردار بوکان که توسط پیروز قربانی، مدافع سابق استقلال هدایت می‌شود یک نیمه مقابل حملات سایپا مقاومت کرد و در نیمه دوم روی یک ضربه پنالتی از حریف لیگ‌برتری‌اش پیش افتاد. اما آرش رضاوند بازی را به تساوی کشاند و کار به وقت اضافه کشیده شد. این جدال تا دقیقه120مساوی پیش می‌رفت و تیم سردار در آستانه خلق نخستین شگفتی جام‌حذفی بود اما در ثانیه‌های تلف‌شده بازی آرش رضاوند دومین گل خودش را این بار از روی نقطه پنالتی زد و حماسه بوکانی‌ها را نیمه‌تمام گذاشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید