• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 24 شهریور 1397
کد مطلب : 30510
+
-

وظیفه مهم شهرداری خدمت به مردم است

سیروس شفقی| شهردار کرج:

نخستین وظیفه شهرداری کرج خدمت به مردم این شهر و تقویت اعتماد است. دوری از حواشی و ایجاد تعامل و هم‌افزایی میان نیروهای شهرداری در رأس برنامه‌های مدیران شهری قرار خواهد داشت. فضای شهر کرج شرایط بکر و دست‌‌نخورده گذشته را ندارد؛ از‌این‌رو باید مشکلات هرچه سریعتر شناسایی و حل شوند. مدیران شهرداری تلاش زیادی کردند، اما شهر شرایط زندگی راحت را ندارد. نیروهای توانمندی در استان هستند که با همدلی و همراهی میتوانند این مشکلات را رفع و به مشکلات مردم رسیدگی کنند. 

دست یاری و کمک به ‌سوی همۀ مسئولان کرج دراز میکنم و خواهان رفع مطالبات و خواسته‌های مردم هستم. لازم است ریشه‌یابی شود که چرا مردم شیوه اداره شهر را قبول ندارند و باید با برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و بلندمدت، مشکلات را رفع کرد. رفع مشکلات و چالش‌های فرهنگی اولویت شهر است. لازم است مشکلات زندگی مردم را دریابیم تا به اصل موضوع دست پیدا کنیم و به رفع آن بپردازیم. ساخت بزرگراه‌ها حتمی است و باید به ‌صورت جدی و علمی به آن بپردازیم. 

مردم باید به استفاده از وسیلۀ نقلیه عمومی تشویق شوند. تردد تهران به کرج و بالعکس شرایط نامناسبی دارد. خواهان شهر اقتصادی و روان هستیم و باید ورودی و خروجی شهر را زیبا کنیم. در امر اشتغال و فضای شهر، آمار بدی وجود دارد که باید به آن توجه و نظر مردم لحاظ شود. پروژه‌های عمرانی اولویت‌بندی می‌شود و توسعه محلات با محور مساجد اجرا خواهد شد. باید برای برون‌رفت از چالش‌های پیش‌رو در شهرداری کرج، بدهیها و نبود درآمدهای پایدار، به فکر راهکارهای نو بود و این موضوع با همراهی شورا انجام‌پذیر است. 

 اجرای طرح‌های خدماتی باید مطابق ردیفهای بودجه شهرداری باشد. افزایش بودجه شهرداری موجب ارتقای سطح خدمت‌رسانی می‌شود و در راستای تحقق این مهم، می‌توان از ممیزی نوین املاک در مجموعۀ شهرداری این کلان‌شهر یاد کرد. در شبکۀ شهرداری کرج، بیش از 150 مورد ابطال عوارض و بهای خدمات وجود دارد که باید برای جلوگیری از کاهش کیفیت خدمات‌رسانی، برای آنها جایگزین مشخص کرد. شهرداری باید به سمت ایجاد درآمدهای پایدار حرکت کند. ادامۀ پروژۀ اقتصادی بزرگراه همت یک طرح ملی است و برای تامین منابع مالی آن شهرداری میتواند بسیاری از اراضی اطراف آن را تملک کند؛ این اراضی برای اجرای فعالیت‌های اقتصادی و کسب درآمد برای مجموعه مدیران شهری مفید خواهند بود. با توجه به ضرورت توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی در کرج، امکانات در شهر عادلانه توزیع می شود و باید برای توزیع یکسان خدمات تلاش کنیم. 

فرصت‌های مهم اقتصادی شهر به ایجاد مجموعه‌های گردشگری مربوط است. با فراهم کردن این فرصت می‌توان تعداد مسافران از استان‌های دیگر به‌ویژه تهران را افزایش داد که این یک روش و الگوی درآمدزایی پایدار به شمار میرود.
 فساد مالی در مجموعه مدیریت شهری کرج باید رفع شود. برای تحقق سلامت در بدنۀ شهرداری به دنبال رعایت شایسته‌سالاری هستیم و این موضوع با به‌کارگیری شفافیت و آموزش ضمن خدمت، شدنی خواهد بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید